  • 11. Data: 2012-07-17 23:39:50
    Temat: Re: CWU bez cyrkulacji
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    symantecghost pisze tak:

    > Hehe. Nie ucieknie, bo główne zasilanie od oświetlenia sufitowego
    > a te nigdy nie zostało na noc!

    miałem na myśli zacięcie mechaniczne elektrozaworu :)

    --
    Piter

  • 12. Data: 2012-07-17 23:53:04
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    > miałem na myśli zacięcie mechaniczne elektrozaworu :)

    O kurcze! zawór miał być z pralki! Przecież to powszechna awaria.
    ;)
    Jeszcze raz dobrej nocy :)

  • 13. Data: 2012-07-18 11:46:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Koledzy od podgrzewaczy!
    > Jak myślicie dlaczego wiesza się 50-80L bojlery zamiast zastosować
    > przypływowy?

    Ja znam dwa powody:
    1. Bo to jest znacznie wygodniejsze - z boilera możesz uzyskać dowolnie mały
    przepływ ciepłej wody i jest ona stabilna temperaturowo. Przy podgrzewaczach
    jest jakiś minimalny przepływ no i nie zawsze (prawie nigdy) dobrze
    współpracują z bateriami termostatycznymi.
    2. Bo działa na "zwykłej" instalacji - nie trzeba "siły" ani mocniejszych
    bezpieczników.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2012-07-18 12:19:06
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Dlaczego więc proponujesz podgrzewacz skoro się nie nadaje.

    Pozdrawiam.

  • 15. Data: 2012-07-18 13:00:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Dlaczego więc proponujesz podgrzewacz skoro się nie nadaje.

    Pytałeś o rozwiązanie by ciepła woda była dostępna natychmiast i bez
    robienia remontu. Podgrzewacz rozwiązuje ten problem. Nie pisałeś o
    wymaganiach na temat współpracy z baterią termostatyczną.

    Podaj inne wymagania to zaproponuję inne rozwiązanie, ale każde rozwiązanie
    ma jakieś wady i zalety, aby cokolwiek doradzić musisz być bardziej
    precyzyjny w określeniu swoich wymagań.

    Np. Można zainstalować malutkie boilery przy każdym punkcie poboru wody
    (takie 10-20l) takie rozwiązanie też widziałem. Najpierw leci ciepła woda z
    tego boilera i trafia tam zimna z rury. Gdy w rurze jest już ciepła to jakiś
    zawór z termostatem, "przełącza" kran na wodę z rury, a w boilerze zimna
    woda się powoli ogrzewa.

    Nie wiem, jak się ten specjalny zawór nazywa - musisz zapytać jakiegoś
    hydraulika.

    Ale to rozwiązanie jest bardziej skomplikowane od poprzedniego i wymaga
    więcej miejsca przy każdym punkcie poboru ciepłej wody.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2012-07-18 13:42:01
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.07.2012 13:00, Ergie pisze:
> [...]
    > w boilerze zimna woda się powoli ogrzewa.
    >
    > Nie wiem, jak się ten specjalny zawór nazywa - musisz zapytać jakiegoś

    ale po co jakiś specjalny zawór? po prostu zasilić boiler ciepłą wodą,
    te kilka litrów co ostygło w ścianach się wymiesza z ciepłą wodą z
    boilera i dalej będzie lecieć przelotowo przez boiler. Na koniec boiler
    będzie pełny ciepłej wody i będzie musiał tylko podtrzymywać jej temperaturę

  • 17. Data: 2012-07-18 14:15:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > dalej będzie lecieć przelotowo przez boiler. Na koniec boiler będzie pełny
    > ciepłej wody i będzie musiał tylko podtrzymywać jej temperaturę

    Policzmy...
    rura fi 16mm ma przekrój 200m2 czyli każdy metr ma pojemność 0,2l czyli przy
    10m odległości od źródła ciepłej wody do bojlera napłyną 2 litry zimnej
    wody.
    Niech boiler ma 10l wody o temp 55st, a w rurze jest woda o temp pokojowej
    (21st). Czyli po spuszczeniu 2 litrów wody z bojlera będzie w nim 8l o temp
    55st i 2l o temp 21st co da nam 10l o temp niecałych 50st, która następnie
    będzie się zwiększać wraz z napływem nowej ciepłej wody.

    Czyli jedyna niedogodność Twojego rozwiązania to chwilowy spadek temperatury
    wody w kranie i następnie powolny wzrost. Tę niedogodność można zlikwidować
    montując prostą baterię termostatyczną co pewnie wyjdzie taniej niż
    wspomniany zawór.

    Masz rację Twoje rozwiązanie jest lepsze.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2012-07-18 15:57:54
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > w lokalu użytkowym muszę mieć wodę ciepłą natychmiast a nie czekać aż
    > zleję całe wiadro.
    > Koszta tu się nie liczą, bo jest już jedno urządzenie lejące wodę kilka
    > godzin dziennie. Po prostu jest to jakiś koszt uzyskania przychodu.

    to doprowadź trzecią rurkę natynkowo...

    jak chcesz estetyczne, to zrób np. tak jak skandynawowie robią sobie w ogóle
    natynkowe instalacje wodne
    w takich estetycznych chromowanych rurkach z kompletem złączek, uchwytów,
    kształtek do wszystkiego...

  • 19. Data: 2012-07-18 18:53:34
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "symantecghost" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > O kurcze! zawór miał być z pralki! Przecież to powszechna awaria.
    > ;)
    > Jeszcze raz dobrej nocy :)

    Jak nie ma rurki recyrkulacyjnej zrób cyrkulację bezprzewodowo :)

    a na poważnie: na pewno nie ma możliwości dołożenia tej trzeciej rurki? Może
    jest a ty jej nie widzisz? Nie można wykotrzystać przestrzeni nad sufitem
    podwieszanym? Nie można puścić cienkiej rurki przy podłodze i ukryć jej w
    listwie przypodłogowej? Przecież do cyrkulacji wystarczą cienkie rureczki
    3/8"a jeżeli jest blisko to nawet zaryzykowałbym 1/4". Jeżeli masz możliwość
    puszczenia tej rurki to cyrkulację da się zrobić nawet na najzwyklejszym
    bojlerze.

    Jeżeli nie, zastanów się nad małym bojlerem w ostatnim punkcie poboru
    zamiast podgrzewacza przepływowego

  • 20. Data: 2012-07-18 20:19:54
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

> [...]
    > ogóle natynkowe instalacje wodne
    > w takich estetycznych chromowanych rurkach z kompletem złączek,

    Też mi się te rurki podobają.
    Tylko jak zrobić cyrkulację skoro w lokalu jest licznik...
    (lokal usługowy w bloku a nie dom)
    Pozdrawiam.