  • 21. Data: 2021-11-28 20:23:08
    Temat: Re: Ciepła, Francuska zima
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 28 listopada 2021 o 19:05:37 UTC+1 Janusz napisał(a):

    > Dokładnie, aż się prosi dołożyć trochę paneli do tej PC i mieć grzanie
    > prawie za darmo.
    >
    > --
    > Janusz
    Komu wierzyć?
    https://lelum.pl/p-beata-wyznala-co-spotkalo-ja-po-i
    nstalacji-paneli-fotowoltaicznych-jej-slowa-moga-bar
    dzo-zniechecic-wd-251121/

  • 22. Data: 2021-11-28 20:35:03
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Ale skąd, ta PC to tylko do CWU i grzania dwóch pokoi oraz łazienki.
    > Resztę domu ogrzewam normalnie, drewnem.
    How dare You???
    Jak to jest we FR z tym drewnem? Pytam, bo nasi Umiłowani Przywódcy
    wprowadzają całkowity zakaz używania paliw stałych (a więc i drewna)
    niezależnie od ich jakości i niezależnie od tego, jak wyśrubowane normy
    emisji ma piec/kominek.
    Jacek

  • 23. Data: 2021-11-28 21:03:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 20:23 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Komu wierzyć?
    > https://lelum.pl/p-beata-wyznala-co-spotkalo-ja-po-i
    nstalacji-paneli-fotowoltaicznych-jej-slowa-moga-bar
    dzo-zniechecic-wd-251121/

    Kolejny artykuł z "dupy" - ile prądu zużywa rocznie Pani Beata? Jakiej
    mocy ma instalcję?
    Tak jak pisałem wcześniej - takie artykuły są po to aby dzielić ludzi.

    TG

  • 24. Data: 2021-11-28 21:09:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 28 listopada 2021 o 20:35:05 UTC+1 Jacek napisał(a):

> [...]
    > wprowadzają całkowity zakaz używania paliw stałych (a więc i drewna)
    > niezależnie od ich jakości i niezależnie od tego, jak wyśrubowane normy

    Hm, u nas to na chwile obecną zakazy są w dużych aglomeracjach (+ ich otoczeniu),
    jako mieszkaniec Krk popieram te zakazy w 100%!
    Cenowo specjalnie taniej nie jest, niż np. gaz, co do jakości opału to można sobie
    "gdybać", ale nie jest to w praktyce weryfikowlane. Jedyne, co da się prosto
    sprawdzić to czy dymi się z komina, czy nie...
    Co do kominków, zwłaszcza tradycyjnych, bez wkładów, to nie spełniają żadnych norm ;)
    w tym się raczej pali "for fun", niby są piece węglowe kategorii 5, ale to kolejna
    ściema... trudno(nie da się?) kupić takiego kotła o mocy rzędu kilka kW (a tyle
    przeciętny dom potrzebuje), paląc na "pół gwizdka" już tych norm nie spełniają...
    dodatkowo wymagają dyscypliny, typu palenie "od góry"... a w praktyce nikt się w to
    nie bawi, bo upierdliwe mocno... np. wujek obok mnie ma możliwość takiego palenia,
    wie, że znacznie mniej się dymi.. i co z tego? Łatwiej dorzucić na resztkę żaru kilka
    łopat węgla (zadymiając całą okolicę przy okazji, niż wygasić i od nowa rozpalać wsad
    od góry)
    Z praktyki wynika, że albo zakazuje się palenia całkowicie, albo wolna amerykanka :(

  • 25. Data: 2021-11-28 21:11:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 28 listopada 2021 o 21:03:58 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    nstalacji-paneli-fotowoltaicznych-jej-slowa-moga-bar
    dzo-zniechecic-wd-251121/

    > Kolejny artykuł z "dupy" - ile prądu zużywa rocznie Pani Beata? Jakiej
    > mocy ma instalcję?

    Dokładnie, brak danych... może nawet jej nie zmienili licznika na dwukierunkowy?
    Jeśli ktoś sam nie kontroluje to tak się często kończy...

  • 26. Data: 2021-11-28 23:23:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > mocy ma instalcję?
    > Tak jak pisałem wcześniej - takie artykuły są po to aby dzielić ludzi.

    Odpisałeś ale nie udzieliłeś żadnej odpowiedzi dotyczącej mojego pytania. Spytałem
    komu wierzyć. Takich artykułów jest sporo. Nikt nie ma wątpliwości ze nowe przepisy
    jakie zostaną wprowadzone w przyszłym roku są mniej korzystne w stosunku do tych co
    są teraz. "Artykuły są po to żeby dzielić ludzi". Możesz napisać w jaki sposób taki
    artykuł ma podzielić ludzi i w efekcie wywołać u nich złe emocje? I dlaczego ten
    artykuł nie jest dobry a taki napisany w identycznym stylu a zatytułowany " cena gazu
    wzrosła o 270%" będzie się tutaj cieszył powodzeniem? Kilka dni temu napisałem że
    znam rodaków. Za granicą mówi się o nas że jak Polak Polakowi nie zaszkodził to już
    mu pomógł. Jeśli tutaj ktoś zrobi gówniany interes bo uwierzył cwany gapom że będzie
    wiecznie młody, piękny, bogaty i instalacja fv da mu duże zyski to jak okaże się że
    wtopił kase to im więcej wtopił tym bardziej będzie udawał że zrobił interes życia i
    namawiał innych do powtórzenia jego błędu. Pamiętam dyskusje o rekuperatrach. W końcu
    rekuperatorowcy uznali rację tych co twierdzili że z ekonomicznego punktu widzenia
    nie ma rekuperator sensu i stwierdzili że dla komfortu się zakłada.

  • 27. Data: 2021-11-28 23:34:45
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 28 November 2021 at 23:23:36 UTC+1, 4...@g...com wrote:

> [...]
    nie ma rekuperator sensu i stwierdzili że dla komfortu się zakłada.
    ==z rekuperatorem jest problem patogenów
    czy filtr oddziela powietrze nawiewane od wywiewanego
    i czy patogeny sa usuwane z wnetylacją, czy krążą wiecznie po domu.

    Rekuperator nie ma filtra usuwającego koronawirusy z obiegu
    A jak nie ma to koronawirusy krążą w pomieszczeniach i zarażają

    To dlatego w domach opieki zmarlo ponad 80% seniorów, bo wentylacja, klimatyzacja,
    rekuperacja zostały wadliwie zaprojektowane i eksploatowane, pomimo wiedzy nt.
    choroby legionistów i legionelizy
    Na cruisach, wycieczkowcach, zarażeni z pierwszej kabiny zarażali wentylacją cały
    pokład, gdyż powietrze z 1. kabiny było przedmuchiwane przez wszystkie kabiny
    i koronawirusy z 1. kabiny zarażały wszystkich pozostałych turystów

    I cruisy stały miesiącami na redach portów w różnych krajach,
    w oczekiwaniu że albo wszyscy się zakażą i umrą, albo wyzdrowieją

  • 28. Data: 2021-11-29 03:49:01
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 28 listopada 2021 o 04:45:41 UTC-6 Mateusz Viste napisał(a):
    > Po mojej stronie Europy ciepła, Francuska zima już w toku.
    > A monoblok wesoło buczy i grzeje. Na przekór internetowym ekspertom. :)
    >
    > https://imgpile.com/images/U3RIhP.jpg

    Ile kWh dziennie pochlania?
    Jaki masz COP?
    Wspomagasz sie jakimkolwiek innym zrodlem ciepla (w to mozna wliczyc 200W plazme
    jesli korzystasz albo kostkarke do lodu czy co tam jeszzce ci energie pochlania i
    grzeje domostwo, o kominku nie wspominam)?

    Bo to ze dzialac bedzie z COP bliskim 1 to chyba kazdy tu wie.
    Albo to ze jak masz do zagrzania 50m2 to tez byle czym zagrzejesz.

  • 29. Data: 2021-11-29 08:41:06
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 28.11.2021 o 21:09, WS pisze:
    > Jedyne, co da się prosto sprawdzić to czy dymi się z komina, czy nie...

    ...i czy śmierdzi w domach obok.

    > Co do kominków, zwłaszcza tradycyjnych, bez wkładów, to nie spełniają żadnych norm
    ;) w tym się raczej pali "for fun"

    No niestety, jedni palą w kominkach "for fun", a inni w okolicy nie mogą
    w tym czasie nawet okna otworzyć, żeby przewietrzyć.

    --
    Ewa

  • 30. Data: 2021-11-29 12:59:08
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 29 November 2021 at 08:41:06 UTC+1, FEniks wrote:
> [...]
    > No niestety, jedni palą w kominkach "for fun", a inni w okolicy nie mogą
    > w tym czasie nawet okna otworzyć, żeby przewietrzyć.

    kominki śmierdzą najbardziej bo nie spalają żadnego drewna a dokonują suchej
    destylacji, wysokotemperaturowej, zwanej pirolizą, w wyniku której z komina wychodzi
    bardzo trujący gaz, czyli pary spirytusu drzewnego, czyli alkoholu metylowego ( ten
    co truje)

    A dzieje się tak, ponieważ dopływ tlenu do paleniska jest bardzo ograniczony aby
    proces spalania był wydłużony, nawet na całą noc.

    Poza tym w kominkach nie spala się tylko drewna z drzew liściastych, a głównie
    drewnpo z drzew iglastych, czyli sosne, bo ta jest tania i dostępna
    A żywica się nie spala [przy braku tlenu , tylko zamienia się w czarny dym,
    zawierający trujące związki chemiczne, niedopalone przez brak tlenu.

    Dlatego Kraków zakazał kominków, piecy na węgiel przed laty, bo cały śmierdział od
    spalin, a pobliże Wisły generowało chmury pary wodnej, która błyskawicznie schładzała
    spaliny z kominów i ten cały trujący syf opadał na ulice i mieszkancy i turyści go
    wdychali i Kraków mial status miasta zadżumionego, czyli gruźliczego, ciągle
    wilgotnego, niezdrowego dla dzieci i seniorów z niewydoilnościa oddechową

    Prezeciwieństwem do kominków są piece na Holzgas, które dokonują pirolizy drewna, ale
    potem spalają ten Holzgas i spaliny są czyste.

    Bo w jednej, zamkniętej komorze jest wygrzewane drewno, a w drugiej ten gas jest
    spalany.

    ----
    Gaz drzewny, holzgas jest gazem generatorowym produkowanym w procesie zgazowania z
    drewna w urządzeniu zwanym gazogeneratorem. Składa się przede wszystkim z wodoru
    (około 20% objętości), tlenku węgla (około 20%) i niewielkich ilości metanu oraz
    niepalnego azotu (około 50-60%) a także dwutlenku węgla i pary wodnej, które powstają
    podczas jego spalania . Paliwo to może b...