  • Data: 2019-08-04 10:11:54
    Temat: Re: Ciśnienia w baniakach przeponowych
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty napisał:

    > Tyle to i ja wymyśliłem. Niezbyt pomogłeś :]

    Nic nowego. Ja głównie od przeszkadzania jestem.

    > Wodociąg jak wodociąg. Ale że zimna woda jest podpięta do kranów
    > jak również do baniaka na ciepłą wodę (od dołu), to jak nikt nie
    > korzysta z wody a akurat włączyło się grzanie baniaka to ciśnienie
    > rośnie i woda cieknie z zaworu bezpieczeństwa. Obecność baniaka
    > w tym układnie likwiduje ten problem.

    W tym przypadku ciśnienie powinno być równe ciśnieniu w wodociągu.
    Wtedy baniocha działa jak zawór bezpieczeństwa. A w instalecji CO
    mam circa jeden bar -- kocioł gazowy musi mieć tyle, by się chciał
    właczyć. Dla pompodłogówki można przyjąć podobnie.

    Jarek

    --
    Dana woda podlegająca ciśnieniu, napotykając na otwór, czyli szczelinę,
    wypływa. Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb.