  • 151. Data: 2009-05-16 10:44:07
    Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Uzywales klime kiedys? Masz pojecie jak wplywa na wydajnosc pracy?

    Jakbym nie uzywal to bym nie pisal.

    I zapewniam cie: fajne warunki do pracy biurowej _mozna_ zapewnic bez
    klimatyzacji (przynajmniej w biurach) w naszej strefie klimatycznej. W
    jednym z biur w ktorych siedzialem byla po prostu wentylacja, okna lustrzane
    (chyba folia, pewnie z takich o ktorych ostatnio bylo na grupie) i ocieplona
    sciana. Osobiscie nieodczuwalem potrzeby klimatyzacji mimo ze wysokich
    temperatur nie lubię.

    Zreszta tego typu "miejsc" do oszczedzania jest masa - jak sie nie ma
    energii to trza oszczedzac. Jakos nie slyszalem o masowej akcji majacej na
    celu rezygnacje z marketowych chlodni otwartych (na rzecz zamknietych -
    oszczedniejszych, z dwa lata temu w zachodniej prasie bylo cos o tym), ani o
    pomysle masowej wymiany wentylatorow na oszczedniejsze (maszyny, przemysl,
    wentylacja) ani o panstwowej doplacie do solarow dla kazdego kto grzeje wode
    prądem (przeplywowo) rzedu 50% - z czego 25-30% upustu dalby pewnie
    producent po "przelobbowaniu" sprawy. Ze nie wspomne juz o przemysle ciezkim
    gdzie takich "mozliwych zmian" musi byc od...duzo. Ale jak juz mowilem -
    lepiej zrobic medialny szum ze 'cos sie robi' i tyle.

    Jak jest akcja sprzatania swiata to w pobliskiej miejscowosci dzieci chodza
    wzdluz drogi i zbieraja smieci. Sprzataja. Chwali sie to. Za droga jest
    pole, za polem jest nielegalne wysypisko smieci na gruncie "niczyim" (burdel
    w papierach do dzis nie uporzadkowany). Tego nikt nie sprzata - nikt za tym
    "nie lobbuje" bo kazdemu pasuje.

    Tyle mojego.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 152. Data: 2009-05-16 11:09:22
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Jakbym nie uzywal to bym nie pisal.
    >
    > I zapewniam cie: fajne warunki do pracy biurowej _mozna_ zapewnic bez
    > klimatyzacji (przynajmniej w biurach) w naszej strefie klimatycznej.

    No to chyba jednak nie uzywales. W naszej strefie klimatycznej jest "tych"
    dni po prostu mniej, ale sa.

> [...]
    > przemysle ciezkim gdzie takich "mozliwych zmian" musi byc od...duzo. Ale
    > jak juz mowilem - lepiej zrobic medialny szum ze 'cos sie robi' i tyle.

    Gdybys chcial tego rodziaju restrykcje wprowadzac, trzeba by narzucic inna
    taryfe na prad dla klimy, chlodni itp.

  • 153. Data: 2009-05-16 12:54:39
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

    > To żeby terapię szokową usprawnić, dołączę do zestawu. Też nie lubię
    > światła halogenowego.

    I ja też. Naprawdę wolę zwykłą świetlówkową rurę o barwie warm-white.

    --
    Grzexs

  • 154. Data: 2009-05-16 13:12:01
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > I ja też. Naprawdę wolę zwykłą świetlówkową rurę o barwie warm-white.

    No toscie sie nie dogadali.

  • 155. Data: 2009-05-16 14:37:21
    Temat: Re: Co robicie wzgledem paranoi z zarowkami?
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Kane* wdusil[a] knefle:

    | Swiete slowa.

    Czy obciazenie was jakims podatkiem niedoedukacyjnym spowodowaloby ze zaczelibyscie
    logicznie myslec?

  • 156. Data: 2009-05-16 17:54:41
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Ghost <g...@e...pl> wrote:

    > Szkoda, ze Twoj wywod nie trzyma kupy z rzeczywostoscia. EU
    > stopniowo
    > eliminuje zarowki, wiec nie bedzie zadnej naglej zyly zlota.

    Naprawdę tego nie potrafisz zrozumieć, czy piszesz tak tylko, żeby
    jakoś piłeczkę odbić? A co niby zmieni fakt, że żarówki będą
    wycofywane falami, a nie jednym ukazem? Poza ułatwieniem producentom
    świetlówek logistyki?

    > Heheh, kampania nie - ale kryzysem i owszem, zwlaszcza
    > energetycznym,
    > spojrz na chozyzont.

    Patrzę. I kryzysu (realnego) szczerze mówiąc nie widzę, jedynie od
    lat te same czarne przewidywania, że to i tamto się skończy i to
    już, panie, za 5 lat będzie bida, że tylko elektrownie [i tu w
    zalezności od lokalnych mód różne się podaje] są dla nas ratunkiem,
    a tymczasem jakoś nic z tego nie nadchodzi. Wydobycie węgla u nas
    spada nie dlatego, że go zaczyna brakowac, tylko popyt nań jest
    coraz mniejszy, państwa, które zainwestowały w źródła energii
    odnawialnej w większości temat ich opłacalności pomijają milczeniem
    i usiłują szybciutko zmienić temat. I jedynie cena ropy potrafi
    mocno zatrząść rynkiem światowym, ale znów najcześciej nie dlatego,
    że ropa się kończy, tylko z powodów czysto politycznych.

    > Najwyrazniej tak. Przeciez recycling masz w cenie, nie wiem co za
    > magie probujesz wcisnac..

    Acha, super, więc nie tylko jestem zmuszony do kupowania
    rozwiązania, które jest droższe i mniej mi się podoba, to jeszcze
    MUSZĘ płacić za jego recycling? Coraz lepiej, coraz lepiej :-)
    To ja teraz bardzo prosze o rzeczowe wykazanie mi dlaczego nie mogę
    płacić choćby i droższej ceny za energię zużywaną przez klasyczną
    żarówkę, a muszę płacić za rozwiązanie droższe, którego
    wyprodukowanie najprawdopodobniej pochłania dużo więcej owej cennej
    energii, ma przypuszczalnie większy wpływ na środowisko i jeszcze
    wyciąga się ode mnie kasę na jego recycling.

    A i jeszcze jedno, jak już o magii mowa: co to za magia, to ja się
    może spytam: dajmy na to, skończą się żarówki klasyczne, zostanę
    zmuszony do zakupu tego nowoczesnego chłamu. I zapewne kiedyśtam,
    mimo tych gwarantowanych tysięcy godzin niezawodności, któreś z tych
    gówien mi zdechnie. Jak piszesz, koszty recyclingu są wliczone w
    cenę. Możesz mi napisać coś więcej, jak konkretnie ten recycling
    wygląda? Bo jak żyję i chodze po sklepach, nie widziałem żadnego
    punktu skupu zużytych świetlówek kompaktowych, zbieraczy tychże
    chodzących za nimi po śmietnikach a opłacanych z owego
    recyclingowego funduszu równiez nie widziałem, żaden sklep nie
    prowadzi akcji "oddaj starą żarówkę" (nie mówię tu o ogólnych
    akcjach recyclingu sprzętu AGD, tylko o ukierunkowanej właśnie na
    żarówki), więc mam poważne obawy, że świetlówki owe najnormalniej w
    świecie lądują na wysypisku, a owa kasa za "recycling wliczony w
    cenę" idzie... no właśnie. Na co?

    J.

  • 157. Data: 2009-05-16 18:47:01
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Naprawdę tego nie potrafisz zrozumieć, czy piszesz tak tylko, żeby jakoś
    > piłeczkę odbić? A co niby zmieni fakt, że żarówki będą wycofywane falami,
    > a nie jednym ukazem? Poza ułatwieniem producentom świetlówek logistyki?

    Co jest dla Ciebie trudnego w zrozumieniu, ze "ten właśnie moment będzie dla
    ich producentów żyłą złota" nie zaistnieje, bo nie bedzie zadnego momentu?

    > Patrzę. I kryzysu (realnego) szczerze mówiąc nie widzę

    Dobrze, ze nie jestes tym_za_ktorym_podazamy.

    > Acha, super, więc nie tylko jestem zmuszony do kupowania rozwiązania,
    > które jest droższe i mniej mi się podoba, to jeszcze MUSZĘ płacić za jego
    > recycling? Coraz lepiej, coraz lepiej :-)

    W prawie kazdym sprzecie oplacasz recycling. A rozwiazania kupowac nie
    musisz, nie ma obowiazku.

  • 158. Data: 2009-05-16 19:12:21
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Ghost <g...@e...pl> wrote:

    > Co jest dla Ciebie trudnego w zrozumieniu, ze "ten właśnie moment
    > będzie dla ich producentów żyłą złota" nie zaistnieje, bo nie
    > bedzie
    > zadnego momentu?

    Nie będzie, bo? Bo tak twierdzisz? Czy dla Ciebie jest z kolei nie
    do pojęcia, że sam proces zastępowania setek tysięcy czy wręcz
    milionów żarówek klasycznych ich kompaktowymi odpowiednikami będzie
    właśnie tą żyłą złota i to niezaleznie od tego, czy wydarzyłby sie
    naraz, czy tez będzie rozłożony w czasie trzech lat, przez stopniowe
    wycofywanie żarówek corazto niższych mocy. Przeciez tu nie ma cudów,
    spali mi się żarówka setka, będę mia dwa wyjścia: wkręcić 75W albo
    iść do sklepu i kupić świetlówkę 21W (czy ile tam "zastępuje"
    setkę). Albo pójdę, albo wkręcę mniejszą. Ale jeśli wkręcę mniejszą,
    to za rok znów będę miał dylemat: wkręcić jeszcze mniejszą, czy
    złamac się i kupić kompaktową. Tak czy tak sprowadza się to do mniej
    lub bardziej rozwleczonej w czasie konieczności kupna świetlówki
    kompaktowej w miejsce żarówki. Żarówek się sprzedawało ileś rocznie,
    nie wiem ile, załóżmy że milion. I teraz ten milion kupujących
    żarówki tradycyjne będzie przymuszony do zakupu rozwiązania
    droższego. Trudno tu się nie zastanawiać nad interesem producenta,
    naprawdę.

    > Dobrze, ze nie jestes tym_za_ktorym_podazamy.

    Rozpatrujemy kryzys energetyczny, czy moje talenta przywódcze, bo
    się pogubiłem?

    > W prawie kazdym sprzecie oplacasz recycling. A rozwiazania kupowac
    > nie
    > musisz, nie ma obowiazku.

    A co konkretnie opłacam, tak juz czysto z ciekawości pytam, nie
    czepiam się, tylko po prostu ciekaw jestem? Na co ta kasa idzie?

    J.

  • 159. Data: 2009-05-16 22:12:18
    Od: e-Shrek <e...@w...wp.pl>

    Dnia Fri, 15 May 2009 19:08:16 +0200, Ghost napisał(a):

    > Ale umiesz czytac czy tylko pisac?

    Moze najpierw odpowiedz, a potem pytanie?

    --
    Pozdrawiam,
    e-Shrek

  • 160. Data: 2009-05-17 07:56:08
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    > No to moge powiedziec czemu - powyzsze to zenujaca manipulacja, typowe dla
    > dziennikarzy. Odpady radioaktywne weglowek i atomowek nijak sie nie
    > porownuja, trzeba byc idiota, by wierzyc. Natomiast nie jestem
    > przeciwnikiem

    Jak nie jak właśnie sie porównały powyżej.

    Aha, zapraszam do Wałbrzycha połazić po hałdach z licznikiem G-M.

    Pozdrofka

    --
    Irokez