  • 1. Data: 2012-05-29 09:05:48
    Temat: Co zrobic z szambem?
    Od: "Majka" <m...@W...gazeta.pl>

    ścieki dotąd oddawane były do szamba, zwykłe - nie 'eko'.
    Dom latem zostanie podłaczony do kanalizacji sciekowej miejskiej.

    Pytanie o szambo: co z nim zrobić?

    1. zostawić w ziemi? (puste oczywiście?)

    2. usunąć?
    a) usunąć poprzez zawalenie stropu szamba i części ścian oraz zasypanie
    ziemią ogrodową pozostałego leja? (prostsze)
    b) usunąć poprzez całkowite usunięcie wszytkiego, całej konstrukcji
    betonowej znajdujacej się w ziemi? (kosztowniejsze)

    3. Macie inne pomysły wykorzystania nieczynnego szamba? Przerobić na
    ziemiankę, magazyn, garaż, zrobić na nim wiatę albo skalniak? (zobaczcie
    niżej wymiary)

    Pytam, bo nie wiem, czy kiedys taka konstrukcja się nie zawali pod
    obciążeniem, np. samochodem.
    Pozostawienie w ziemi szamba w całości nie pozwala mi nic nasadzić, nawet
    trawy, bo szambo jest tak płytko, że wieko betonowe jest przykryte tylko 2-3
    cm ziemi naniesionej przez wiatr, nawet mlecze na tym nie rosną.

    Wymiary:
    Szambo jest w rzucie z góry prostokątem.
    Przykrycie / strop szamba (czyli chodzę po tym) jest z 5 pięciu płyt
    drogowych typu mon takich jak http://tinyurl.com/cwpkba8 stykajacych się
    długimi bokami.
    Całość jest głeboka na 1,60 w środku, odległość od powierzchni podłogi
    szamba do powierzchni stropu.
    Cała konstrukcja jest nie starsza niz 4 lata (tyle ma dom).

    Co zrobić z nieczynnym szambem?

  • 2. Data: 2012-05-29 09:35:08
    Temat: Re: Co zrobic z szambem?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Majka" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > ścieki dotąd oddawane były do szamba, zwykłe - nie 'eko'.
    > Dom latem zostanie podłaczony do kanalizacji sciekowej miejskiej.
    >
    > Pytanie o szambo: co z nim zrobić?

    Mam to samo. Szambo opróżnię, wymyję myjką ciśnieniową zwapnuję i po
    podłączeniu do spustów z rynien będę zbierał deszczówkę.
    Kupię pompę za 200-300 zł i będę miał wody 7000litrów do podlewania kwiatków
    w porze suchej. A woda coraz droższa a ta z nieba jest za darmo (póki co).
    Tylko nie wchodźcie przypadkiem do szamba pustego bo już nie wyjdziecie.
    Umyć trzeba jakoś bez wchodzenia.

    Marek

  • 3. Data: 2012-05-29 15:12:56
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Majka" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message
    > ścieki dotąd oddawane były do szamba, zwykłe - nie 'eko'.
    > Dom latem zostanie podłaczony do kanalizacji sciekowej miejskiej.
    >
    > Pytanie o szambo: co z nim zrobić?

    Nie rezygnować z szamba, bo wodociąg jest tak drogi i coraz droższy, że
    jeszcze wrócisz do szamba.
    Jak jest nieszczelne "i samo ginie" to jeszcze lepiej.

  • 4. Data: 2012-05-29 16:11:22
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Jak jest nieszczelne "i samo ginie" to jeszcze lepiej.

    Lepiej dla kogo?

  • 5. Data: 2012-05-29 16:51:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 15:12:56 +0200 osobnik zwany kiki wystukał:

    a wkominku palisz oponami?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2012-05-29 17:14:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-05-2012 o 15:12:56 kiki <...@p...pl> napisał(a):

    > "Majka" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Nie rezygnować z szamba, bo wodociąg jest tak drogi i coraz droższy, że
    > jeszcze wrócisz do szamba.
    > Jak jest nieszczelne "i samo ginie" to jeszcze lepiej.
    Zapominasz że gmina może cię zmusić do podłączenia.
    Ja się obawiam czy mi gmina pozwoli używać oczyszczalnię jak koło
    mnie będzie już kanalizacja. Zgoda jest na 10 lat, zastanawiam się
    co potem będzie, może już ktoś to przerabiał i opisze swoje boje z gminą.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2012-05-29 18:09:10
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "kiki" wrote in message news:jq2i0p$csk$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie rezygnować z szamba, bo wodociąg jest tak drogi i coraz droższy, że
    > jeszcze wrócisz do szamba.
    > Jak jest nieszczelne "i samo ginie" to jeszcze lepiej.

    Generalnie kiki, to lubię Cię czytać... a Twoje ocieplanie szczytów
    już przeszło do historii. (jak i inne cenne porady).

    Ale tu trochę przesadziłeś.

    Z jednej strony, sugerujesz, aby korzystać z własnego ujęcia, bo
    wodociąg coraz droższy, z drugiej mówisz, że dobrze jak szambo
    nieszczelne - czyli generalnie jest Ci obojętne, że Ty i Twoje
    dzieci będą pić nieco rozcieńczone własne ścieki... (a przy okazji
    sąsiedzi bliscy i dalsi, w zależności od układu cieków wodnych itp).

    Jeśli jest kanalizacja, to na miejscu każdej gminy zrobiłbym
    obowiązek przyłączenia - a jeśli się nie uda zmusić mieszkańców - to
    na koszt gminy co roku - tym, co się nie przyłączą - robić odwiert powiedzmy
    50cm od szamba. Po zbadaniu próbki ziemi, jak okaże się że zanieczyszczona,
    ustalić takie kary, aby nikomu nie opłacało się "posiadanie szamba, co
    samo ginie".

  • 8. Data: 2012-05-29 20:22:28
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message

    > Generalnie kiki, to lubię Cię czytać... a Twoje ocieplanie szczytów
    > już przeszło do historii. (jak i inne cenne porady).
    >
    > Ale tu trochę przesadziłeś.

    Z tego co czasem widać, to wiele osób wypompowuje szamba na okoliczne pola
    :-) Gdybym miał szambo oj gdybym :-)
    Czasem widać jak budują szamba, celowo nieszczelne. :-)

  • 9. Data: 2012-05-29 22:17:17
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Zapominasz że gmina może cię zmusić do podłączenia.
    >Ja się obawiam czy mi gmina pozwoli używać oczyszczalnię jak koło

    a ze niby jak cie zmusi do podłączenia? Zdaje sie ze nie ma u nas takiego
    prawa.

    b.

  • 10. Data: 2012-05-29 22:37:41
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > a ze niby jak cie zmusi do podłączenia? Zdaje sie ze nie ma u nas takiego
    > prawa.

    nie ma co rezygnować z szamba ani ze studni głębinowej. Po pierwszym
    rachunku za wodę natychmiast wrócicie do własnego ujęcia. Szambo jak szambo
    ale wody bym od gminy nie brał gdybym miał już własną. A gdyby kazali to bym
    zużywał 1m3 ich wody i resztę własnej.