  • 41. Data: 2012-05-30 22:53:15
    Temat: Re: Co zrobic z szambem?
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    news:jq60l2$m8m$1@inews.gazeta.pl...

    > a jak nic nie bierzesz z wodociągów, to do ścieków lejesz za darmo?...

    Weź przestań

  • 42. Data: 2012-05-30 22:55:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 maja 2012 22:50:06 UTC+2 użytkownik ŁC napisał:
    > Dnia Wed, 30 May 2012 12:57:17 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
    >
    > To może wprost napiszę, bo aluzje słabo działają :-P W przypadku gdy
    > _legalnie_ korzystasz z własnego ujęcia wody, a ścieki odprowadzasz do
    > kanalizacji system naliczania działa inaczej.
    Jak?
    A w przypadku gdy ja ma teraz wode z wodociagów+ kanaliza.
    A gdybym sobie dodatkowo studnie wybił i z niej korzystał?
    Przecież nie mam obowiazku chwalić sie wodociągom ze sobie studnie zrobiłem

  • 43. Data: 2012-05-30 23:05:13
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Wed, 30 May 2012 13:55:18 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Jak?

    Kolebie mi się coś o liczniku na wodę z własnego ujęcia, ale głowy sobie
    nie dam uciąć (temat taki kojarzę sprzed kilku lat), dokładnie nie
    pamiętam.

    > A w przypadku gdy ja ma teraz wode z wodociagów+ kanaliza.
    > A gdybym sobie dodatkowo studnie wybił i z niej korzystał?
    > Przecież nie mam obowiazku chwalić sie wodociągom ze sobie studnie zrobiłem

    Ano właśnie masz, jeśli woda ta wędruje do kanalizacji.

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Prawdziwa kobieta potrafi z niczego zrobić dwie rzeczy: zupę i awanturę

  • 44. Data: 2012-05-30 23:05:42
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >i waliła karami że uległ i się podłączył, ale on miał firmę i oczyszczalnia
    >była z rozsączem, ja mam kompaktową i nie dam sie im tak szybko, w końcu
    >to zupełnie coś innego. No nic zobaczymy.

    Bo te "oczyszczalnie" którzy w większości kupuja (te z drenażem) to szczerze
    mówiąc mało mają wspólnego z "ekologią" i na zachodzie są od wielu lat
    zakazane. Oczywiście w PL jest inaczej ...
    Są osoby które nie stosują chemii w takim "oczyszczalniach" i te
    oczyszczalnie niczym nie różnią się od nieszczelnych szamb ...
    Takie oczyszczalnie drenażowe wymagają co kilkanaście lat wymiany całej
    ziemii w której znajduje się drenaż , gdyż ziemia ta jest całkowicie skażona
    I tyle z tej ekologii ..

    Jedyne oczyszczalnie które są oczyszczalniami to te kilku-komorowe ,
    zasilane prądem z których wychodzi woda czysta nadająca się do dalszego
    użytku , tyle że te oczyszczalnie są mało popularne bo są kilka razy droższe

    Szczerze mówiąc szambo jest bardziej ekologiczne niż te pseudo oczyszczalnie

    Pozdr
    JanuszK

  • 45. Data: 2012-05-30 23:41:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 maja 2012 23:05:13 UTC+2 użytkownik ŁC napisał:

    > Ano w�a�nie masz, je�li woda ta w�druje do kanalizacji.
    A jak sobie 5 baniaków 5 litrowych wody z Biedronki kupie+ 20 butelek "szampana" po
    4.99zł;) i zechce to wlac do wanny i sie w tym wykapac to musze wodociągi o tym
    informować?

  • 46. Data: 2012-05-31 09:14:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.05.2012 23:05, ŁC pisze:

    > Kolebie mi się coś o liczniku na wodę z własnego ujęcia, ale głowy sobie
    > nie dam uciąć (temat taki kojarzę sprzed kilku lat), dokładnie nie
    > pamiętam.

    Dokładnie tak to działa: mam licznik na instalację idącą do domu (z
    mojego zbiornika hydroforowego) i na tej podstawie obciążają mnie za
    ścieki. Oczywiście wyjście na podlewanie jest poza licznikiem.

  • 47. Data: 2012-05-31 09:17:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.05.2012 22:50, Kris pisze:

    > Gdybym miał własne ujęcie wody oprocz tego z wodociagów to mogłbym tak robić.
    > Wode brać z własnego ujęcia a ścieki do kanalizacji.
    > Z wodociagów tylko np 1m3 wody na miesiąc aby mogli fakturę na 4,5zł wystawić;)

    Cóż, jak ktoś jest oszustem i złodziejem, to może tak robić, choć mu nie
    wolno.

  • 48. Data: 2012-05-31 09:37:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 maja 2012 09:17:28 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Cóż, jak ktoś jest oszustem i złodziejem, to może tak robić, choć mu nie
    > wolno.

    Gdzie tu widzisz oszustwo i złodziejstwo- podpisana umowa z wodociągami, rozliczanie
    zgodnie z umowa czego jeszcze chcesz. Rozumiem że u siebie jak wode z ujecia
    ogrodowego wlejesz do kanalizy to zgłszasz to wodociągom i płacisz im za to?

  • 49. Data: 2012-05-31 09:54:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 maja 2012 09:37:41 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    ujecia ogrodowego wlejesz do kanalizy to zgłszasz to wodociągom i płacisz im za to?

    IMHO w umowie z wodociagami jest/byloby/bedzie wyraznie okreslone co mozesz wpuszczac
    do ich kanalizacji, a co nie. I na pewno jest wyszczegolnione ze nie mozesz tam lac
    wody z innego ujecia niz te od nich :) Mi tez swita caly czas w glowie ze kto ma
    kanalizacje i wlasna studnie - ten ma licznik na tym ujeciu i wedlug tego jest
    rozliczany za scieki. Ale nie dam sobie glowy uciac, tak mi tylko gdzies swita.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 50. Data: 2012-05-31 10:03:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.05.2012 09:37, Kris pisze:

    > Gdzie tu widzisz oszustwo i złodziejstwo- podpisana umowa z wodociągami,

    Tam, gdzie kantujesz na ilości ścieków.

    > rozliczanie zgodnie z umowa czego jeszcze chcesz. Rozumiem że u siebie jak

    A przeczytaj ty może tę umowę.

    > wode z ujecia ogrodowego wlejesz do kanalizy to zgłszasz to wodociągom
    > i płacisz im za to?

    A po cholerę mam wlewać wodę z ujęcia ogrodowego do kanalizacji??

    Czyż ty się z cieciem ze Zmienników na rozum zamienił?