    Newsgroups: pl.rec.dom
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
    <md80fk$d5n$1@news.icm.edu.pl> <md95dm$k8j$1@node1.news.atman.pl>
    <md9jku$emh$1@news.icm.edu.pl> <mda63h$9p4$1@speranza.aioe.org>
    <mdc32v$vi7$1@news.icm.edu.pl> <mdf2gd$82i$1@dont-email.me>
    <mdfe52$md0$1@news.icm.edu.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <54fb53e5$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <54fb65c5$0$2194$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <54fb7455$0$2209$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <54fcc2dd$0$32229$65785112@news.neostrada.pl>
    <54fcc487$0$2195$65785112@news.neostrada.pl>
    <54fccaca$0$2207$65785112@news.neostrada.pl>
    <54fdc37f$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <54fdf23c$0$5880$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <54fe9e52$0$2167$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 10 Mar 2015 13:55:48 +0100

    Pani Ewa napisała:

> [...]
    > Podejrzewam, że przy odrobinie skupienia mogłabym odtworzyć ~80%
    > nazwisk klasowej listy. Nauczycielom trudniej zapamiętać uczniów,
    > bo przewijają się ich całe masy, zwłaszcza w dużym mieście, dużej
    > szkole, więc podejrzewam, że zapamiętują wybiórczo - tych najbardziej
    > charakterystycznych, ewentualnie tych, których często widują także na
    > osiedlu, znają z innych okoliczności.
    > Ja wyniosłam się kilkaset kilometrów poza rodzinne miasto już ze 20 lat
    > temu, więc nie spotykam ani kolegów, ani nauczycieli. Czasem trochę mi
    > żal, bo takie momenty człowieka ukorzeniają.

    Z załogi podstawówkowej udało mi się zlokalizować tylko jednego kolegę.
    Nawet bliskiego, bo siedział ławkę za mną. Dźgał mnie czasem cyrklem
    w plecy, ale poza tym bardzo się lubiliśmy. A odnalazł się jako
    ambasador w jednym z krajów dalszych, choć prawie jeszcze europejskich.
    Te kilkaset, a nawet kilka tysięcy kilometrów, to nie jest największy
    problem. Lat, dużo więcej niż dwadzieścia -- też nie.

    > A też byli wstrząśnięci?

    Skoro w wielkim mieście znaleźli się razem w jednym miejscu po więcej
    niż dwudziestu latach, to nie byli zmieszani.

    --
    Jarek