    Newsgroups: pl.rec.dom
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
    Date: Sun, 3 May 2015 13:14:17 +0200

    Pan Pszemol napisał:

    > Ja to w ogóle podejrzewam że chodzi o jakieś
    > przewrażliwienie anty-plastikowe i autosugestię
    > że czuje różnicę w smaku :-)

    U mnie powoduje to skojarzenia z rzeczami takimi jak ta:
    http://www.klub.audiostereo.pl/recenzje-kable/gigawa
    tt-ls-1mk2-art355.html
    Audiofilski Kabel Zasilający, który w sposób idealny doprowadzi prąd od
    gniazdka w ścianie do zasilanego urządzenia. To nic, że rury wodociągowe
    przeważnie robi się z plastiku (i dobrze, bo delikatna nuta rdzy nie
    jest tym, co wszystkim odpowiada). Pompy też mają wirniki z tworzyw
    sztucznych (świetnie, bo składniki mosiądzu i produkty ich utleniania
    nie są najzdrowsze). Ale czajnik, do którego wlewamy wodę z kranu nie
    może mieć niczego z plastiku. Mój czajnik jest cały ze stali nierdzewnej,
    plastikową ma jedynie przykrywkę (nie parzy w palce). Więc nie jest on
    dostatecznie audiofilski.

    Grzałki technologicznie zakorzenione w okresie minionym, również te
    montowane w czajnikach, wytwarzane były Metodami Swobodnymi. Z udziałem
    lutowania twardego, cynkowania ogniowego i pokrywania galwanicznego.
    Poza metalami bliżej nieokreślonymi był w nich (jest) na pewno cynk
    (któremu zawsze towarzyszy ołów) i nikiel (który u kilku procent ludzi
    powoduje alergie). Przewrażliwieni na punkcie swoich kubków smakowych
    i zdrowotności ogólnej tego powinni unikać najbardziej. Chyba że
    przewrażliwieniu towarzyszy również tępota -- brak samodzielnego myślenia
    analitycznego, posiłkowanie się wyłącznie strachami przejętymi z cudzych
    blogów lub zasłyszanymi od lokalnych mędrców.

    Jarek

    --
    Wypływa na senne morze,
    Cudowny, blaszany parowiec.