  • 181. Data: 2021-03-28 09:54:52
    Temat: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czekam na Twoją odpowiedź. Nie odpowiesz to po prostu zacznę Cię
    > lekceważyć.

    łomatko. ja pół roku czekam na Twoją odpowiedź dotyczącą taktowania kotła
    czyżby normy które stosujesz dotyczyły innych a Ciebie nie?

    ToMasz

  • 182. Data: 2021-03-28 10:08:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chyba trudność z regulowaniem temperatury piekarnika gazowego.
    Ale do dziś wspominam bardzo mile kurczaki z rożna robione w "Joli" ;-)
    Przy czym w Joli stale się psuła elektryka (zapłonniki gazu, w końcu napęd rożna).
    W ceramicznym Whirpoolu ani w indukcyjnym Bauknechcie nie mam obracanego rożna (ale
    jest w ceramicznej Amice!) i tego ficzera mi
    czasem brakuje.
    To trochę hipnotyzuje, podobnie jak patrzenie na obracające się pranie ;-)

    -----

  • 183. Data: 2021-03-28 10:50:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > I widzę tylko drogie zestawy, około 10 tys, lub same kotły dwufunkcyjne, chyba 20kW
    za około 7 tysięcy.
    > Gdyby kocioł kosztował (i to GOLD!) 3,5 tysiąca,
    https://allegro.pl/oferta/termet-kociol-2f-ecoconden
    s-silver-25-kw-wkd4351-9271816754

    https://allegro.pl/oferta/beretta-ciao-green-25-piec
    -kondensacyjny-2-funk-9535015982

    https://allegro.pl/oferta/ariston-cares-kondensacyjn
    y-kociol-gazowy-2-f-piec-10025347502

    Mam pytanie TYLKO do Majki. Swój problem możesz spokojnie ogarnąć kotłem
    2f (za 3500zł). PRzestałem czytać wątek, bo nie potrafię się doszukać
    argumentów. Czy nie chcesz dwufunkcyjnego bo tak, (szanuję) czy ktoś
    przedstawił jakieś _logiczne_ argumenty uzasadniające wyższy wydatek na
    1F, zasobnik i cały ten bajzel?

    ToMasz

  • 184. Data: 2021-03-28 11:27:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-27 o 23:05, Majka pisze:

    > Ok, o tym wiedziałam, ale gdzieś schowało się w tyle głowy. Więc skoro już mi
    przypomnieliście, to zapytam o stare naczynie wzbiorcze/przelewowe:

    > Do nowej instalacji nie będzie potrzebne. Zostanie pewnie odcięte, a rura
    zaślepiona.
    > Samo naczynie to u mnie dość duży baniak zamocowany na leżąco w szachcie
    technicznym z rurami, u samego sufitu łazienki na piętrze.
    > Czy po odłączeniu tego baniaka od układu mogę go pozostawić, nie usuwać? (tym samym
    nie rozkuwać scian, nie brudzić domu, czy on wisi w kominie z rurami czy nie wisi, to
    nic dla mnie nie zmienia).

    > Majka

    Po co pozostawiać baniak, który nie będzie używany? Czy trzeba go będzie
    zdemontować czy nie o tym musi zdecydować hydraulik, który będzie
    przerabiał układ, bo o tym decyduje sposób podłączenia oraz dostęp do
    rury wznośnej. (tej, która łączy to naczynie z instalacją). Jeżeli rura
    wznośna jest poprowadzona oddzielnie z kotłowni to można ją odciąć w
    kotłowni i tam zaślepić, a naczynie zdemontować, obcinając wszystkie
    wystające ze ścian rury.

    Ponadto do naczynia mogą się schodzić rury odpowietrzeń poszczególnych
    pionów. Wtedy każdą z tych rur trzeba zakończyć odpowietrznikiem. O ile
    w układzie otwartym wszystkie te rury odpowietrzające mogą być spinane
    razem i wprowadzone do naczynia o tyle w ukłądzie zamkniętym spięcie ich
    wszystkich razem może przysparzać problemy, gdyż może nimi cyrkulować
    woda pogarszając przepływ wody poprzez grzejniki.

    Jeżeli jest to instalacja stalowa lub mocno zanieczyszczona to wtedy
    zwykłe odpowietrzniki są bezużyteczne, ponieważ szybko się zapychają i
    przestają działać. Trzeba wtedy stosować specjalne odpowietrzniki tzw,
    separatory powietrza, które kosztują ok. 180-250 zł za szt. Można też
    zastosować tanie odpowietrzniki ręczne czy nawet zwykłe zawory, ale
    wtedy trzeba pamiętać o odpowietrzaniu tych obiegów. Jednak trzeba
    powiedzieć wprost jaka jest zaleta separatora - pozwala on całkowicie
    pozbyć się rozpuszczonego w wodzie tlenu, który powoduje korozję
    instalacji oraz grzejników.

    Do zamknięcia takiej instalacji będą potrzebne pewne elementy: naczynie
    przeponowe, uchwyt do tego naczynia lub belka montażowa (do naczynia
    zaworu bezpieczeństwa i manometru) zawór serwisowy z szybkozłączką do
    naczynia, drugi zawór bezpieczeństwa 3 bary (którego nie potrzeba przy
    układzie otwartym), rura, jakieś złączki do rur, trójniki,
    odpowietrzniki lub separatory, manometr o odpowiednim zakresie np. 4
    bary. Jeżeli masz już w układzie jakiś manometr to prawdopodobnie będzie
    on o zbyt małym zakresie, bo w układach otwartych stosowało się
    manometry o maksymalnym wskazaniu 1 lub 1,5 bara. Do układu zamkniętego
    taki manometr ma zbyt mały zakres.

    Łączny koszt takiej przeróbki to minimum ok. 500zł wraz z kosztami
    robocizny - chyba, że pajacyk Kris zrobi Ci to za darmo, a z tego co
    widać to on chętny aby Ci to przerobić, bo się na wszystkim zna
    najlepiej i wie, że 500zł to za drogo.

    Jeżeli kupisz kocioł, który może pracować w układzie otwartym
    (ACV/Thermagen lub inny) to ww koszty odpadają, ponieważ nie trzeba
    przerabiać instalacji, ani jej zamykać. Nie ma potrzeby robić demolki, a
    wszystkie prace ograniczają się tylko do kotłowni.

  • 185. Data: 2021-03-28 11:49:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-28 o 09:54, ToMasz pisze:

    > łomatko. ja pół roku czekam na Twoją odpowiedź dotyczącą taktowania kotła
    > czyżby normy które stosujesz dotyczyły innych a Ciebie nie?
    >
    > ToMasz

    No i będziesz sobie czekał do póki nie sformułujesz swojego pytania tak,
    aby była możliwość udzielenia jakiejkolwiek odpowiedzi.

  • 186. Data: 2021-03-28 13:01:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 28 Mar 2021 10:50:06 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > Mam pytanie TYLKO do Majki.

    Nie ma tak. Jak chcecie sobie sami do siebie to na priv.

    Swój problem możesz spokojnie ogarnąć kotłem
    > 2f (za 3500zł). PRzestałem czytać wątek, bo nie potrafię się
    > doszukać
    > argumentów. Czy nie chcesz dwufunkcyjnego bo tak, (szanuję) czy ktoś

    Piec 2f bez zbiornika warstwowego jest kłopotliwy. Będzie ciągle
    wkurzać niskim ciśnieniem pod prysznicem i prawie jego brakiem gdy
    ktoś inny w tym samym czasie "otworzy" kran w innym miejscu. Miałem
    tak i wytrzymałem z miesiąc, dłużej się nie dało męczyć.
    Dołożenie zasobnika warstwowego nie tylko zlikwidowało problem
    ciśnienia ale dało pewną przewagę nad konfiguracją z piecem 1f:
    bardzo szybkie (porównując do grzania zasobnika piecem 1f) uzyskanie
    pełnego (startując od zimnego) gorącego zasobnika np. do kąpieli
    (kilkanaście min 100l).
    Oprócz tego dochodzą jeszcze zalety sprawnościowe 2f wymienione przez
    Użytkownika.

    Malkontenci wykażą zaraz, że to droższa konfiguracja bo biornik
    warstwowy z dedykowaną pompą jest drogi. Ale można zaadaptować na
    zbiornik warstwowy np. bojler (pionowy!) typu kombi (z wężownicą oraz
    z grzałką) za ~800zł zamiast 2tys. lub więcej za typowy warstwowy z
    wbudowaną pompą.
    Taki zasobnik kombi ma wszystkie szykany:
    - górne doprowadzenie z pompy ładującej
    - dodatkowa wężownica do podłączenia kominka, solarów, starego
    kopciucha, whatever.
    - wejście dla cyrkulacji
    - pochwa na ewentualny termometr
    - grzałka do grzania w sytuacjach awaryjnych
    - jest produkowany z bocznymi przyłączami z lewej lub prawej strony

    Do tego tylko odpowiednia pompa ładująca za ~200-300zl. Zasilanie
    pompy ładującej podłącza się pod termostat grzałki i mamy regulacje
    temp. w zasobniku. Można też założyć dodatkowy przełącznik wyboru
    trybu pracy grzania piec(pompa)-grzałka. Za ~1500 zł mamy wszystkie
    zalety pieca 2f, zbiornika warstwowego oraz mamy psychiczny komfort,
    że gdyby piec padł albo gazu brakło to jednym przyciskiem przełączamy
    się na grzanie elektryczne.
    Dokładamy zawór termostatyczny na wyjściu do układu cwu, ustawiamy na
    piecu temp cwu 65C i mamy automatyczną dezynfekcję zasobnika
    (Legionella). Ten zawór termostatyczny po to by na układ cwu szła
    niższa temp niz ta co jest w zasobniku (65).

    --
    Marek

  • 187. Data: 2021-03-28 14:10:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 28.03.2021 o 13:01, Marek pisze:

    > Nie ma tak. Jak chcecie sobie sami do siebie to na priv.
    a prosiłem....

    > Piec 2f bez zbiornika warstwowego jest  kłopotliwy.
    jaki "piec"? Majka (o ile) kupi przewymiarowany kocioł gazowy,
    kondensacyjny, o dużym zakresie modulacji płomienia palnika

    > Będzie ciągle
    > wkurzać niskim ciśnieniem pod prysznicem i prawie jego brakiem gdy ktoś
    > inny w tym samym czasie "otworzy" kran w innym miejscu.

    nie przesadzasz? Co rozumiesz przez "niskim ciśnieniem"? To przecież nie
    ma sensu. piec nie ogranicza ciśnienia, moc kotła można dobrać tak aby
    ogrzał tyle wody ile trzeba. Majka pisała że nie ma problemu z tym że
    ktoś złośliwie będzie okręcał wodę podczas prysznica.

    > Miałem tak i
    > wytrzymałem z miesiąc, dłużej się nie dało męczyć.i tu mnie masz. nie da się
    polemizować z tym co komu się podoba, co ktoś
    chce/nie chce z powodu niemierzalnego.
    Mimo wszystko wypadało by się zastanowić, czy niedogodność którą
    opisujesz, tak ciężko znieść? Bo jest to chleb powszedni wszystkich
    przepływowych ogrzewaczy, a mamy ich od groma w naszych
    mieszkaniach/domach. Znalazłbym w naszym życiu wieeeeeeele bardziej
    dotkliwych problemów. i mnie zastanawia kontrast, brak równowagi, gdy np
    dojazd do pracy 20 minut dziennie nie jest problemem, dostosowywanie
    korzystania z prądu do 2 taryf nie jest problemem.... Natomiast jak
    kocioł 2f, dostanie nagły skok poboru wody (a uniknięcie tego jest
    banalnie proste), i potrzebuje parę, paręnaście sekund na dostosowanie
    to jest "męczarnia"?

    ToMasz

  • 188. Data: 2021-03-28 15:16:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 28 marca 2021 o 11:27:29 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > on o zbyt małym zakresie, bo w układach otwartych stosowało się
    > manometry o maksymalnym wskazaniu 1 lub 1,5 bara. Do układu zamkniętego

    Jesteś mistrzem w komplikowaniu rzeczy prostych.
    Naczynie przeponowe kocioł termeta ma wbudowane, zawór bezpieczeństwa i manometr
    również

> [...]
    > robocizny - chyba, że pajacyk Kris zrobi Ci to za darmo, a z tego co
    > widać to on chętny aby Ci to przerobić, bo się na wszystkim zna

    Dlaczego jesteś taki niekulturalny w dyskusji?
    Typowy objaw braku argumentów czy coś w życiu Tobie nie wyszło?
    Ja podejrzewam ze po prostu klienci nogami zweryfikowali jakość Twojej roboty i
    zostało Tobie tylko wylewanie frustracji na grupach

> [...]
    > przerabiać instalacji, ani jej zamykać. Nie ma potrzeby robić demolki, a
    > wszystkie prace ograniczają się tylko do kotłowni.

    Demontaż naczynka i zaślepienie pozostałej po nim rurki normalnemu instalatorowi
    zajmuje 15min i ogarnia to czesciami za kilkanaście złotych dostępnymi w każdym
    sklepie z "hydraulika"

  • 189. Data: 2021-03-28 15:17:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 28 marca 2021 o 11:49:57 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    > No i będziesz sobie czekał do póki nie sformułujesz swojego pytania tak,
    > aby była możliwość udzielenia jakiejkolwiek odpowiedzi.

    Kolejna dyskusja w której zostałes przyparty do muru, unikasz odpowiedzi a zaczynasz
    wyzwiska.

  • 190. Data: 2021-03-28 15:48:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 28 Mar 2021 14:10:59 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
> [...]
    > przecież nie
    > ma sensu. piec nie ogranicza ciśnienia, moc kotła można dobrać tak

    Piec 2f ma ograniczony przepływ bo musi zdążyć dogrzać wodę od 10C do
    ustawionej. Podobnie jak miniaturowe ogrzewcze elektryczne montowane
    przy zlewie. To nie jest tak, że układ cwu pieca jest bezoporowy i na
    wylocie masz to samo co na wlocie. Jest zdecydowana różnica
    przepływu gdy odkręci się kran z zimną a z ciepłą z pieca 2f. Np.
    Thermagen ma katalogowo ~6 l/m a na typowej baterii 1/2" można
    uzyskac nawet 20 l/m przy typowym ciśnieniu wodociągowym.
    Piec nawet jak się rozgrzeje (po małej chwili) to przepływ z wody
    ciepłej nie jest porównywalny do tego z zimnej.
    Jak jeszcze dojdzie instalacja cwu z przekrojami większymi niż 1/2" i
    brak cyrkulacji to jest już dramat.

    Majka pisała że nie ma problemu z tym że
    > ktoś złośliwie będzie okręcał wodę podczas prysznica.

    Oczywiście. Ja też do tego tak teoretycznie podchodziłem, że przecież
    przepływowy dla dwóch osób w zupełności wystarczy i nie ma co się
    wygłupiać. Pierwsze rozczarowanie było jak po podłączeniu pieca
    zobaczyłem jak wolno płynie (wolniej niż się spodziewałem) na zaworze
    czerpalnym zamontowanym blisko pieca. Akurat był wtedy serwisant,
    który uruchamiał piec, moją wątpliwość czy na pewno z piecem jest
    wszystko ok uciął stanowczym twierdzeniem, że w piecach 2f tak jest i
    to normalny przepływ.

    > Mimo wszystko wypadało by się zastanowić, czy niedogodność którą
    > opisujesz, tak ciężko znieść?

    Ale po co znosić jak problem zmniejszonego przepływu rozwiązuje
    zbiornik warstwowy? Jeszcze w pakiecie daje dodatkowe funkcje.

    --
    Marek