  • 1. Data: 2018-08-22 14:03:30
    Temat: Czy alarm się kiedyś komuś przydał?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy ktoś się spotkał z sytuacją, że system alarmowy zadziałał na
    złodzieja, który wchodził na rympał nie przejmując się alarmem?
    Wszystkie przypadki właśnie jakie znam to instalacji alarmowej żadnej
    nie było lub był ale akurat w dniu włamu właściciele lub
    służba/ochrona zapomniała załączyć ..

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-08-24 21:59:11
    Temat: Re: Czy alarm się kiedyś komuś przydał?
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Z rok temu sprzedawalem dom - stara komunistyczna kostke. Stal pusty -
    ja konczylem budowe, a mieszkalem w malym mieszkaniu w bloku. Dom mozna
    bylo obejrzec na przestrzal stojac na poziomie gruntu - byl w nim tylko
    parkiet i gole sciany.
    Ba scianie frontowej widoczna byla syrena od alarmu. Ktoregos razu po
    ciezkiej imprezie polozylem sie spac o 3 w nocy, a o czwartej dzwoni do
    mnie alarm z powiadomieniem ze zadzialala czujka na pietrze!
    Myslalem, ze to jakis blad - spasiony pajak, czy cos - no bo skad
    zlodziej pojawilby sie na gorze...
    Wzialem taksowke i po przyjechaniu na miejsce widzialem juz na gornym
    balkonie otwarte drzwi balkonowe.
    Zadzwonilem po policje i co sie okazalo: zlodziej musial widziec syrene
    i czujki w pokojach na parterze przez okno wiec postanowil wejsc gora.
    Wspial sie po rynnie na balkon i wylamal zamek. Po czym wlazl prosto w
    czujke:)
    Kupilem alarm za 600zl na allegro - z centrala z powiadomieniem na
    telefon i chyba 7 czy 8 bezprzewodowych czujek - chinczyk totalny, ale
    nigdy nie generowal falszywych alarmow, a baterie w czujkach dzialaly do
    sprzedazy domu - lacznie prawie 2 lata.
    Jak policja przyjechala okazalo sie, ze zlodziej uciekajac zgubil
    telefon i zostawil narzedzia...Po dwoch tygodniach przyszlo umorzenie
    sprawy, a po 3 miesiacach informacja ze ustalono zlodzieja i zapraszano
    mnie na rozprawe - nie skorzystalem.
    Nie wiem po co kretyn chcial sie wlamac do pustego domu, tym bardziej ze
    codziennie tam zagladalem i raczej by tam nie zamieszkal.
    A jestem z siebie dumny, ze czujki dalem tez na pietrze:) W pierwszym
    odruchu pomyslalem ze to nie ma sensu, ale zycie zweryfikowalo te teorie.
    Teraz mieszkam w nowym domu i zamontowalem dobry alarm, w cholere czujek
    i mozliwosc rozbudowy systemu o bariere na podczerwien dookola budynku itp.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2018-08-24 23:54:27
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 24.08.2018 21:59, gobo wrote:
    > Hej,

    Mnie się nikt nie włamał ale kiedyś, z 10 lat temu nakryłem typa jak
    chodził i sprawdzał okna na parterze i drzwi balkonowe. Usłuszałem go w
    nocy jak napierał chyba ramieniem kolejno i siedziałem piętro wyżej.
    Zwiał ale zostawił odciski butów.

    Alarm mam ale nie włącza się natomiast widzę na nim którego okna nie
    zamknąłem albo który zamek nie jest przekręcny.

  • 4. Data: 2018-08-25 09:50:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Aug 2018 23:54:27 +0200, KIKI <h...@u...dl> wrote:
    > Alarm mam ale nie włącza się natomiast widzę na nim którego okna nie
    > zamknąłem albo który zamek nie jest przekręcny.

    Możesz podać więcej szczegółów?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2018-08-25 09:52:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Aug 2018 21:59:11 +0200, gobo <g...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Wspial sie po rynnie na balkon i wylamal zamek. Po czym wlazl
    > prosto w
    > czujke:)

    Czy syrena była aktywna czy tylko powiadomienie na komórkę? Uciekł
    przez syrenę czy Ty go wyploszyleś?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2018-08-25 09:58:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
    > Nie wiem po co kretyn chcial sie wlamac do pustego domu,

    Wydaje mi się, że przykład z tych niżowych. Znajomy miał domek
    letniskowy własnej konstrukcji, w nim nietypowych rozmiarów okna.
    Zlidzieje ukradli same skrzydła, bez futryn. Na co komu okno, które
    do niczego pasuje?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2018-08-25 10:33:36
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.08.2018 09:52, Marek wrote:

    > Czy syrena była aktywna czy tylko powiadomienie na komórkę? Uciekł przez
    > syrenę czy Ty go wyploszyleś?

    Czymś w niego cisnąłem z okna, co było pod ręką, chyba jakimś takim
    zaworem 5/8 czy coś. Trafiłem go ale za lekkie to było. Szkoda, że nie
    było cegłówki pod ręką :-)

    Siedziałem przy komputerze o 3 w nocy i słyszę jakieś szamotanie, patrzę
    a to złodziej. Jak sprawnie przeskoczył przez ogrodzenie frontowe, takie
    z grotami w górę.

  • 8. Data: 2018-08-25 10:35:37
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.08.2018 09:50, Marek wrote:

    > Możesz podać więcej szczegółów?

    https://allegro.pl/alarm-plc-inteligentny-dom-centra
    la-alarmowa-i7501904221.html

  • 9. Data: 2018-08-25 12:13:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 25 Aug 2018 10:35:37 +0200, KIKI <h...@u...dl> wrote:
    > https://allegro.pl/alarm-plc-inteligentny-dom-centra
    la-alarmowa-i7501904221.html

    Chodziło mi o szczegóły techniczne czujnika okien. Bariera na
    podczerwień we wnęce czy komtraktron w skrzydle?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-08-25 12:15:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 25 Aug 2018 10:33:36 +0200, KIKI <h...@u...dl> wrote:
    > Czymś w niego cisnąłem z okna, co było pod ręką, chyba jakimś takim
    > zaworem 5/8 czy coś. Trafiłem go ale za lekkie to było.

    Trzeba rzucać cegłą, jest skuteczna:

    https://youtu.be/UtrULL5UWSY

    --
    Marek