  • 11. Data: 2018-08-25 12:29:55
    Temat: Re: Czy alarm się kiedyś komuś przydał?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 25 Aug 2018 12:15:40 +0200, Marek wrote:

    > Trzeba rzucać cegłą, jest skuteczna:

    Problem w tym że łatwo można wtedy trafić za kratki... Przykre to, ale
    Europa to nie Ameryka ze swoim "Stand your ground".

    Mateusz

  • 12. Data: 2018-08-25 13:24:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 25 Aug 2018 10:29:55 GMT, Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    wrote:
    > Problem w tym że łatwo można wtedy trafić za kratki... Przykre to,
    > ale
    > Europa to nie Ameryka ze swoim "Stand your ground".

    Na szczęście to tylko problem krajów gdzie nie ma szacunku do
    własności, ochrony swojego mienia lub samoobrony.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2018-08-25 14:29:36
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-08-25 13:24, Marek wrote:

    > Na szczęście to tylko problem krajów gdzie nie ma szacunku do własności,
    > ochrony swojego mienia lub samoobrony.
    Teoretycznie, od jakiegoś czasu, z inicjatywy naszego dzielnego
    ministranta Ziobry prokuratorzy i, ewentualnie, sądy mają pobłażliwie
    traktować pechowców, którzy na własnej posesji ośmielili się zabić Bogu
    ducha winnego złodzieja tudzież innego napastnika. Aczkolwiek nie wiem,
    czy jakiś pechowiec przetestował to już w praktyce.

    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/granice-ob
    rony-koniecznej-rozszerzone-prezydent-podpisal-nowel
    izacje,802317.html

  • 14. Data: 2018-08-25 15:31:29
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 25 Aug 2018 14:29:36 +0200, JDX wrote:
> [...]
    >
    > https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/granice-ob
    rony-koniecznej-
    rozszerzone-prezydent-podpisal-nowelizacje,802317.ht

    Mądrze gada. Ciekawe jak to w praktyce będzie wyglądać, no i na jak
    długo, czyt. czy następna władza tego nie cofnie.

    Mateusz

  • 15. Data: 2018-08-25 17:38:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2018 14:03:30 +0200, Marek napisał(a):

    > Czy ktoś się spotkał z sytuacją, że system alarmowy zadziałał na
    > złodzieja, który wchodził na rympał nie przejmując się alarmem?

    Ja. W jednej z moich instalacji, w sklepie z futrami. Rozbili okno,
    wleźli nawet do środka i rozbili widoczny piszczek. Ale były jeszcze
    trzy pochowane, nie znieśli hałasu i dali dyla nic nie zabierając :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2018-08-25 18:41:36
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Ja mam kontaktrony w skrzydlach. Nie wiem jak kolega.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2018-08-25 18:41:58
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Wyla syrena i dostalem rownoczesnie powiadomienie na telefon.
    Piotr

  • 18. Data: 2018-08-25 18:56:10
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.08.2018 12:13, Marek wrote:
> [...]
    la-alarmowa-i7501904221.html

    > Chodziło mi o szczegóły techniczne czujnika okien. Bariera na
    > podczerwień we wnęce czy komtraktron w skrzydle?

    Kontaktrony w oknach i bramach, mikroswitche w zamkach. Każdy z nich
    widać na alarmie, że jest otwarty. Ponad 100 czujników.

  • 19. Data: 2018-08-25 19:03:24
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.08.2018 15:31, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    >
    > Mądrze gada. Ciekawe jak to w praktyce będzie wyglądać, no i na jak
    > długo, czyt. czy następna władza tego nie cofnie.

    Czyli nie wolno przygotować cegłówki tylko mieć coś ciężkiego niby przy
    okazji pod ręką :-)
    Złodziej wchodzi, ty znajdujesz przypadkiem stojącą łopatę, siekierę czy
    widły i raczej ci nic nie zrobią :-)
    Złapałeś co było pod ręką, a bandyta na ciebie szedł :-)
    Czyli jak mniemam dobrze mieć czysty od DNA bagnet czy coś żeby wsadzić
    mu w łapska :-)

  • 20. Data: 2018-08-25 19:07:14
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.08.2018 15:31, Mateusz Viste wrote:

    > Mądrze gada. Ciekawe jak to w praktyce będzie wyglądać, no i na jak
    > długo, czyt. czy następna władza tego nie cofnie.

    Na pewno nie można strzelić uciekającemu w plecy ani mu w plecy wbić
    wideł :-)
    Ważne żeby oberwał z przodu i to za progiem :-)