  • 1. Data: 2014-05-18 21:55:16
    Temat: Czy jest coś przeciw grzybom?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Sąsiad ma wysypane korą pod płożącymi iglakami i obrodziły mu w tych
    miejscach grzyby podobne do opieniek. Wyrastają ponad gałęzie iglaków.
    Wyrywanie ich to syzyfowa robota.
    Czy są jakieś środki do wytępienia grzybów?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-05-18 22:30:02
    Temat: Re: Czy jest coś przeciw grzybom?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 May 2014 21:55:16 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
    > Wyrywanie ich to syzyfowa robota.
    > Czy są jakieś środki do wytępienia grzybów?

    Może to jadalne grzyby? Daj zdjęcie :-)

  • 3. Data: 2014-05-18 23:18:48
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-05-18 22:30, Ikselka pisze:
    > Może to jadalne grzyby? Daj zdjęcie :-)
    Tu masz zdjęcie takich samych grzybów z 2012:
    https://plus.google.com/photos/107154024088298206865
    /albums/5792363417125033777?banner=pwa
    Jacek

  • 4. Data: 2014-05-22 19:29:46
    Od: "Jan P. Cieciński" <j...@o...pl>

    W dniu 2014-05-18 21:55, Jacek pisze:
> [...]
    > Wyrywanie ich to syzyfowa robota.
    > Czy są jakieś środki do wytępienia grzybów?

    Witam!
    A po co je tępić?
    Takie postępowanie nie ma sensu. Grzybnia współpracuje z korzeniami
    iglaków i one lepiej rosną.
    A może to są opieńki, grzyby jadalne i lecznicze?

    --
    Pozdrawiam, Jan
    http://www.ciecinski.eco.pl

  • 5. Data: 2014-05-29 11:15:35
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.05.2014 21:55, Jacek pisze:

> [...]

    Typowe podejście domorosłych "ogrodników": tępić wszystko, co wyrosło
    "samo".
    Ja rozumiem grzyb na ścianie w mieszkaniu, ale w ogrodzie? Przecież to
    urokliwe, takie grzyby pośród iglaków. Poza tym, to mogą być rzeczywiście
    opieńki - grzybki smaczne i zdrowe. Co trzeba więcej - i ładnie, i
    smacznie :)

    --
    collie

  • 6. Data: 2014-05-29 12:14:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 May 2014 11:15:35 +0200, collie napisał(a):

    > Przecież to
    > urokliwe, takie grzyby pośród iglaków. Poza tym, to mogą być rzeczywiście
    > opieńki - grzybki smaczne i zdrowe

    Nie mąć człwiekowi w głowie jak się też na grzybach nie znasz, bo jeszcze
    zje i się otruje! - to NIE są opieńki, opieńki rosną od września do
    listopada i absolutnie tak nie wyglądają jak grzyby na zdjęciu. I rosną na
    martwym drewnie LIŚCIASTYM, a nie na trawie wśród iglaków.

  • 7. Data: 2014-05-29 13:05:52
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.05.2014 12:14, Ikselka pisze:

> [...]
    > listopada i absolutnie tak nie wyglądają jak grzyby na zdjęciu. I rosną na
    > martwym drewnie LIŚCIASTYM, a nie na trawie wśród iglaków.

    Zwróć uwagę, iż napisałem "to mogą być", bo na grzybach rzeczywiście się nie
    znam i na dodatek nie chcę się znać, gdyż grzybów nie zbieram, a jem tylko takie,
    które przez znających się zostały zebrane, czyli najczęściej pieczarki.;)
    Ale pytanie pozostało, nawet jeśli to nie są opieńki: po co niszczyć w ogrodzie
    nie wadzące iglakom grzybki i to na dodatek niszczyć je pestycydami? Przydałoby
    się troszkę więcej miłości do natury, a nie tylko do wymuskanego trawnika
    u "ogrodników" z Bożej łaski.

    --
    collie

  • 8. Data: 2014-05-29 14:40:56
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Przydałoby się troszkę więcej miłości do natury,
    > a nie tylko do wymuskanego trawnika u "ogrodników" z Bożej
    > łaski.

    Hejka. "Ogrodnik z Bożej łaski" to raczej komplement czy raczej nie?
    Pozdrawiam pejoratywnie Ja...cki

  • 9. Data: 2014-05-29 15:18:20
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.05.2014 14:40, Dirko pisze:

    > "Ogrodnik z Bożej łaski" to raczej komplement czy raczej nie?

    Gulczas, a jak myślisz? ;)

    --
    collie

  • 10. Data: 2014-05-29 22:42:08
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-05-29 11:15, collie pisze:
> [...]
    > urokliwe, takie grzyby pośród iglaków. Poza tym, to mogą być rzeczywiście
    > opieńki - grzybki smaczne i zdrowe. Co trzeba więcej - i ładnie, i
    No bez jaj. Mamy poczekać aż trawniki zmienią się w "łąkę ekologiczną" z
    mniszkiem, pokrzywami, skrzypem itp?
    Poza tym grzyby pod iglakami to jeszcze pół biedy. Gorsze są te na
    trawniku - skoszenie ich skutkuje zrobieniem paćki grzybowej pod którą
    trawa gnije. Do zbierania ręcznego grzybów przed koszeniem brak
    ochotników, a przymusić nie ma kogo.
    Jacek