  • 31. Data: 2015-02-11 09:51:44
    Temat: Re: Czy ktos mnie widzi?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Może, ale będą zastraszać jednostki. Reszta się podda, bo jest
    > przestraszona lub za głupia żeby walczyć.

    No właśnie moim zdaniem to dziś nie zadziała.

    Popatrz na przykład łączenia N i C+ w NC+. Od zarania dziejów firmy się
    łączyły i dzieliły i zawsze klient był wydymany. Bo zawsze było tylko kilku
    krzykaczy a reszta nie wiedziała co się dzieje. Dziś w dobie internetu
    ludzie szybko się skrzyknęli i dzielili "dobrymi radami". Już się nie dali
    "rozgrywać". Wystarczyło że kilku upubliczniło że twardo negocjowali i
    dostał lepsze warunki i inni zaczęli twardo negocjować. Dawniej każdy był
    zdany na siebie i można mu było przez telefon nagadać że "wszyscy dostają
    takie więc bierz albo spadaj", dziś klient mówi "ja chcę takie i takie a jak
    nie to Wy spadajcie". I o ile jednego czy dwóch takich klientów mogą olać to
    nie mogą olać _wszystkich_.

    W razie jakiegoś przewrotu albo rewolucji nawet jakby władza centralnie
    "wyłączyła" cały internet (wyłączyła sieci komórkowe, kablówki i centrale
    telefoniczne) to ludzie szybko oddolnie zorganizowaliby się w swoją własną
    sieć. Praktycznie każdy ma wifi i widzi kilka sąsiednich - wystarczy to
    skonfigurować i powstaje sieć której nie da się zablokować. Tego Orwell i
    inni nie przewidzieli - oni zakładali że komunikacja zawsze będzie zależna
    od władzy a dziś to już nie prawda.

    Owszem władza może nas podsłuchiwać ale nie może powstrzymać i to jest
    piękne :-)

    > Już teraz rozmowy przez zwykły
    > telefon czy komórkę polegają na "grypsowaniu" i słowach "nie przez
    > telefon".
    > A właśnie, ciekawe czy tam gdzie są rozruchy czyli kopalnie i Warszawa
    > czy ktoś może zainstalować programiki do wykrywania imsi catcherów i
    > może się tam udać?

    A czy nasza policja w ogóle to ma? Służby pewnie mają - bo oni mają wszystko
    :-)

    > Ciekawe czy używają i na jaką skalę :-) To jest jakby
    > co nielegalny podsłuch :-) Jeżeli używają podstawionych stacji bazowych
    > to szukają haków, bo wątpię aby operatorzy - wszyscy - bez nakazu dali
    > podsłuch.
    > Nie wdajmy się tylko w dyskusje polityczne i kto ma rację:-) Bardziej
    > chodzi o metody.

    Myślę, że to zupełnie nie ta skala zagrożenia. Zauważ że protestuje grupa
    rolników a większość społeczeństwa chce likwidacji KRUS. Protestuje grupa
    darmozjadów w kopalni a większość chce likwidacji ich przywilejów.

    Oni dla władzy nie są żadnym zagrożeniem bo nie pociągną za sobą tłumu.
    Dlatego nie sądzę by ktoś "bawił się" w jakąkolwiek inwigilację akurat tych
    grup.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 32. Data: 2015-02-11 09:56:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nic się nie zmieniło, nadal nie słyszymy i nie wiemy nic o tych, którzy
    > zniknęli.

    Ale wiemy o tych którzy _nie_ zniknęli mimo, że coś ujawnili. Wskażesz choć
    jednego który ujawnił tak istotne informacje wcześniej i świat o nim
    usłyszał?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 33. Data: 2015-02-11 12:46:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-02-11 o 09:56, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > Ale wiemy o tych którzy _nie_ zniknęli mimo, że coś ujawnili. Wskażesz
    > choć jednego który ujawnił tak istotne informacje wcześniej i świat o

    Jak ktoś już coś tam wcześniej ujawnił, to ciężko go było "zniknąć" od
    tak. Choć niewyjaśnione "samobójstwa" i wypadki ciągle się zdarzają.
    Chodzi mi bardziej o tych co nie zdążyli niczego ujawnić. I tu się nic
    nie zmieniło, nikt o nich nie słyszy, podobnie jak 20 temu.
    Poza tym ci dwaj przez Ciebie wymienieni nie spieprzyli i nie "ukrywają"
    się ot tak dla zabawy, czegoś się jednak obawiają a MY i czwarta władza
    i tak im nie bardzo możemy pomóc.
    Kto wie, może przyjdzie i ich czas?

  • 34. Data: 2015-02-11 12:56:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > Chodzi mi bardziej o tych co nie zdążyli niczego ujawnić. I tu się nic nie
    > zmieniło, nikt o nich nie słyszy, podobnie jak 20 temu.

    Tu zgoda.

    > Poza tym ci dwaj przez Ciebie wymienieni nie spieprzyli i nie "ukrywają"
    > się ot tak dla zabawy, czegoś się jednak obawiają a MY i czwarta władza i
    > tak im nie bardzo możemy pomóc.

    W tym sęk że oni się _nie_ ukrywają. Dokładnie wiadomo gdzie ciągle jest
    Assagne i od czasu do czasu gdzie jest Snowden. Oni to co mieli powiedzieć
    powiedzieli pod nazwiskiem i teraz to my jesteśmy ich ochroną. Tak długo jak
    internauci będą śledzić ich losy nikt ich nie "zniknie". Gdyby dane ujawnili
    anonimowo to już by ich nie było.

    > Kto wie, może przyjdzie i ich czas?

    Moim zdaniem nie przyjdzie. To znaczy nie przyjdzie w tym sensie że nie
    zostaną "zniknięci". Ale może im samym znudzi się świat składający się z
    kilku tylko państw które nie mają umów ekstradycyjnych i uznają że lepiej
    się poddać karze niż do końca życia wegetować. A może po prostu na chwilę
    utraca czujność i wpadną po latach jak wielu innych. Bo ciągłe pilnowanie
    się wykańcza psychicznie. Ale przekonany jestem że nikt ich nie "zniknie". I
    to jest właśnie różnica. Choć osobiście oczywiście nie miałbym nic
    przeciwko.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 35. Data: 2015-02-11 14:48:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-02-11 o 12:56, Ergie pisze:
> [...]
    > ochroną. Tak długo jak internauci będą śledzić ich losy nikt ich nie
    > "zniknie". Gdyby dane ujawnili anonimowo to już by ich nie było.

    Dlatego użyłem cudzysłowów, mniej lub bardziej ale się jakoś tam
    ukrywają. Albo inaczej, przypominają o sobie i dają znać, że nadal żyją.
    Jednak taki Snowden nie może legalnie do kraju na święta, na indyka
    wyjechać a potem wrócić, gdziekolwiek teraz jest. A może może, nie wiem?
    Pytanie tylko jak długo innych będą interesować ich losy?

> [...]
    > pilnowanie się wykańcza psychicznie. Ale przekonany jestem że nikt ich
    > nie "zniknie". I to jest właśnie różnica. Choć osobiście oczywiście nie

    A tu już różnie bywa.
    Można się wcale nie ukrywać, tak jak Trocki i skończyć tak jak on.
    Można też się ukryć jak wielu nazistów po wojnie i jakoś przetrwać do
    późnej starości.

  • 36. Data: 2015-02-11 15:21:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > Jednak taki Snowden nie może legalnie do kraju na święta, na indyka
    > wyjechać a potem wrócić, gdziekolwiek teraz jest. A może może, nie wiem?

    Nie może. Nie może się ruszyć do żadnego kraju który ma umowę ekstradycyjną
    z USA lub takiej umowy nie ma ale chce utrzymywać dobre stosunki.

    > Pytanie tylko jak długo innych będą interesować ich losy?

    To jest kluczowe. Ale znowu teraz jest łatwiej dawniej trzeba by najpierw
    odważnego dziennikarza który o nim napisze i odważnej redakcji która to
    wydrukuje w jakiejś poczytnej prasie. Dziś w dobie netu można się jego
    losem interesować zupełnie "bezkosztowo".

    > A tu już różnie bywa.
    > Można się wcale nie ukrywać, tak jak Trocki i skończyć tak jak on.
    > Można też się ukryć jak wielu nazistów po wojnie i jakoś przetrwać do
    > późnej starości.

    Pytanie czy ktoś oprócz grupy Izraelitów ich tak naprawdę szukał. Ponoć CIA
    doskonale wiedziało gdzie mniej więcej w południowej Ameryce siedzą tylko
    nikomu nie zależało na ich szukaniu.

    No ale taki Snowden nie musi się ukrywać. Może sobie oficjalnie polecieć na
    wycieczkę do... hmmm... Korei północnej, może Wenezueli, na Kubę już chyba
    nie bo ta ostatnio ociepla stosunki z USA. Cóż wybór niewielki ale może to
    robić używając swojego nazwiska.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 37. Data: 2015-02-12 16:14:06
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-02-10 o 15:48, KIKI pisze:
> [...]
    z żadnych komend głosowych itp. więc tv z taką funkcjonalnością jest mio zbędny. Ale
    znając życie za niedługo w sklepach będą dostępne tylko tak właśnie inteligentne
    telewizory więc będę musiał Ciebie odwiedzić z telewizorem w bagażniku, weźmiesz
    lutownice i zrobisz co trzeba;)

    > Komendy głosowe to jedno. Ten mikrofon może być użyty przez inne
    > programy i to jest groźne.

    Przy okazji, jak ze dwa lata temu pisalem, ze sprzet powinni nam dawac
    za darmo, bo korporacje zarabiaja na tym co nam oferuja znacznie wiecej
    niz sama cena urzadzenia to mnie wysmiali. A tu pojawiaja sie glosy
    myslacych podobnie :-)

    http://biznes.pl/magazyny/media/facebook-i-google-po
    winny-placic-nam-za-korzystanie-z-ich-darmowych-uslu
    g/py4f7

    Pozdro.. TK