  • 11. Data: 2015-11-16 13:35:16
    Temat: Re: Czy ktoś poszerzał otwór w wielkiej płycie?
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 2015-11-16 o 13:23, Marcin N pisze:

    > A gdzie mieszkaniec wieżowca z lat 70 ma szukać konstruktora?

    W googlach? W końcu obliczenia wytrzymałościowe nie są jakąś wiedzą tajemną

  • 12. Data: 2015-11-16 13:37:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-16 o 13:35, MK pisze:

    > W googlach? W końcu obliczenia wytrzymałościowe nie są jakąś wiedzą tajemną

    Zapodaj jakiś konkretny przykład. Ciekaw jestem, jak się tego szuka w
    googlach.

    --
    MN

  • 13. Data: 2015-11-16 13:43:13
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 2015-11-16 o 13:37, Marcin N pisze:

    > Zapodaj jakiś konkretny przykład. Ciekaw jestem, jak się tego szuka w
    > googlach.

    podpowiem ci dwa trudne słowa do wpisania:

    konstruktor budowlany

  • 14. Data: 2015-11-16 14:00:38
    Od: Bogdan <b...@p...onet.pl>

    W dniu poniedziałek, 16 listopada 2015 13:23:31 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > A gdzie mieszkaniec wieżowca z lat 70 ma szukać konstruktora?
    >

    > --
    > MN

    Dawniej dokumentacja budynku była w spółdzielni, później w administracji wspólnoty

    Bogdan

  • 15. Data: 2015-11-16 14:12:05
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-15 o 22:47, t-1 pisze:
    > Czy ktoś poszerzał otwór (drzwiowy) w wielkiej płycie i może podzielić
    > się doświadczeniem?
    > Chodzi tylko o dodatkowe 15cm. szerokości metrowego otworu.
    > W połowie przedpokoju wystaje bowiem ze ściany murek.
    > Czy można wyciąć go bez obaw?
    > Jakie są ewentualne formalności?
    > Czy ciężko będzie zrobić to samemu, mając dobrego diaksa z diamentówką i
    > lepiej zawołać specjalistów od konkretnej roboty?

    Ryzykowna sprawa, rozwiązania w "wielkiej płycie" są naprawdę różne. To
    co tobie przeszkadza może być monolitycznym usztywnieniem
    prefabrykowanej konstrukcji i jakieś siły jednak przenosić.

  • 16. Data: 2015-11-16 14:31:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja pierdole. Ile tu jeszcze głupot się napisze. Liczy się pole przekroju całej płyty.
    Jest z niewielkim zapasem powyżej współczynnika bezpieczeństwa. Jak płyta ma metr
    kwadratowy przekroju a ubedzie 100cm2 to dalej taka płyta będzie miała wytrzymałość
    powyżej określonej współczynnikiem bezpieczeństwa. W takim przypadku wytrzymałość
    pojedynczej płyty spadnie o 1%. Ale w budynku jest więcej płyt i one przejmą dużą
    część z tego jednego procenta na siebie. Nie bez znaczenia jest również to ze beton z
    upływem czasy robi się mocniejszy. A wytrzymałość płyt była liczona dla świeżego
    betonu, takiego co ma miesiąc albo dwa. Kazdy budynek w pierwszej kolejności ma
    utrzymać sam siebie. Ludzie i meble za malo waza w stosunku do budynku. Jeśli
    postawili w dwa tygodnie i się nie zawalił to po dwóch latach można z takiego budynku
    wyjąć co druga płytę nośna i tez się nie zawałi. Kilka lat temu z jednego z jedenasto
    pietrowcow odpadła zewnętrzną płyta. Naprawili w taki sposób ze z pustaków dobudowali
    ścianę. Budynek stoi do dziś i nikt nikogo z niego nie wyprowadza.

  • 17. Data: 2015-11-16 14:46:16
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

> [...]
    wnętrzną płyta. Naprawili w taki sposób ze z pustaków dobudowali ścianę. Budynek stoi
    do dziś i nikt nikogo z niego nie wyprowadza.

    Taa, a ty z Łodzi widzisz co autor ma na myśli i jesteś pewny, że ten
    "murek" to nie monolityczne usztywnienie konstrukcji które w wielkiej
    płycie wystaje na ~20cm ze stropu (podciągi) i ściany (słupy).
    Jeśli jesteś pewien, że to jest prefabrykat to masz rację jeśli nie to
    zamilcz.

  • 18. Data: 2015-11-16 17:22:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Weź przestano pierdolic. Wielka płyta to konstrukcja samonośna. Nie ma w niej słupów.
    Tez nie widzisz a gardlujesz ze strach gwoździa w sciane wbić. Po zbudowaniu można z
    takiej konstrukcji wyjąć polowe płyt i się nie zawału. A Ty byś się zasrał nad
    piętnastoma centymetrami. Pokazać takiemu co się zna trzeba ale bez sraczki.

  • 19. Data: 2015-11-16 17:35:33
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 16.11.2015 o 14:46, lleeoo pisze:
> [...]
    > płycie wystaje na ~20cm ze stropu (podciągi) i ściany (słupy).
    > Jeśli jesteś pewien, że to jest prefabrykat to masz rację jeśli nie to

    Mieszkanie jest na 1 piętrze w domu 3 piętrowym.
    Kawałek betonu do wycięcia to nie jest żaden słup nośny czy coś podobnego.
    Chodzi o 15% szerszy otwór w płycie grubości 15cm. obecnie o wymiarach
    ok. 1x2m. Więc do sufitu jest 50cm i tak zostanie.
    Już nawiązałem kontakt ze specjalistami.
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i podpowiedzi.

  • 20. Data: 2015-11-17 09:08:04
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

> [...]
    nad piętnastoma centymetrami. Pokazać takiemu co się zna trzeba ale bez sraczki.

    Z założenia była to konstrukcja samonośna i tu masz rację, ale w
    zależności od warunków posadowienia konstruktor decydował czy ją
    dodatkowo usztywniać.
    Widziałem w blokach 10 piętrowych usztywnienia mniej więcej do 4 piętra.