  • 1. Data: 2009-04-26 13:06:48
    Temat: Czym pomalować płot (pręty zbrojeniowe 10mm)?
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    25m długości płot i brama wykonana z prętów zbrojeniowych 10mm
    5 lat temu była malowana na seledynowy kolor. Teraz sąsiedzi
    co się pobudowali pomalowali swoje na ciemny brąz (czekoladę?)
    No i mój się bardzo wyróżnia (niekorzystnie) Czy mam kupić podkładówkę,
    połysk,czy mat?. No i czym to malować? tradycyjnie pędzlem czy wałkiem ?
    Oczywiście zdrapywanie starej nie wchodzi w grę.Muszę pomalować na tą
    "seledynowa"
    Rylen

  • 2. Data: 2009-04-26 17:10:31
    Temat: Re: Czym pomalować płot (pręty zbrojeniowe 10mm)?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    To koniecznie naspawaj na swój płot z prętów zbrojeniowych blachę pozostającą jako
    wytłoczki z procesów produkcyjnych, dopiero dorównasz estetyką do Polski B.

    Jak się trzyma farba na gazonach ze starych opon, nie obłazi?
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-04-26 18:05:30
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > JaC

    jak sie niema nic madrego do powiedzenia to lepiej milczec.
    przynajmniej nie wyjdziesz na idiote, ale w twoim wypadku za pozno na to.

    no i widze ze dalej za glupi jestes zeby sie nauczyc poprawnie odpisywac.

    PLONK :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 4. Data: 2009-04-26 19:30:41
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    Piotrek pisze:

> [...]
    >
    > no i widze ze dalej za glupi jestes zeby sie nauczyc poprawnie odpisywac.

    No może powinienem dodać ze nie są to proste spawane pręty ale
    coś w rodzaju ornamentu.Wygląda to dosyć ładnie. (Tak przynajmniej
    twierdzą znajomi.
    Rylen

  • 5. Data: 2009-04-26 19:45:03
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Jak malujesz na stare powłoki to podkład jest zbędny z wyjątkiem miejsc,
    gdzie farba odeszła i widać goły metal.
    Tam, gdzie farba odeszła musisz porządnie wyczyścić (wiem, że trudno i sie
    nie chce) bo bez tego nawet cudowna farba odlezie.
    Ponadto całą powierzchnię przed malowaniem trzeba przeszczotkować albo
    zmatowic papierem aby poprawic przyczeponość.
    Jaki kolor, czy połysk, czy mat to tylko i wyłącznie Twoja sprawa. Co
    wolisz.
    Bardziej istotny jest rodzaj farby. Ftalowa (alkidowa) na 3-5 lat.
    Poliwinylowa na 5-8 lat.
    Jacek

  • 6. Data: 2009-04-26 19:58:28
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    Jacek pisze:
> [...]
    > Ponadto całą powierzchnię przed malowaniem trzeba przeszczotkować albo
    > zmatowic papierem aby poprawic przyczeponość.

    No prosze a w reklamioe mówili że hammerite to prosto na rdzę :)

  • 7. Data: 2009-04-26 20:10:17
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Rylen <r...@m...pl> wrote:

    > No może powinienem dodać ze nie są to proste spawane pręty ale
    > coś w rodzaju ornamentu.Wygląda to dosyć ładnie. (Tak przynajmniej
    > twierdzą znajomi.

    U moich dziadków takie balustrady balkonowe są. Każda ma na froncie
    wspawanego tulipana z dwoma listkami, wszystko z żebrowanego pręta
    fi8mm :-)

    J.

  • 8. Data: 2009-04-26 20:28:24
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Rylen" <r...@m...pl> napisał w wiadomości

    > No może powinienem dodać ze nie są to proste spawane pręty ale
    > coś w rodzaju ornamentu.Wygląda to dosyć ładnie. (Tak przynajmniej
    > twierdzą znajomi.
    > Rylen

    Hammerite, ale spróbować, czy nie pokłóci się z podłożem.
    Podłoże przetrzeć szczotką na małej kątówce - rdzę usunąć.
    Lub opalić starą farbę, np. przy pomocy palnika podłączonego do butli
    turystycznej.

  • 9. Data: 2009-04-26 20:53:09
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    rrrrrrrrrrr <...@...com> wrote:

    > No prosze a w reklamioe mówili że hammerite to prosto na rdzę :)

    Prosto na rdzę, ale na takich farbach zawsze piszą, że nie na
    łuszczącą się, tą należy usunąć :-)

    No i najlepiej nie tracić kasy na przereklamowany szajs, jakim jest
    Hammerite, tylko kupić cos równoważnego a połowę tańszego, farb do
    stosowania "na rdzę" jest zwykle w kibelmarketach cały regał.

    J.

  • 10. Data: 2009-04-27 06:25:21
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    1. jak coś mówią w reklamie, to należy podejrzewać, że jest dokładnie
    odwrotnie. Jak słyszę "nowa lepsza formuła" to szlag mnie trafia. "Formuła"
    może brzmi uczenie dla kogoś po 4 klasach (ale to obraża pozostałych
    odbiorców). Nie da się powiedzieć "skład" "receptura"? qr...a mać?
    2. hammerite to zwykła farba ftalowa modyfikowana styrenem tyle, że gęsta i
    z dodatkiem antykorozyjnym.
    3. "prosto na rdzę" to znaczy według odbiorcy reklamy - nie czyszczę nic
    tylko pędzel i maluję, jak leci.
    4. "prosto na rdzę" to znaczy według nadawcy reklamy - jak wczoraj, czy
    przedwczoraj było wyczyszczone do gołej stali a teraz masz nalot rdzy, to
    można pomalować
    Jacek