  • 1. Data: 2012-04-30 14:51:46
    Temat: Czyszczenie komina.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Zaglądnąłem do wyczystki w kominie i trochę się zdziwiłem. Nie ma sadzy jak
    pył lecz coś co przypomina w dotyku cukier, tyle że czarne toto jest i
    smierdzi dosłownie tak jak kiełbasa wędzona. Niewiele, raptem ćwierć
    wiaderka 10litrowego tego czegoś było.
    W kominku paliłem tylko grabem a potem bukiem. W sumie spaliłem około 3
    kubiki drewna ale faktem jest że było słabo wysuszone bo ścięte w wakacje.
    Czy to jest normalne że nie jest to taka zwykła pylasta sadza?

    Marek

  • 2. Data: 2012-04-30 15:02:06
    Temat: Re: Czyszczenie komina.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.04.2012 14:51, 4CX250 pisze:
> [...]
    > kubiki drewna ale faktem jest że było słabo wysuszone bo ścięte w wakacje.
    > Czy to jest normalne że nie jest to taka zwykła pylasta sadza?

    A kto powiedział, że to musi być drobny pyłek, a nie większe kawałki?

    Cukier też może być "puder" ale też i "kryształ" ;)

    W każdym razie u mnie po (głównie) drewnie, papierze (czasami) i węglu
    brunatnym (jakiś miesiąc czy dwa w zeszłym roku dość regularnie) z
    dosypywaniem Sadpalu złuszczona sadza wygląda (sądząc po opisie) tak samo.

  • 3. Data: 2012-05-01 08:18:21
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Czy to jest normalne że nie jest to taka zwykła pylasta sadza?

    normalne jest ale nie jest niczyn dobrym ani korzystnym

  • 4. Data: 2012-05-01 13:06:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.05.2012 08:18, Jackare pisze:
    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

    > normalne jest ale nie jest niczyn dobrym ani korzystnym

    Co masz na myśli? I jakie korzyści płyną z sadzy w postaci drobnego pyłku?

  • 5. Data: 2012-05-04 20:15:44
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    wiadomości news:4f9fc3b3$1@news.home.net.pl...

    > Co masz na myśli? I jakie korzyści płyną z sadzy w postaci drobnego pyłku?

    da się ją wybrać z komina ?

  • 6. Data: 2012-05-04 20:38:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.05.2012 20:15, Jackare pisze:

    > da się ją wybrać z komina ?

    Dziwne, bo taką a'la cukier kryształ udało mi się usunąć z wyczystki bez
    najmniejszych problemów... i przynajmniej się nie pyliło ;->