  • 1. Data: 2010-04-27 13:49:15
    Temat: Dach odwrócony
    Od: Rick <r...@a...pl>

    Witam.
    Mam garaż doklejony do domu, z dachem odwróconym. Projekt zakłada
    następujące warstwy ( od góry ) : żwir, geowłóknina, xps, geowłóknina,
    papa termozgrzewalna, grunt bitumiczny. Trochę mi się nie podoba to, że
    woda dochodzi do samego dna, tj. do papy. Czy są jakieś inne, sprawdzone
    metody wykonania takiego dachu? A może wykorzystać tą folię do oczek
    wodnych, o grubości 1mm, i zrobić z niej taką wannę?
    Pozdrawiam.

    Rick

  • 2. Data: 2010-04-28 08:26:09
    Temat: Re: Dach odwrócony
    Od: Slawek <s...@g...com>

    On 27 Kwi, 15:49, Rick <r...@a...pl> wrote:
> [...]
    > metody wykonania takiego dachu? A może wykorzystać tą folię do oczek
    > wodnych, o grubości 1mm, i zrobić z niej taką wannę?

    nie kombinuj, stropodachy odwrócone są najlepszym znanym obecnie
    rozwiązaniem. Papa jest chroniona przed UV i jej trwałość jest liczona
    w dziesiątki lat. Zamiast papy można dać membranę PCV czy inną, co
    nawet jest trochę pewniejsze ale trudniej o wykonawcę bo trzeba mieć
    przyrządy do zgrzewania.

  • 3. Data: 2010-04-28 08:36:44
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-04-27 15:49, Rick pisze:
> [...]
    > papa termozgrzewalna, grunt bitumiczny. Trochę mi się nie podoba to, że
    > woda dochodzi do samego dna, tj. do papy.

    A jak ty sobie inaczej to wyobrażasz? Papa jest warstwą izolacyjną, więc
    to ona zatrzymuje wodę. Taka jest idea tego rozwiązania, że warstwa
    izolacji wilgociowej jest na samym dnie, chroniona przez warstwy nad nią.

    ________MAT_______

  • 4. Data: 2010-04-28 13:58:04
    Od: Rick <r...@...pl>

    On Wed, 28 Apr 2010 10:36:44 +0200
    Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:

> [...]
    > to ona zatrzymuje wodę. Taka jest idea tego rozwiązania, że warstwa
    > izolacji wilgociowej jest na samym dnie, chroniona przez warstwy nad nią.

    ________MAT_______

    Wyobrażam to sobie tak, że warstwa izolacyjna jest na samej górze (przysypana warstwą
    np. żwiru) i nie pozwala ona na zamakanie ocieplenia (choć dla xps'a to podobno nie
    ma znaczenia ). Czyli nie ma alternatywy dla tego rozwiązania?

    Rick

  • 5. Data: 2010-04-28 14:00:56
    Od: Rick <r...@...pl>

    On Wed, 28 Apr 2010 01:26:09 -0700 (PDT)
    Slawek <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > w dziesiątki lat. Zamiast papy można dać membranę PCV czy inną, co
    > nawet jest trochę pewniejsze ale trudniej o wykonawcę bo trzeba mieć

    Czyli układ warstw musi pozostać, tak, jak w projekcie? Na serwisie aukcyjnym
    wodziałem już zgrzane folie (do oczek wodnych) o wymiarach np. 5x6 m , co pozwoliłoby
    na wyłożenie stropu folią w jednym kawałku.

    Rick

  • 6. Data: 2010-04-29 07:26:30
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-04-28 15:58, Rick pisze:

> [...]
    podobno nie ma znaczenia ). Czyli nie ma alternatywy dla tego rozwiązania?

    To bez sensu. między innymi dzięki temu, że izolacja termiczna jest na
    górze, izolacja wilgociowa jest taka trwała, bo nie oddziałują na nią
    zmiany temperatury

  • 7. Data: 2010-05-01 10:30:36
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Mają i zalety i wady, jak wszystko.
    Przykładowo pozrzucaj sobie śnieg z takiego dachu podczas ostatniej zimy,
    która właśnie minęła.
    Lub zadbaj o wpusty dachowe.
    Co do żwiru ciekawe, ile jest ptactwa w okolicy i kto tam ma szklarnie ;-)

    -----