  • 41. Data: 2015-01-29 14:06:06
    Temat: Re: Darmowe Doładowania e-mail: b...@g...com
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 29 stycznia 2015 13:27:26 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Popadłeś w skrajność. Powtarzam, nie to nie jest _nieważne_, ale znacznie
    > _mniej_ ważne od tego kto i na czyje zlecenie nagrywał.

    "kochanie, nieistotne co na zdjeciach tylko kto je robił" - w zyciu nie myslałem ze
    ktos takie podejscie potraktuje poważnie.

    > jakiś polityk wziął 50 tysięcy łapówki. Szczerze. Ale dopóki dookoła są
    > znacznie większe afery to nie będę jednakowo potępiał wszystkich jak leci.

    a nie uważasz ze należałoby wszystkich, i małych i duzych, aferzystów pogonic?
    Ty bedziesz gonił za duzymi misiami, a w tym czasie mały aferzysta bedzie robil coraz
    wieksze lewe interesy.

    > Policzyli tylko prawda jest niewygodna.

    no zaraz -policzyli, wyszło im ze trzeba likwidować, za trzy dni znów policzyli i juz
    nie likwidują? Nic nie liczyli, zadnej analizy potrzeb panstwa załoze sie ze nie
    było. Jedyne co liczyli to bilans w budzecie, nie udało sie lasów skubnąć to szukają
    na rozpaczliwca, bez zadnej strategii, gdzie indziej.
    Kasy im brakuje, sadze ze budzet jest prawie bankrutem, ale wciaz sie udaje rolowac
    długi. 150mld z ofe juz sie rozeszło...

    > To kompletny absurd. Sugerujesz że jakaś telewizja powinna puszczać na żywo
    > 4 godzinne przesłuchanie?

    sugeruje ze gdyby chciała to powinno jej sie to umozliwic. Tak sie to odbywa z
    cywilizowanych krajach. A jedna chciała ale nie mogła, bo została zablokowana przez
    prorządowe.

    > Wybacz ale to już nie mój poziom: "Centralnie sterowane medialne ataki" - to
    > już objaw paranoi ???

    jesli wszystkie główne media piszą o tym jak jest dobrze, a w rankingach
    porównawczych wychodzi ze jest niedobrze, to ja sobie mysle ze one wszystkie jak
    jeden manipulują i łżą. Może i paranoja :)

    > sposób metodologia więc nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy był zrobiony
    > dobrze czy nie.

    moze inaczej rozumiemy słowo audyt, mnie sie kojarzy z rzetelnym badaniem. Moze tobie
    inaczej.

    > W zamian za znacznie większe bezpieczeństwo.

    zgoda - tylko ze ludki przyszły do skoków w takich warunkach dobrowolnie. Mogli isc
    do banków. A panstwo im próbuje warunki zmienic. Ty jestes taki liberał ze cieszysz
    sie ze panstwo za ciebie decyduje? Toz to pisowy socjalizm. Moze ty ukryty pisowiec
    jestes :)

    aaa własnie, znajdz w wyborczej Europejski Konsumencki Indeks Zdrowia. Nie ma jak
    chwalic rządu to i nie znajdziesz waznej informacji. Moze jest gdzies na 10 stronie,
    albo czekają na wytyczne... Tak, te centralne...

    b.

  • 42. Data: 2015-01-29 15:43:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]

    "kochanie, nieistotne co na zdjeciach tylko kto je robił" - w zyciu nie
    myslałem ze ktos takie podejscie potraktuje poważnie.

    Uparłeś się by nie czytać ze zrozumieniem? Czy celowo manipulujesz? Nie
    piszę "nieistotne" tylko _mniej_ istotne.

    Wiesz jak ktoś zrobi zdjęcie mojej żony z kochankiem u mnie w sypialni
    pomimo zamkniętych włączonego alarmu to się będę poważnie zastanawiał
    najpierw nad tym jak wszedł i dlaczego alarm nie zadziałał, a dopiero
    później zajmę się żoną.

    > a nie uważasz ze należałoby wszystkich, i małych i duzych, aferzystów
    > pogonic?

    Uważam. Dlatego nie piszę, że nie, ale nie zgadzam się z argumentowaniem
    partia A jest tak samo zła jak partia B bo w partii A ktoś wziął 50 tys.
    łapówki a w partii B 500 tys. czyli obaj brali.
    I nie zgadzam się z argumentowaniem, że rzetelne dziennikarstwo nakazuje tak
    samo rozpisywać się o obu tych sytuacjach.

    > Ty bedziesz gonił za duzymi misiami, a w tym czasie mały aferzysta bedzie
    > robil coraz wieksze lewe interesy.

    Ależ ja nikomu nic nie chcę, wybaczyć ani tym bardziej zapomnieć. Ja po
    prostu rozumie, i uważam za cos oczywistego że poważne gazety więcej piszą o
    dużych aferach niż o małych.

    > no zaraz -policzyli, wyszło im ze trzeba likwidować, za trzy dni znów
    > policzyli i juz nie likwidują?

    Po prostu po trzech dniach pani premier zorientowała się w sytuacji a
    sytuacja wygląd atak opozycja zaczęła nagonkę więc w interesie politycznym
    (nie ekonomicznym) pani premier było wyciszenie sporu i dosypanie kasy z
    budżetu.

> [...]
    > Jedyne co liczyli to bilans w budzecie, nie udało sie lasów skubnąć to
    > szukają na rozpaczliwca, bez zadnej strategii, gdzie

    Coś nie tak z tą argumentacją. Dlatego że brakuje kasy zgodzili się jeszcze
    z budżetu dołożyć?

> [...]

    > sugeruje ze gdyby chciała to powinno jej sie to umozliwic. Tak sie to
    > odbywa z cywilizowanych krajach. A jedna chciała ale nie mogła, bo została

    Ale, kto co? Napisałeś o tym że w GW cicho podałem linka że było, teraz
    piszesz o tym że nie było w komercyjnej - to dla mnie oczywiste, ale teraz
    piszesz o blokowaniu. No to napisz konkretnie (albo daj linka) bo nie wiem,
    o co chodzi. Zgaduję że jakaś "prawicowa" telewizja chciała wejść z kamerą
    do sądu i sąd jej nie wpuścił tak?

> [...]
    > porównawczych wychodzi ze jest niedobrze, to ja sobie mysle ze one
    > wszystkie jak jeden manipulują i łżą. Może i

    Bo _jest_ dobrze. Tak po prostu obiektywnie - poziom życia z roku na rok się
    podnosi, a indeks nierówności społecznej spada.

    > moze inaczej rozumiemy słowo audyt, mnie sie kojarzy z rzetelnym badaniem.
    > Moze tobie inaczej.

    Ale aby stwierdzić czy jest rzetelnie musisz znać metodologię.

    > zgoda - tylko ze ludki przyszły do skoków w takich warunkach dobrowolnie.

    Do AmberGold też szli dobrowolnie, bo im się _wydawało_ że ich pieniądze są
    bezpieczne.

    > Mogli isc do banków. A panstwo im próbuje warunki zmienic. Ty jestes taki
    > liberał ze cieszysz sie ze panstwo za ciebie
    > decyduje?

    Państwo określa ramy działalności finansowej. Jest cały szereg ograniczeń od
    ustawy antylichwiarskiej zaczynając. Wszytko to po to by nieświadomy
    kowalski nie zrobił sobie krzywdy a później nie płakał tak jak teraz
    frankowicze że nikt ich nie ostrzegał.

    > Toz to pisowy socjalizm. Moze ty ukryty pisowiec jestes :)

    Dlaczego ukryty? Nieraz już pisałem że patrząc na program obyczajowy
    znacznie bliżej mi do PiS'u niż do PO. Tyle że moim zdaniem gospodarka jest
    ważniejsza a tu już niestety ani PiS ani PO nie są mi bliskie.

    > aaa własnie, znajdz w wyborczej Europejski Konsumencki Indeks Zdrowia. Nie
    > ma jak chwalic rządu to i nie znajdziesz waznej informacji. Moze jest
    > gdzies na 10 stronie, albo czekają na
    > wytyczne... Tak, te centralne...

    Nie napinaj się tak. Dopiero co podano wyniki, a już o tym napisały np.
    TVN24 i Onet więc mit o centralnym sterowaniu upada.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 43. Data: 2015-01-29 17:31:35
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 29 stycznia 2015 15:43:34 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > pomimo zamkniętych włączonego alarmu to się będę poważnie zastanawiał
    > najpierw nad tym jak wszedł i dlaczego alarm nie zadziałał, a dopiero

    buahahahaha, Ergie pokaz ten tekst swojej żonie :-) No dobra, priorytety waznosci
    masz, jak je zwac -no, niestandardowe :)

> [...]
    > (nie ekonomicznym) pani premier było wyciszenie sporu i dosypanie kasy z

    czyli rządzi nami ktos kto nie rozumie co to znaczy rządzic, że ograniac trzeba kase,
    polityke, media, socjal, prawo - i to na dodatek wszystko na raz.

    > Coś nie tak z tą argumentacją. Dlatego że brakuje kasy zgodzili się jeszcze
    > z budżetu dołożyć?

    Zobaczą tą kase jak własne ucho :) Obiecywac to ten rząd (i poprzedni) umiał.
    Zatem ustąpili bo dym sie zrobił, a kase spróbują szarpnąć gdzie indziej - np
    zmuszając podległe sobie jednostki do wzięcia komercyjnego kredytu.

> [...]
    > o co chodzi. Zgaduję że jakaś "prawicowa" telewizja chciała wejść z kamerą

    chciała dostac akredytacje telewizja republika, nie dostała i zrobiła przekaz
    strumieniowy via smartfon. Abo kamery jej nie wpuścili...

    > Bo _jest_ dobrze. Tak po prostu obiektywnie - poziom życia z roku na rok się
    > podnosi, a indeks nierówności społecznej spada.

    Wiesz czemu "jest_dobrze"? Bo PKB to rząd wielkosci 1500 mld zł ale panstwo zarządza
    tylko 300mld. Zatem radzimy sobie nie dzieki panstwu, ale wbrew niemu. I równiez
    dzieki temu ze w głupi sposób przejadamy unijne fundusze. Nie ma to jak postawic X
    deficytowych aqaparków na kredyt - i juz zawsze do nich dopłacac.
    budownictwo sie przez chwile cieszy bo ma robote...
    Szkoda ze brakuje mechanizmów wspierania innowacji, przemysłu. Sprzedali polskie
    banki a teraz mówią o repolonizacji... Jak kopalnie zlikwidują to za 10lat beda
    mówili "szkoda ze nie mamy".

    > Ale aby stwierdzić czy jest rzetelnie musisz znać metodologię.

    tam w linku człowiek pisza "Ich praca polegała na badaniu próby członków Kasy
    posiadających u nas kredyty i pożyczki" - gdybys dostał takie zadanie bez problemu
    bys sobie poradzil. Uczciwie. Na losowej próbie. Ale styk biznesu i władzy rządzi sie
    swoimi, mafijnymi, prawami.

    > Do AmberGold też szli dobrowolnie, bo im się _wydawało_ że ich pieniądze są
    > bezpieczne.

    no to niech kontrolują, prosze bardzo, a zmuszanie do ubezpieczen to co innego.

    > Dlaczego ukryty? Nieraz już pisałem że patrząc na program obyczajowy
    > znacznie bliżej mi do PiS'u niż do PO. Tyle że moim zdaniem gospodarka jest
    > ważniejsza a tu już niestety ani PiS ani PO nie są mi bliskie.

    no to trzeba pisowi podsunąć rozwiązanie: układów które tropi nie da sie juz zwalczyc
    metodą lustracyjną, bo tu siedzi nastepne pokolenie. Ale mozna uproscic prawo i
    podatki -niech kazdy sobie radzi w warunkach rynkowych. Jak zył z układowych
    przywilejów to padnie :) Piszemy list do prezesa? :-))

    > Nie napinaj się tak. Dopiero co podano wyniki, a już o tym napisały np.
    > TVN24 i Onet więc mit o centralnym sterowaniu upada.

    na głównych stronach nie widze.

    b.

  • 44. Data: 2015-01-29 17:46:55
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    > Nie dyskutuję z z kimś komu się coś wydaje i ma obsesje rodem z PiS.

    Tu nie liczy się przynależność partyjna ,tylko wyjaśnienie sprawy.
    Budyń ma rację. System tak dziala. Niezależnie kto rządzi,ON pozostanie,
    bo jest wygodny dla rządzących.
    Pozdro dolniak

  • 45. Data: 2015-01-30 09:55:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > buahahahaha, Ergie pokaz ten tekst swojej żonie :-)

    Ona by zrobiła dokładnie tak samo.

    > No dobra, priorytety waznosci masz, jak je zwac -no, niestandardowe :)

    Rozumiem, że Ty najpierw zastrzeliłbyś żonę by po tygodniu dowiedzieć się że
    zdjęcie to fotomontaż. W sumie to smutne taki brak zaufania.

> [...]
    > raz.

    > Zobaczą tą kase jak własne ucho :) Obiecywac to ten rząd (i poprzedni)

    Już zobaczyli - zamiast wypadu na bruk od 1.02 (czyli za dwa dni) nadal będą
    dostawać kasę za swoje hobby. Tak _hobby_ bo gdyby to była praca to by
    przynosiła zysk.

    > chciała dostac akredytacje telewizja republika, nie dostała i zrobiła
    > przekaz strumieniowy via smartfon. Abo kamery jej nie wpuścili...

    Dlaczego nie dostała? Jest gdzieś w sieci odmowa/uzasadnienie? Czytuję ich
    czasem i nic na ten temat nie widział, nawet teraz wszedłem i nic nie
    znalazłem.

> [...]
    > sposób przejadamy unijne fundusze. Nie ma to jak postawic X deficytowych
    > aqaparków na kredyt - i juz zawsze do nich dopłacac.

    To mit! Jeśli unia daje np. 50% dofinansowania to opłaca się postawić
    Aquapark, nawet jeśli za 3 lata przyjdzie nam go zburzyć - po prostu koszt
    zmarnowanych materiałów jest mniejszy niż 50% - a cała reszta to kasa
    pompowana do gospodarki - ktoś zrobi projekt, ktoś będzie to budował, ktoś
    będzie nadzorował a wszyscy oni zatrudniają ludzi i płaca podatki. Dlatego
    nie ma co się zżymać na bezsensowne inwestycje - tak długa jak płaci za nie
    unia każda inwestycja jest korzystna dla naszej gospodarki. Nawet zrobienie
    słomianego misia :-)

    > budownictwo sie przez chwile cieszy bo ma robote...
    > Szkoda ze brakuje mechanizmów wspierania innowacji, przemysłu.

    Jest tego multum. Trzeba tylko wyciągnąć kasę. Problem jest inny: nasze
    instytuty naukowe nie potrafią nawet poprawnie wniosku o grant napisać bo
    przez lata stały się przechowalnią profesorów i doktorów którzy nie mają
    pracy na uczelniach.

    > Sprzedali polskie banki a teraz mówią o repolonizacji...

    Przykład mBanku pokazuje że bank można zbudować od zera w ciągu kilku lat,
    więc nie ma problemu by taki bank powstał gdy zbierze się grupa
    Polaków-patriotów. Sam chętniej będę trzymał pieniądze w banku który płąci u
    nas podatki a nie transferuje je za granicę.

    > Jak kopalnie zlikwidują to za 10lat beda mówili "szkoda ze nie mamy".

    Jak likwidowano dyliżanse to była taka sam argumentacja :-) Nie, nie będzie
    szkoda. Kopalnie głębinowe w momencie gdy są odkrywkowe to przeżytek.

> [...]
    > bez problemu bys sobie poradzil. Uczciwie. > Na losowej próbie. Ale styk
    > biznesu i władzy rządzi sie swoimi, mafijnymi, prawami.

    No właśnie ale tam nie ma słowa "losowej próby". Już pisałem jeśli próba
    miała być losowa to jest to oczywisty przekręt tyle że z tego artykułu to
    wcale nie wynika.

    > no to niech kontrolują, prosze bardzo, a zmuszanie do ubezpieczen to co
    > innego.

    Posiadacze samochodów też są "zmuszani" do wykupienia OC.

> [...]
    > mozna uproscic prawo i podatki -niech kazdy sobie > radzi w warunkach
    > rynkowych. Jak zył z układowych przywilejów to padnie :) Piszemy list do

    Najpierw musiałby zrezygnować z popierania związkowców - to podstawa. Jak na
    razie to ja z nim nie mam o czym gadać.

    > na głównych stronach nie widze.

    Bo już się przewinęło :-)

    No i nie zdążyłem Ci już wczoraj odpisać:

    Proszę:

    0545,Polski_system_ochrony_zdrowia_na_31__miejscu_w_
    Europie_.html

    pojawiło się tuż po 16 i nie zdążyłem już Tobie odpisać

    Wczoraj wieczorem jeszcze mieściło się na głównej stronie dziś już się
    przewinęło na 5 pozycję.

    No i przy okazji jest to bardzo dobry przykład porównawczy rzetelności
    dziennikarskiej:

    - podano zarówno ilość punktów jak i miejsce
    - podano że liczba punktów w stosunku do poprzedniego roku spadła
    - podano że miejsce w rankingu w stosunku do poprzedniego roku się nie
    zmieniło
    - podano wykres przedstawiający naszą punktację w poprzednich latach
    - podano wnioski z raportu - nasze silne i słabe strony
    - podano (w uproszczeniu) metodologię

    Masz komplet. Dla porównania wszedłem na Nasz Dziennik i na Tvn24 żaden z
    nich nie podał tych wszystkich wiadomości.

    Teza o stronniczości GW po raz kolejny jest nie do utrzymania :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 46. Data: 2015-01-30 23:18:55
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 30 stycznia 2015 09:55:05 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ona by zrobiła dokładnie tak samo.

    Brniesz. Sądze ze sie mylisz i dla niej wiernosc jest wazniejsza niz skutecznosc
    alarmu. Chociaż ludzie dobieraja sie dosc dobrze- kto wie, moze i ona będzie
    "poważnie zastanawiała najpierw nad tym jak wszedł i dlaczego alarm nie zadziałał"
    Ale wielkich pieniedzy bym na to nie postawił.

    > Już zobaczyli - zamiast wypadu na bruk od 1.02 (czyli za dwa dni) nadal będą

    Na razie to inna kasa. Poczekajmy z rozmową ze 3 miesiace.

    > Dlaczego nie dostała? Jest gdzieś w sieci odmowa/uzasadnienie? Czytuję ich
    > czasem i nic na ten temat nie widział, nawet teraz wszedłem i nic nie
    > znalazłem.

    cos w ten desen http://niezalezna.pl/62512-w-sejmie-o-sadowym-krecen
    iu-komorowskiego-afera-marszalkowa-ciag-dalszy

> [...]
    > unia każda inwestycja jest korzystna dla naszej gospodarki. Nawet zrobienie

    Wez kalkulator i to policz. Powiedzmy ze dam ci 50% kasy na lamborghini, na reszte
    musisz wziąć kredyt, a sprzedac go nie mozesz. Bierzesz? Bo gminy biorą....

    > instytuty naukowe nie potrafią nawet poprawnie wniosku o grant napisać bo
    > przez lata stały się przechowalnią profesorów i doktorów którzy nie mają
    > pracy na uczelniach.

    Problem uczelni to inny temat ale tu masz racje. Wracajac do unijnej kasy - duza jej
    czesc jest absolutnie marnowana, przeznaczona na konsumpcje, na zwiekszenie komfortu
    - programy sa tak ułozone abysmy byli zadłużeni i zeby to nie zwiekszyło naszej
    produkcji/konkurencyjnosci. Prawdopodobnie wiecej strat przynosi nam ta kasa z unii
    niz zysków.

    > Przykład mBanku pokazuje że bank można zbudować od zera w ciągu kilku lat

    jakie od zera? http://pl.wikipedia.org/wiki/MBank
    mban to tylko marka detaliczna, kasa jest niemiecka

    > więc nie ma problemu by taki bank powstał gdy zbierze się grupa
    > Polaków-patriotów.

    polacy parioci stworzyli skoki - dobrano im sie do d... skutecznie. Bo byli
    konkurencja dla banków innych (czyli prawie w całosci niepolskich)

    > Jak likwidowano dyliżanse to była taka sam argumentacja :-) Nie, nie będzie
    > szkoda. Kopalnie głębinowe w momencie gdy są odkrywkowe to przeżytek.

    no to niemcy u nas chcą zbudowac nowy przeżytek :)
    Czy stawiac na odkrywkowe czy nie o tym powienna decydowac głęboka analiza której
    jedynym celem jest polska racja stanu. Nikt tego nie robi - a wrecz przykłady
    pakietów klimatycznych wskazują ze władza działa na szkode polskiej racji stanu.

    > Posiadacze samochodów też są "zmuszani" do wykupienia OC.

    Ale różnice miedzy AC a OC rozumiesz? Chciałbys zeby ci wprowadzili obowiązkowe AC?

    > Najpierw musiałby zrezygnować z popierania związkowców - to podstawa. Jak na
    > razie to ja z nim nie mam o czym gadać.

    Napiszemy to jako jeden z punktów. Ciekawi mnie czy bylibysmy w stanie, ja prawicowy
    katol, i ty z tej innej półki, napisac wspólnie listę postulatów zmian dla dobra
    ojczyzny... Powaznie mówie - taki test na mozliwosc porozumienia w wojnie
    polsko-polskiej.

    0545,Polski_system_ochrony_zdrowia_na_31__miejscu_w_
    Europie_.html

    ja na internetową wyborcza zaglądam czesto -na głównej tego nie widzialem. Moze i
    przegapiłem.

    > Masz komplet. Dla porównania wszedłem na Nasz Dziennik i na Tvn24 żaden z
    > nich nie podał tych wszystkich wiadomości.
    > Teza o stronniczości GW po raz kolejny jest nie do utrzymania :-)

    Nie przekonałes mnie.
    Łykasz to? (wyborcza): "Komentując wyniki EHCI, rzecznik ministerstwa zdrowia
    Krzysztof Bąk zaznaczył, że jest to ranking konsumencki. - Zdajemy sobie sprawę, że
    zadowolenie społeczne z tytułu ochrony zdrowia nie jest najwyższe, ale trzeba
    pamiętać, że od 2015 r. właśnie dlatego wprowadzamy pakiet onkologiczny i pakiet
    kolejkowy"

    Bo takiego zabrakło (opozycja):
    "Indeks potwierdza stan polskiej ochrony zdrowia po blisko już 8 latach rządzenia
    Platformy i PSL-u i reformach wprowadzanych przez obecną premier Ewę Kopacz, która
    przypomnijmy w latach 2007-2011 była ministrem zdrowia, a także obecnego ministra
    Bartosza Arłukowicza, który kieruje resortem już ponad 3 lata.

    W tym czasie rosły także środki ma ochronę zdrowia wydatkowane przez Narodowy Fundusz
    Zdrowia i w ciągu tych 8 lat uległy blisko podwojeniu (wzrosły z ponad 32 mld zł w
    roku 2007 do 64 mld zł w 2014 roku), mimo tego nie tylko nie ma poprawy, a ocena
    punktowa w ramach wspomnianego indeksu jest coraz gorsza (w 2013 roku Polska została
    oceniona na 521 punktów).

    Jak widać z wyższych miejsc zajmowanych przez biedniejsze od Polski kraje, nie
    wszystko da się wytłumaczyć wielkością środków publicznych przeznaczanych na ochronę
    zdrowia.

    Przecież nakłady na ochronę zdrowia wyrażane w procentach PKB nie są wcale w Polsce
    wyraźnie niższe niż w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

    Wręcz do rangi symbolu urasta wyprzedzenie Polski przez Albanię w ramach tego indeksu
    i to może być najlepsze podsumowanie 8-letnich rządów Platformy i PSL-u w ochronie
    zdrowia."

    b.

  • 47. Data: 2015-01-31 11:01:35
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-30 o 23:18, Budyń pisze:
> [...]
    musisz wziąć kredyt, a sprzedac go nie mozesz. Bierzesz? Bo gminy biorą....

    Tez jestem pod wrazeniem nowych teorii budowania wzrostu gospodarczego
    przez wyrzucanie pieniedzy w bloto.
    Trapi mnie tylko jedno pytanie. Jak zbilansowac koszty utrzymania
    nierentownych iwestycji przez lata na ktore unia pieniedzy nie da,
    pamietajac przy tym, ze budzet uni to rowniez nasze wplaty?
    W sumie gdyby zrezygnowac w ogole z budowy przynoszacej w przyszlosci
    staty ktore trzeba jakos pokryc, koszty zbuzenia, koszty zaniechania
    innych mozliwych podatkow, czy wplywow np. z dzierzawy, to wlasciwie
    lepszym wyjsciem bylo by proste rozdanie kasy ludziom z branzy bez
    smiesznych budow. Skutek moze lepszy, bo kasa w gospodarke ta sama, ale
    nie ma ryzyka kosztow w przyszlosci. Pachnie Grecja? To nic.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2015-02-02 11:55:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Brniesz. Sądze ze sie mylisz i dla niej wiernosc jest wazniejsza niz
    > skutecznosc alarmu.

    Ale wierności jest _pewna_. Ot tak po prostu. W imię tej samej zasady co
    zawsze:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Imperatyw_kategoryczny

    Ja wiem, ze w dzisiejszych czasach to niepopularne, ale ja nie jestem
    człowiekiem dzisiejszych czasów :-)

> [...]
    > "poważnie zastanawiała najpierw nad > tym jak wszedł i dlaczego alarm nie
    > zadziałał" Ale wielkich pieniedzy bym na to nie

    A ja jestem _pewien_ że byś przegrał :-)

    > Na razie to inna kasa. Poczekajmy z rozmową ze 3 miesiace.

    > cos w ten desen
    > http://niezalezna.pl/62512-w-sejmie-o-sadowym-krecen
    iu-komorowskiego-afera-marszalkowa-ciag-dalszy

    No dobra, ale gdzie jest powód/uzasadnienie? Ja się nie lubię bawić w
    zgadywanki są dwie możliwości:
    - liczba miejsc była ograniczona były przyznawane w kolejności np. wielkości
    stacji (tak ma to miejsce np. przy transmisjach sportowych)
    - miejsc było więcej i nie dostali akredytacji "bo nie" - wtedy to jest
    oczywiście karygodne, ale aby to stwierdzić trzeba znać powód.

    Już raz się niepotrzebnie wdałem w taką dyskusję w sprawie cyfrowej koncesji
    naziemnej dla TvTrwam. Uwierzyłem w doniesienia że nie dostali koncesji
    przez "spisek", a później się okazało że ich wniosek nie spełniał wymagań
    formalnych i jak złożyli poprawny w kolejnym konkursie to koncesję dostali.
    Najzabawniejsze jest to jak cynicznie wykorzystali wiarę ludzi w to że
    zostali pokrzywdzeni ( w tym moją). Bo kolejność była taka:
    - błędny wniosek
    - odmowa z przyczyn formalnych
    - puszczenie plotki o tym, że zgody nie będzie bo chcą zakneblować usta
    TvTrwam
    - marsze w "obronie wolności mediów"
    - złożenie poprawnego wniosku w kolejnym konkursie
    - otrzymanie koncesji
    - wmawianie ludziom że to tylko dzięki manifestacjom otrzymali koncesję

    Wtedy przez chwilę uwierzyłem w to, że rzeczywiście ktoś robi im zna złość,
    ale szybko sprawdziłem fakty i daty. Dlatego wybacz ale teraz pozostanę
    sceptyczny i dopóki nie poznam powodu odmowy przyznania akredytacji nie
    przyłączę się do wołania że to spisek.

    > Weź kalkulator i to policz. Powiedzmy ze dam ci 50% kasy na lamborghini,
    > na reszte musisz wziąć kredyt, a sprzedac go nie mozesz. Bierzesz? Bo
    > gminy biorą....

    Po pierwsze możesz sprzedać ale dopiero po kilku latach (w przypadku
    inwestycji które znam jest to 5 lat, ale nie wiem, czy zawsze jest to ten
    sam okres).
    Po drugie przykład z samochodem nie jest trafiony bo budując aquapark
    budujesz go _lokalnie_. Na budowie pracują lokalni (albo z sąsiednich gmin)
    pracownicy i płaca lokalnie podatki, zarabiają też lokalne hurtownie i
    dostawcy itd. A więc część zysków zostaje w gminie (lub w ginach sąsiednich,
    ewentualnie w kraju) , a kupując lamborgini kasa idzie do producenta który
    jest hen daleko.

> [...]
    > ułozone abysmy byli zadłużeni i zeby to nie zwiekszyło naszej
    > produkcji/konkurencyjnosci. Prawdopodobnie wiecej strat przynosi nam ta

    Jakie starty przynosi nam budowanie dróg, albo remonty torów?

    Zgadzam się że sporo kasy jest marnowanej ale z tą większa ilością strat to
    jakiś populizm.

    > jakie od zera? http://pl.wikipedia.org/wiki/MBank
    > mban to tylko marka detaliczna, kasa jest niemiecka

    ZTCP mBank nie "dostał" na starcie żadnych klientów od centrali, ani z
    przejęcia innego banku. Tylko budowali go od zera, by w ciągu kilku lat być
    jednym z wiodących banków (jeśli chodzi o ilość klientów).

    > polacy parioci stworzyli skoki - dobrano im sie do d... skutecznie. Bo
    > byli konkurencja dla banków innych (czyli prawie w całosci niepolskich)

    To jest _Twoja_ interpretacja.

    > no to niemcy u nas chcą zbudowac nowy przeżytek :)
    > Czy stawiac na odkrywkowe czy nie o tym powienna decydowac głęboka analiza
    > której jedynym celem jest polska racja stanu.

    Oczywiście, pełna zgoda. I zgadzamy się chyba też że racją stanu jest
    niezależność energetyczna. Aby ją osiągnąć są co najmniej dwa sposoby tańsze
    niż wydobywanie węgla kamiennego i jego spalanie w elektrowniach. Są to:
    elektrownie jądrowe, elektrownie na węgiel brunatny z kopalni odkrywkowych.

    A tak przy okazji teraz piszesz o racji stanu - i zgadzam się z Tobą. Alle
    dlaczego o racji stanu nie pamiętasz gdy trzeba ustalić kto podsłuchiwał
    najważniejsze osoby w państwie?

    > Nikt tego nie robi - a wrecz przykłady pakietów klimatycznych
    > wskazują ze władza działa na szkode polskiej racji stanu.

    Znowu przesadzasz. Jak na razie zezwoleń na emisję CO2 mamy w nadmiarze - po
    prostu nasz przemysł i energetyka modernizują się szybciej niż to zakładano
    i już emitują mniej CO2 niż wynegocjowaliśmy zezwoleń. Oczywiście w
    przyszłości _może_ być inaczej i hipotetycznie może się zdarzyć że nam
    zezwoleń zabraknie, ale na razie nic na to nie wskazuje - bo przemysł raczej
    staje się coraz bardziej energooszczędny i coraz bardziej wolny od emisji
    CO2.

    > Ale różnice miedzy AC a OC rozumiesz? Chciałbys zeby ci wprowadzili
    > obowiązkowe AC?

    Celowo napisałem OC - bo to OC jest po to by moja rodzina nie pozostała bez
    środków do życia. Widzisz ja patrzę na sprawę szerzej. To że Kowalski straci
    w piramidzie finansowej kasę to nie tylko on tylko straci ale cała jego
    rodzina może pozostać bez środków do życia.

> [...]

    > zmian dla dobra ojczyzny... Powaznie mówie
    > - taki test na mozliwosc porozumienia w wojnie polsko-polskiej.

    Na wstępie - ja nie uczestniczę w wojnie polsko-polskiej. Ty mnie na siłę
    chcesz zaszufladkować do zwolenników PO tylko dlatego że nie przyłączam się
    do chóru ich krytyków i czytam GW.
    A co do listy chętnie spróbuję lista zmian (kolejność przypadkowa,
    podzieliłem na kategorie):

    Państwo:
    - likwidacja immunitetu w sprawach o wykroczenia drogowe - niech poseł czy
    sędzia jadący po pijaku traci prawko tak jak każdy inny obywatel.
    - zwiększenie niezależności energetycznej przez jak najszybsze dokończenie
    budowy gazoportu i jak najszybsze rozpoczęcie budowy elektrowni jądrowych
    - zwiększenie osobistej odpowiedzialności majątkowej urzędników za błędne
    decyzje.
    - rzeczywiste powołanie (bo pomysł i jakiś zalążek już jest) spółki
    Inwestycje Polskie (czy dowolnej innej nazwy) która będzie finansować
    inwestycje istotne dla kraju ale nieopłacalne dla inwestorów prywatnych (np.
    gazoport) albo te w których państwo powinno mieć kontrolę - (np.
    elektrownia jądrowa) i wreszcie te gdzie potrzebne jest szybkie wyłożenie
    kasy na realizację nowego odkrycia (np. ruszenie z produkcją grafenu, czy
    kilka lat wcześniej nowoczesny laser który Polacy wymyślili, ale nie mieli
    kasy na rozpoczęcie produkcji)

    Gospodarka:
    - likwidacja KRUS i wprowadzenie opodatkowania rolników tak by
    przedsiębiorcy "udający" rolników płacili podatki jak wszyscy inni
    - likwidacja przywilejów niektórych grup społecznych np. trzynaste pensje
    urzędników, barburka i czternastka górników i wprowadzenie zasady że w
    firmach państwowych premia jest wypłacana _tylko_ gdy przedsiębiorstwo
    przynosi zysk.
    - jak najszybsze dokończenie budowy autostrad nawet kosztem kredytów
    (dofinansowania z UE na wszystkie nie wystarczy)
    - uszczelnienie systemu podatkowego i jego jednoczesne uproszczenie. Np
    przez wprowadzenie podatku liniowego z wysoką kwotą wolną od podatku (ale
    niekoniecznie są też inne sposoby)
    - dalsza likwidacja obowiązku posiadania licencji i uprawnień

    Zdrowie:
    - wprowadzenie opłaty w wysokości np. 1zł za każdą wizytę u lekarza z
    jednoczesnym obniżeniem składki miesięcznej na ZUS o np 10zł. Tak aby
    przeciętny człowiek tej opłaty nie odczuł a zniknęliby wieczni kolejkowicze
    którzy do lekarza chodzą trzy razy w tygodniu na pogaduchy.
    - wprowadzenie zasady że pierwszy dzień chorobowego jest niepłatny tak aby
    nie opłacało się brać zwolnień "na kaca".

    Ludzie:
    - dalsze sukcesywne wspieranie rodzin wielodzietnych przez zwiększanie ulgi
    podatkowej i wprowadzenie dodatkowych zniżek dla posiadaczy kart 3+. Mając
    na uwadze wcześniejszy punkt o uproszczeniu podatków lepiej zamiast ulgi na
    każde dziecko wprowadzić po prostu kwotę wolną od podatku w zależności od
    liczby osób tak jak to ma miejsce teraz przy rozliczaniu się z małżonkiem)

    Edukacja:
    - wprowadzenie większej liczby godzin matematyki i języków obcych już od
    pierwszej klasy
    - wprowadzenie obowiązku prowadzenia minimum 10-25% zajęć w j. angielskim na
    wszystkich kierunkach studiów na wszystkich uczelniach
    - zmiana karty nauczyciela tak by wynagrodzenie zależało głównie od jakości
    a nie od stażu pracy.

    Tyle na szybko bez zastanowienia, pewnie wiele istotnych rzeczy pominąłem.

    0545,Polski_system_ochrony_zdrowia_na_31__miejscu_w_
    Europie_.html

    > ja na internetową wyborcza zaglądam czesto -na głównej tego nie widzialem.
    > Moze i przegapiłem.

    Było razem z tą kolorową mapką więc od razu rzucało się w oczy. Cóż tam jest
    spory obrót informacjami więc szybko znikają na dalsze miejsca, a w
    "boksach" ze zdjęciem mieszczą się tylko trzy ostatnie.

    > Nie przekonałes mnie.
    > Łykasz to?

    [ciach]

    To są komentarze i _mnie_ nie są potrzebne. Już Ci pisałem że _mnie_
    interesują przede wszystkim fakty. Komentarz sam jestem w stanie sobie
    napisać. Wiem, kto rządził przez ostatnie lata i potrafię sobie powiązać
    jedno z drugim, ale z drugiej strony poznawszy metodologię (oceny pacjentów
    a nie tylko niezależnych ekspertów) mogę też wziąć poprawkę na to że w kraju
    z silną opozycją ocena punktowa będzie niższa niż w kraju bez opozycji i
    wreszcie to że ludzie się przyzwyczajają zarówno do złego jak i dobrego,
    dlatego w kraju gdzie jest mniej zmian oceny będą wyższe niż w kraju gdzie
    co roku cos się zmienia i np. w Finlandii nikt się nie skarży że do dentysty
    (za darmo) trzeba czekać pół roku bo wszyscy pogodzili się z tym i chodzą
    prywatnie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 49. Data: 2015-02-02 13:42:55
    Temat: Re: Darmowe Doładowania
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Użytkownik wrote:
    > Zapraszam do otrzymania darmowego doładowania do największych
    > polskich sieci komórkowych.
    > Doładowania sponsorowane są ze środków sieci komórkowych i mają na
    > celu promocje firm.
    > Zapraszając znajomych zyskujemy możliwość otrzymania większej ilości
    > doładowań!

    Mam nadzieje ze kidedys dorwie cie ktos i ciezko ozdobi.

    A UOKIK powinien ci zmarnowac kilka lat i calosc wykradzionej od debili kwoty.

    Niestety debili nie sieja, sami sie rodza ale takie cwaniaczki jak ty powinny
    dostac taka lekcje od innych ze bys nigdy nawet nie pomyslal o oszustwie. Cwelu
    i spamerze.

  • 50. Data: 2015-02-02 13:48:28
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 lutego 2015 13:43:35 UTC+1 użytkownik forestdumb napisał:

> [...]
    > dostac taka lekcje od innych ze bys nigdy nawet nie pomyslal o oszustwie. Cwelu

    Weź przestań. Jak się daje to się kraje. To co robi to tez praca. Wiesz że handel
    byłby niemożliwy jak by na Ziemi co 5 sekund nie rodził się frajer?