  • 61. Data: 2023-07-01 04:22:12
    Temat: Re: Darmowy prad z fotowoltaiki
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-06-2023 o 21:03, sirapacz pisze:

    > Tak się składa, że podpisywałem dopiero co umowę w Enerdze. Poniżej
    > wklejki:

    > ariant 4 G12* nd.
    > 1,9354 zł/kWh
    > (tj. 1,9749 zł/kWh cena z cennika
    > standardowego ** - 2%)

    Coś Cię naciągnęli.
    To jest taryfa ustawowa, czy jakaś komercyjna?

  • 62. Data: 2023-07-01 21:54:45
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To jest taryfa ustawowa, czy jakaś komercyjna?

    ustawowa to ta zacytowana wcześniej i ją mam płacić. Ale jeśli URE nie
    przytnie taryf czy nie będzie dopłat (nie wiem od czego ta różnica
    zależna) to mam płacić w 2024 właśnie takie stawki

  • 63. Data: 2023-07-01 21:55:41
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Taki z boku podpowiem że Zenek o cenach gazu pisał a Ty z cenami.pradu wyjechałeś.

    czytamy ten sam wątek? :)

  • 64. Data: 2023-07-01 21:59:34
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > pragnę zwrócić uwagę na to, że powyższe zdanie jest daleko idącym
    > uproszczeniem. Równie dobrze moglibyśmy stwierdzić, że żyto na polu
    > samo rośnie, a rolnik zbiera je zupełnie za darmo. Panel jest moim

    upraszcza do granic możliwości by zenek w końcu dał radę zrozumieć :)

  • 65. Data: 2023-07-06 01:02:39
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.06.2023 o 19:56, Tomasz Gorbaczuk pisze:L

    > Po roku i 25kkm podtrzymuję, że elektryk to był dobry zakup.
    > Rok minie pod koniec lipca, na "swoim prądzie" do dzisiaj przejechał
    > 24300 km. Średnie spalanie w podobnym aucie, na podobnych trasach mam na
    > poziomie 7-7.5l/100.
    > Jak ktoś ma auto to łatwo przeliczy ile kasy nie musiałem zostawić na
    > stacjach benzynowych.

    Ja kupiłem 10 lat temu KIA Carnival 2005/grudzień ostatni z taśmy za
    16kzł z przebiegiem 80kkm, 144KM, 2,9L. Do dzisiaj nakulałem 200kkm.
    Auto pali 9L/100 . Auto praktycznie bezawaryjne. Mogę Ci przeliczyć
    całość wydatków i sądzę, że się nie zbliżę do ceny nowego BEV. Auto
    nadal sprawne i bez rdzy. Żal sprzedawać nawet. Zajadę je do końca,
    mojego lub jego :)

    Przeliczę na szybko koszt paliwa:

    100km x 9l po 6zł za litr = 9x6= 54zł
    1000km to 540zł
    10000km to 5400zł
    100000km to 54000zł
    200000km to 108000zł

    + cena zakupu
    Łącznie 124000zł

    Koszty obsługi, podobne w każdym aucie (prątkowcy, proszę się
    odpierdolić od klocków hamulcowych, to grosiki, czy wymiana oleju).

    Za tą cenę nie kupię BEV w tej bryle :) i nie mam problemów z obiadem w
    Lidlu :) Zbiornik mogę napełnić w chwilę na 1000km.

    P.S.
    Mam też 2 inne ale tym jeżdżę najczęściej.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 66. Data: 2023-07-06 01:08:08
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Lidlu :) Zbiornik mogę napełnić w chwilę na 1000km.
    >
    > P.S.
    > Mam też 2 inne ale tym jeżdżę najczęściej.

    Gdybym kupił BEV, musiałbym doliczyć koszt PV + stacja ładowania. Nawet
    dzisiaj mi się to nie opłaca i nie chodzi o uzależnienie od własnego
    "dystrybutora", gdzie wiadomo, że na wyjeździe płacimy jednak za prąd i
    to sporo. Dla mnie to nadal wyższy koszt niż kupno dobrej
    używki+eksploatacja.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 67. Data: 2023-07-06 06:13:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-07-2023 o 01:02, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Za tą cenę nie kupię BEV w tej bryle :)

    ICE też już nie.
    Co było a nie jest.....
    Jak sam napisałeś na innej grupie - ja prd, jakie dinozaury tu siedzą.....

  • 68. Data: 2023-07-06 06:15:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-07-2023 o 01:08, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Gdybym kupił BEV, musiałbym doliczyć koszt PV + stacja ładowania.

    Nie musiałbyś, co najwyżej mógłbyś, żeby dodatkowo obniżyć koszty.
    Ale nawet na zwykłym prądzie z gniazdka, eksploatacja bev jest ze dwa
    razy tańsza.
    Chyba że masz szczęście mieszkać w dużym mieście i łądować się podczas
    zakupów za friko, wtedy w ogóle nie ma o czym gadać.

  • 69. Data: 2023-07-06 07:53:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 01:02 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Lidlu :) Zbiornik mogę napełnić w chwilę na 1000km.
    >
    > P.S.
    > Mam też 2 inne ale tym jeżdżę najczęściej.

    Elektryk był tani, chciałem nowe i nic nowego podobnej klasy tyle nie
    kosztowało bo na elektryka dostałem 27k zwrotu z programu "mój elektryk".
    Jak by nie było tego zwrotu to może bym się dłużej zastanawiał.
    Niskie koszty eksploatacji (cena przeglądów i brak kosztów paliwa) robią
    ten zakup jeszcze bardziej korzystniejszy.
    Ja nie robiłem PV tylko pod elektryka. Jak robiłem instalację to chciałem
    jak największą, bo wiedziałem, że prąd zdrożeje i zmieni się ustawa z OZE.
    Pisałem już tu to zresztą, nikogo nie namawiam, każdy przypadek jest inny.
    U mnie PV sprawia, że rocznie zostaje mi ponad 20k PLN w portfelu. Tyle
    realnie nie wydaję kasy, którą wcześniej w moim przypadku musiałem wydawać.

    TG

  • 70. Data: 2023-07-14 07:17:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.06.2023 18:15, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Jak na razie to PGNIG i PGE rozsyła ulotki, że po nowym roku taryfy
    > zdrożeją o 100%.

    Przestalibyście z tą nagonką. W tym roku już miał już być "sky is the
    limit", a jest limit "taniej" a potem trochę drożej. Już zapowiedzieli
    że w roku 2024 limit "taniej" podniosą o 1000khW, a cena powyżej będzie
    "nie wyższa niż teraz".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz