  • 81. Data: 2023-07-16 15:49:17
    Temat: Re: Darmowy prad z fotowoltaiki
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 15:30 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Na zbrojenia wydajemy 4% pkb. To tylko o 1/4 mniej niz rosja prowadząca
    > wojnę. Według szacunków roznych za kilka lat będziemy wydawali tyle co
    > kacapy. Skads trzeba na to pieniądze brać. Jeśli interesuje cię cena
    > paliwa to znaczy ze nie masz samochodu elektrycznego.

    Mam 3 auta w rodzinie, tylko jeden jeździ na prąd.

    TG

  • 82. Data: 2023-07-16 16:05:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 16 lipca 2023 o 15:49:20 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Mam 3 auta w rodzinie, tylko jeden jeździ na prąd.
    >
    > TG
    Po co się tłumaczysz. To tylko uwiarygodnia ze nie masz elektryka a cała reszta to
    dobrze przemyslana bajeczka.

  • 83. Data: 2023-07-16 17:38:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 16:05 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Po co się tłumaczysz. To tylko uwiarygodnia ze nie masz elektryka a cała
    > reszta to dobrze przemyslana bajeczka.

    Oczywiście, śpij spokojnie.

    TG

  • 84. Data: 2023-07-16 17:49:17
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 16/07/2023 12:27, Mateusz Bogusz wrote:

    > Nikt potrafiący napisać coś na tej grupie, nie zakładałbym (ze względu
    > na wiek) że wierzy któremukolwiek politykowi.

    chyba jednak spora część wierzy, bo chodzą głosować... głupio napisać,
    ale ja też, choć jeszcze niedawno obiecywałem sobie, że więcej w tej
    szopce uczestniczyć nie będę.

    Lukasz

  • 85. Data: 2023-07-16 18:17:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 17:49 ddddddddddd <d...@d...pl> pisze:

    > chyba jednak spora część wierzy, bo chodzą głosować... głupio napisać,
    > ale ja też, choć jeszcze niedawno obiecywałem sobie, że więcej w tej
    > szopce uczestniczyć nie będę.

    co proponujesz zamiast głosowania na wyborach?

    TG

  • 86. Data: 2023-07-16 19:11:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 16 lipca 2023 o 18:17:35 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > co proponujesz zamiast głosowania na wyborach?
    >
    > TG
    Można nie głosować.

  • 87. Data: 2023-07-17 08:21:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-07-2023 o 17:49, ddddddddddd pisze:

    > chyba jednak spora część wierzy, bo chodzą głosować...

    Ja zazwyczaj głosuję przeciw.
    brakuje mi takiego wyboru, żeby komuś się głosy odejmowały, zamiast dodawać.

  • 88. Data: 2023-07-17 19:34:25
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 16/07/2023 17:17, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > co proponujesz zamiast głosowania na wyborach?
    >
    > TG

    Jak nie mam na kogo, to nie głosuję. Teraz zagłosuję kolejny raz, bo
    widzę (choć niewielkie) szanse, że coś się może zmienić.
    Gdybym nadal miał wybór kto obieca mi więcej za moje pieniądze, albo kto
    tym razem odbierze mi wolność, to nie poszedłbym głosować.
    Wiem, że możesz powiedzieć, że skoro nie głosuję to nie mam prawa
    narzekać. I dobrze - nie mam zamiaru narzekać, nawet już się od tego
    odzwyczaiłem. W zasadzie kilka lat temu zagłosowałem nogami - w Polsce
    głosuję tylko dlatego, że jeszcze chciałbym tam kiedyś wrócić, a od
    czasu wyjazdu nie widzę żeby coś się zmieniało na lepsze (może dlatego,
    że nie oglądam TV, ale zmiany widzę - akurat wróciłem z wakacji w PL i
    koszty życia są już na bardzo podobnym poziomie jak w UK). Dokładnie to
    samo zrobię w przyszłości - jeśli uznam, że polityka danego kraju źle
    wpływa na moje życie - zagłosuję nogami - bo nie liczę na to, że nagle
    wszyscy nie pójdą na wybory, bo sobie uświadomią że nie dokonują żadnego
    wyboru (dla mnie bez znaczenia czy wokół mnie chodzą tęczowe torby czy
    czarne sutanny, to nie ma żadnego wpływu na moje życie).
    Zmianę kraju na jakiś czas polecam każdemu, zwłaszcza przedsiębiorcom,
    choć akurat ci raczej niechętnie by wracali, gdyby zobaczyli jak wygląda
    podejście do przedsiębiorców za granicą...

    Lukasz

  • 89. Data: 2023-07-17 19:42:37
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 17/07/2023 07:21, Cavallino wrote:

    > Ja zazwyczaj głosuję przeciw.
    > brakuje mi takiego wyboru, żeby komuś się głosy odejmowały, zamiast
    > dodawać.

    Mi brakuje rozliczania z obietnic, więc każdy może mówić co chce, byle
    kupić głosy. A skoro wiadomo że kłamią, to jak można zagłosować na
    mniejsze zło, przecież to i tak loteria...
    Brakuje mi też merytorycznych rozmów na temat programów partii - dla
    większości ważne jest jakie dana partia ma stanowisko do aborcji albo
    krzyża w szkole (w sumie nie wiem co teraz jest na topie, może
    posiadanie broni albo jeszcze coś innego). Dla mnie to całkowicie bez
    znaczenia. To tak jakbym się kłócił z mechanikiem czy zamontować
    podświetlenie pod autem czy bagażnik na dach - podczas gdy mocowania
    silnika przeżarła rdza i silnik niedługo wypadnie.

    Lukasz

  • 90. Data: 2023-07-18 04:14:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-07-2023 o 19:42, ddddddddddd pisze:

    > Mi brakuje rozliczania z obietnic, więc każdy może mówić co chce, byle
    > kupić głosy. A skoro wiadomo że kłamią, to jak można zagłosować na
    > mniejsze zło, przecież to i tak loteria...

    W przypadku PIS loterii nie ma, to zawsze większe zło, więc nie mam tego
    typu problemu od dawna.
    Jakby zamiast komuś się dodawać, im się głosy odejmowały, byłoby super.