    From: M <M...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Deskowanie dachu pod pap
    Date: Sun, 15 Aug 2010 21:13:07 +0200

    Jarek P. pisze:

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Umiesz czytać ze zrozumieniem? Nie pod papą. _Zamiast_ papy.

    Folia (membrana) jest poniżej szczeliny wentylacyjnej. Dla dachów
    krytych papą (nieważne, czy coś jest wyżej, np. dachówka) musi być
    zapewniona szersza szczelina wentylacyjna i większe wloty - wyloty
    powietrza. Jest to jasne, bo papa jest szczelna (nie puszcza powietrza).
    Powietrze przepływające w szczelinie wywiewa ciepłe powietrze z wełny.
    Dodatkowo, przy drastycznych zjawiskach pogodowych (np. spadek
    temperatury z 30C do 15C w kilka minut podczas burzy) może to powodować
    skraplanie wody na wewnętrznej stronie dachu i woda kap, kap w wełnę.
    Membrana spowoduje, że woda nie dostanie się do wełny.

    M.