    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Deskowanie dachu pod pap
    Date: Sun, 15 Aug 2010 22:24:42 +0200

    Dnia 15-08-2010 o 21:13:07 M <M...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > krytych papą (nieważne, czy coś jest wyżej, np. dachówka) musi być
    > zapewniona szersza szczelina wentylacyjna i większe wloty - wyloty
    > powietrza. Jest to jasne, bo papa jest szczelna (nie puszcza powietrza).
    > Powietrze przepływające w szczelinie wywiewa ciepłe powietrze z wełny.
    > Dodatkowo, przy drastycznych zjawiskach pogodowych (np. spadek
    > temperatury z 30C do 15C w kilka minut podczas burzy) może to powodować
    > skraplanie wody na wewnętrznej stronie dachu i woda kap, kap w wełnę.
    > Membrana spowoduje, że woda nie dostanie się do wełny.

    Dobra dobra, ja wiem po co jest membrana, ale jarek napisał o membranie
    NA deskowaniu i wtedy to ona wełny NIE wentyluje, a gont na niej na pewno
    zlikwiduje jej zalety paroprzepuszczalności. Więc po co ta membrana?
    JA wiem producent napisał że specjalna itd surutu tutu, ale na deskach ona
    jest
    mało potrzebna bo deska z dołuy ma przewiew i tammtędy wyschnie, a gont się
    przybija co powoduje że wszystkie zalety wodoodporności membrany idą się
    p...ć.

    --
    Pozdr
    JanuszK