  • 1. Data: 2010-02-07 14:15:53
    Temat: Dla milosnikow :-)
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    http://biznes.onet.pl/domy-z-pradem-i-pod-prad,18567
    ,3173078,1,prasa-detal

  • 2. Data: 2010-02-07 15:00:08
    Temat: Re: Dla milosnikow :-)
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:hkmhuq$gnn$1@news.onet.pl...
    > http://biznes.onet.pl/domy-z-pradem-i-pod-prad,18567
    ,3173078,1,prasa-detal

    Ale pierdoly.
    Ludzie nie maja sie czym zajac. Panowie w UE widac wszystko juz zrobili i z
    braku zajecia zajmuja sie durnotami.
    Ostatnie zdanie w prost powala: "europejskie gospodarstwo domowe będzie
    mogło zaoszczędzić rocznie na ogrzewaniu około 1200 złotych." Jakos brak tej
    konsekwencji przy wprowadzaniu np. akcyzy na paliwo, czy swego czasu na olej
    opalowy. Z jednej strony panowie zajmuja sie duszeniem portfeli do granic
    mozliwosci a z drugiej strony takie argumenty... Naiwni pewnie uwierza i
    przytakna. Na tej samej zasadzie przeciez wycofuje sie zwykle zarowki i w
    planach kineskopowe telewizory zuzywajace polowe mocy dzisiejszych niby
    oszczedniejszych. Jak dla mnie kolejne lobby szykuje nam najlepsze dla nas
    rozwiazania, bo my durnie nie wiemy co dla nas najlepsze.
    Jak widac szybkosc penetrowania portfela w okresie grzewczym jest malo
    przekonywujacym argumentem dla wlascicieli nieruchomosci i swita nie majaca
    zajecia musi i tym sie zajac. Wymyslilo sie juz problem to z czasem dolozy
    sie dodatkowe karne oplaty za maloenergetyczne domy.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2010-02-07 15:26:42
    Od: M <M...@w...pl>

    robercik-us pisze:
    > http://biznes.onet.pl/domy-z-pradem-i-pod-prad,18567
    ,3173078,1,prasa-detal

    Straszne pomieszanie z poplątaniem. Energooszczędność - tak, lobbing
    konkretnych producentów (który w artykule widać na odległość) -nie.

    Artykuł jest przykładem, jak można tezę (jak by na to nie patrzeć
    słuszną), że powinno się projektować i budować energooszczędnie zmienić
    w koszmarek.

    Przykłady z końcówki:

    "To dlaczego nie budujemy energooszczędnie? Bo nie ma rygoru! "

    Uwaga, uwaga. Dajemy 20cm styro TYLKO dlatego, że jest RYGOR. ROTFL.

    "Gdyby deweloperzy przeliczyli, jaki można osiągnąć zysk w eksploatacji
    budynku po skróceniu sezonu grzewczego z 220-250 dni w tradycyjnym
    budownictwie do 180 dni w niskoenergetycznym czy nawet do 120 dni w
    pasywnym, na pewno już dawno budowaliby domy energooszczędne. "

    A od kiedy to developerzy mieszkają we własnych domach? I tak co drugi
    akapit jest jakiś ROTFL.

    Ten artykuł to kosmos i jest pokazem, jak można przeinaczyć podejście do
    tematu oraz jak można wymyślać bzdurne argumenty - co jeden to lepszy.

    M.

  • 4. Data: 2010-02-07 17:17:54
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > zajecia musi i tym sie zajac. Wymyslilo sie juz problem to z czasem dolozy
    > sie dodatkowe karne oplaty za maloenergetyczne domy.

    Dobrze prawisz. Sprawa jest bardziej zlozona. To nie pi R doly tylko mus.
    Znalazlem ciekawa stronke.
    http://nwo.com.pl/index.php/media/view/328
    Tyle, ze to niczego nie zmieni. Ociplenie jest, bylo i bedzie.
    To jest miedzynarodowy business; biurokraci w UE dbaja o swe cieple posadki i
    musza wykonywac polecenia. Czyje, tego mozemy sie tylko domyslac. I panowie
    nukofcy piszacy te referaty, raporty i inne "dowody" na to, ze wszystkiemu
    jest winien ten wredny ditlenek wegla i krowy puszczajace baki na pastwiskach
    tez otrzymuja wysokie granty. I tak sie to kreci. A styropian juz podrozal o
    25 procent Gaz, wagiel, prund o ile jeszcze nie, to tez podrozeje. Przecie te
    100 miliardow euro, ktore bedziemy musimy corocznie placic Bankowi Swiatowemu
    skads trzeba wydrzec.
    Pzdr.
    Tornad

  • 5. Data: 2010-02-07 17:42:48
    Od: M <M...@w...pl>

    Tornad pisze:

> [...]
    > 100 miliardow euro, ktore bedziemy musimy corocznie placic Bankowi Swiatowemu

    Sorry Tornad, ale gadasz pierdoły.

    O 25% od kiedy? Właśnie sprawdzałem ceny - są porównywalne do letnich.
    Gadasz jak (za przeproszeniem) polityk.

    Spodziewam się natomiast, że producenci materiałów ociepleniowych
    wykorzystają teraźniejszą zimną w Polsce zimę (tak na marginesie jedną z
    cieplejszych zim na półkuli północnej!) do odpowiedniego nakręcenia popytu.

    M.

  • 6. Data: 2010-02-07 18:06:48
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > te
    > 100 miliardow euro, ktore bedziemy musimy corocznie placic Bankowi

    Moze chodzi o to, zeby ocieplac, dorabiac lobbystow a pozniej kiedy rachunki
    za ogrzewanie spadna to bedzie mozna dolozyc roznych oplat przesylowych czy
    akcyzowych. Kolejny raz uslyszymy, ze te trzy grosze to dla przecietnego
    gospodarstwa tylko iles tam. Ciekawe, ze nie dziala to w druga strone. Kogo
    to obchodzi, ze styropiany, zainstalowane odnawialne zrodla, okna trzy razy
    drozsze montowane na kosmiczne tasmy zwroca sie po 20 latach. Ustali sie
    normy i inwestor niech sie martwi. Jak go stac to niech buduje, jak nie to
    co to kogo obchodzi.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2010-02-07 18:32:03
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > http://biznes.onet.pl/domy-z-pradem-i-pod-prad,18567
    ,3173078,1,prasa-detal

    Niezle bzdury.
    Urzedasy wiedza lepiej co dla mnie lepsze;)))
    A najlepsze te teksty o developerach ktorym powinno zalezec aby dom byl
    energooszczedny;))

    Kris

  • 8. Data: 2010-02-07 19:50:11
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    Swiatowemu

    > Sorry Tornad, ale gadasz pierdoły.
    >
    > O 25% od kiedy? Właśnie sprawdzałem ceny - są porównywalne do letnich.
    > Gadasz jak (za przeproszeniem) polityk.

    Cienka zaluzja; ponial, na szczescie polityk ze mnie bylby raczej kiepski.
    Mam za slaba pamiec aby perfekcyjnie umiec klamac.
    O tych 25 procentach czytalem ze dwa tygodnie temu w gazecie. Byc moze na
    zime ceny obnizono no bo zima ocieplac raczej nie mozna i na wiosne wroca do
    normy.
    > Spodziewam się natomiast, że producenci materiałów ociepleniowych
    > wykorzystają teraźniejszą zimną w Polsce zimę (tak na marginesie jedną z
    > cieplejszych zim na półkuli północnej!) do odpowiedniego nakręcenia popytu.

    Czyli co, zima sroga, od 20 lat takiej nie notowano a jednak jedna z
    cieplejszych. Cos mi sie to kupy nie trzyma.
    Odnosnie tego ocieplania to tez ciekawa sprwa z tymi hakerami rosyjskimi,
    ktorzy przechwycili korespondencje pomiedzy ocieplaczami. W jednej z nich
    jeden ocieplacz tlumaczy drugiemu, ze wystarczy "podniesc" srednia temperature
    oceanow o zaledwie 0.15 C aby udowodnic globalnie ocieplenie. Tak, ze to czy
    na ladzie sa trzaskajace mrozy nie ma znaczenia; liczy sie srednia globalna.
    Lecz z polkuli polnocnej only...
    Tornad

  • 9. Data: 2010-02-07 20:38:54
    Od: M <M...@w...pl>

    Tornad pisze:

    > Czyli co, zima sroga, od 20 lat takiej nie notowano a jednak jedna z
    > cieplejszych. Cos mi sie to kupy nie trzyma.

    :-)
    Jeśli do domu wstawisz zamrażarkę zamiast chłodziarki, to mimo, że
    lokalnie będziesz miał -20C, to w mieszkaniu ci się nie ochłodzi.

    Tutaj obrazek
    http://www.gfspl.rootnode.net/BLOG/wp-content/upload
    s/2010/02/0131.png

    czerwone - znaczy cieplej
    niebieskie - znaczy zimniej (widać, że w Europa to nawet sfioletowiała z
    zimna, tylko na biegunie jakiś taki deficyt zimna - pytanie, czy czasem
    tam socjalizmu nie ma i lodu nie zaczyna nawet w zimę brakować ;-))

    > Odnosnie tego ocieplania to tez ciekawa sprwa z tymi hakerami rosyjskimi,
    > ktorzy przechwycili korespondencje pomiedzy ocieplaczami. W jednej z nich

    Z Rosjanami to w ogóle jest ciekawie, bo im najbardziej zależy na tym,
    by globalnemu ociepleniu ukręcić łeb. Jak im Syberia ottaje, to mają
    mnóstwo złóż do których mogą się łatwo dostać, poza tym są północne
    szlaki morskie. Gdyby były czynne cały rok ......

    M.

  • 10. Data: 2010-02-07 23:15:02
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > :-)
    > Jeśli do domu wstawisz zamrażarkę zamiast chłodziarki, to mimo, że
    > lokalnie będziesz miał -20C, to w mieszkaniu ci się nie ochłodzi.
    Niezbyt trafiony przyklad, jak wstwwisz zamrazalnik do salonu to bedzie w nim
    znacznie cieplej
> [...]
    > zimna, tylko na biegunie jakiś taki deficyt zimna - pytanie, czy czasem
    > tam socjalizmu nie ma i lodu nie zaczyna nawet w zimę brakować ;-))
    Tez polimeryzowalbym, w Chinach jest scjalizma, komunizm a moze najwyzsze
    juego stadium - komuryz ale jest to panstwo o jak dotad o najwyzszym tempie
    rowoju gospodarczego i przewiduje, ze niezadlugo moze tam na saksy zamiast do
    tej pory do Hameryki, jedzic bedziemy musieli.

    Takich obrazkow, niejaka IPCC czyli ta samozwancza grupa zawodowych ociplaczy
    utworzona przy ONZ zatem organizacji wybitnie politycznej produkuje sa setki.
    I co jeden to wygladajacy grozniej. Lodowce sie stopia i nas zaleje... A
    tymczasem one sie topic nie chca. No to sru oceany sie nagrzaly. Ilosc
    huraganow przekroczy ilkosc liter w alfabecie... A tymczasem ich ilosc i sila
    znaczaco spadla...
    Ale nie o to chodzi. Ja nie przecze faktom, ktore mowia, ze klimat na Ziemi
    sie zmienia. Sa okresy wzlotow i upadkow. Lecz z cala odpowiedzialnoscia
    historyczna twierdze, ze wplyw CO2 na to ocieplemnie jest zaden, on w zadnym
    nawet najmniejszym stopniu nie wplywa na zmiany temperatury na powierzchni
    Ziemi. Gdybys obejrzall ten filmik to bys sie moze zastanowil, Tam gosciu
    pisze, ze poziom CO2 w powietrzu jest wynikiem wzrostu temperatury a nie jego
    przyczyna. Przyczyna lezy znacznie wyzej; to nawsze kochane Sloneczko, ktore w
    ostatnich latach bylo bardzo niespokojne. Bywaly lata 2000-2004 gdy roczna
    ilosc plam na Sloncu przekroczyla 150...
    Od trzech lat sie uspokoilo, ilosc jasnych plam i kilkudniowych rozblyskow
    zmalala do zaledwie kilku na rok i temperatura Ziemi powoli zaczyna sie
    obnizac.
    Woda oceanow mimo ze slona ma te sama wlasciwoc co slodka; ilosc CO2 w niej
    rozpuszczonego zalezy od sredniej temperatury wody. Im ta tamperatura wyzsza
    tym mniej CO2 w niej a zatem wiecej w powietrzu i na odwyrtke. Innymi slowy
    rosnacy poziom CO2 jest wynikiem tych zmian temperatury a nie ich powodem.

> [...]
    > mnóstwo złóż do których mogą się łatwo dostać, poza tym są północne
    > szlaki morskie. Gdyby były czynne cały rok ......

    No i slusznie. Mnie zreszta tez. Ja tez wole cieplej niz zimniej. Tyle, ze
    wiem, ze na to jestesmy za malutcy aby nawet usilowac cos w tym pogmerac. Tak
    trywializujac to napisze, za nawet gdyby na jedna komende pierdnelo dwa
    miliardy Chinczykow i 4 ludnosci reszty Swiata to to naprawde niczego nie
    zmieni. Jedna, jednodniowa jasna plamka sloneczna zrobi znacznie wiecej.
    Zatem te wszystkie opracowania i obrazki, ktorymi IPCC udalo sie przekonac
    rzady ponad 180 panstw i panstewek uwazam za jeden z wiekszych hubukow XX
    wieku. No ale czegoz mozna sie spodziewac po politykach?
    Wiem, ze Cie nie przekonam wiec koncze te wymiane pogladow bo to w koncu
    szanowna grupa budowlanych a nie polityka ale zauwaz, ze takie numery sie
    zdarzaja, czego przykladem byla ostatnia "pandemia" swinskiej grypy. Tylko
    nieliczni nie ulegli pandemii owczego pedu i mieli odwage powiedziec, ze krol
    jest nagi.
    Pzdr.
    Tornad