  • 21. Data: 2023-09-20 18:18:54
    Temat: Re: Dla nawijaczy makaronu na uszy ze fotowoltaika jest różowo
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > gasi jej telewizor.
    > Żyją po ciemku, jedyne światło w salonie to TV.
    > Mają 1 lodówkę (nową), pralkę (nową), jeden TV (prawie nowy - 2 lata) i
    > elektryczny piekarnik w wolno stojącej kuchence gazowej.
    > Zero kompów, laptopów, routerów chodzących non stop, TV podłączony do
    > listwy, jak kończą "seans" to listwa jest na off. Do listwy wpięte 2
    > ładowarki (wolne) do tel.
    > Kocioł CO/CWU gazowy, czyli ciągnie elektronika + pompka obiegowa.
    > Światło przed wejściem do domu świeci tylko jak ktoś wchodzi/wychodzi.
    > Mniej się nie da a jemu wychodzi 1200kWh rocznie.

    Tyle mam u siebie (3 osoby)
    https://i.imgur.com/v3r3QlH.png

    Zapisy co 2 miesiące i trzeba sobie podzielić przez 2, żeby wyszło na
    jeden miesiąc.

    3 kompy, pralka, lodówa. mikrofala, zmywarka, pompka CO, odkurzacz. Jak
    dla mnie, to normalne używanie. Kuchenka gazowa bo jakbym odpalał wodę
    na kawę prądem to miałbym 100zł więcej.

    Naprawdę nie rozumiem na co miałbym zużywać więcej. Nielogiczne byłoby
    mieć kuchenkę na prąd, skoro gaz kosztuje mnie 80zł (butla) na prawie 2
    miesiące a codziennie jest to używane (nie jemy po za domem). Czasem
    żona coś odpali w piekarniku na prąd.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 22. Data: 2023-09-20 18:28:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-09-2023 o 18:18, LordBluzg(R)?? pisze:

> [...]
    > na kawę prądem to miałbym 100zł więcej.
    >
    > Naprawdę nie rozumiem na co miałbym zużywać więcej.

    Ale lepiej nie zgłaszaj żadnych prac przy liczniku, bo po wymianie
    pewnie już nie będzie tak różowo....

  • 23. Data: 2023-09-20 19:43:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2023 o 18:18 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > mieć kuchenkę na prąd, skoro gaz kosztuje mnie 80zł (butla) na prawie 2
    > miesiące a codziennie jest to używane (nie jemy po za domem). Czasem

    u mnie wygląda tak:

    https://zapodaj.net/plik-uwabH1OFfr

    - niebieskie, pobrane z sieci
    - żółte, pobrane z PV
    - fiolet, eksport do sieci

    Zapłaciłem za okres 01.01-31.06 za 690kW - 560 zł brutto
    Nie mam gazu. Wszystko na prąd + elektryk 16k km od początku roku.

    TG

  • 24. Data: 2023-09-20 20:31:08
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Zapłaciłem za okres 01.01-31.06 za 690kW - 560 zł brutto
    > Nie mam gazu. Wszystko na prąd + elektryk 16k km od początku roku.

    Policzę śmiesznie :D
    560 brutto razy 100 lat to mam koszt paneli i zwrot po 100 latach tej
    inwestycji, jeśli będę miał wszystko w prądzie. Niestety to wspólnota i
    nie mogę mieć paneli. Mam za to tanie drewno do opału i gaz. Mieszkanie
    60m2. Lubię ten ruch w sensie palenia w piecu ale może przejdę kiedyś na
    automatykę i pellet, co oczywiście zwiększy koszty...Patrząc nawet na
    starych ludzi, to spokojnie ogarniają palenie drewnem więc nawet nie
    widzę specjalnie takiej potrzeby...lenistwa.

    Dla mnie się to nie opłaca :)

    Obecny koszt roczny za prąd to jedna "fucha" w moim zawodzie więc tylko
    się przyglądam takim rozważaniom ale doskonale sobie zdaję sprawę, że są
    "energożerni" ludzie i przepierdalają. Mam też domek wolnostojący w
    innej lokalizacji i 3 mieszkańców (młode ludzie) mają 2x takie zużycie
    jakie mam ja. Też ich stać i nie chcą PV. Istotą jest to, że mogą
    oszczędzić ale muszą się tego nauczyć. Moi rodzice mieszkając w bloku
    mają rachunek 150zł na 2 miesiące za prąd...Cóż, Wielkopolska i nie
    chodzi tutaj o Szkocję. Może bardziej o gospodarną i oszczędną
    eksploatację? Nie wiem, nie potrafię zużywać więcej niż potrzebuję.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2023-09-20 20:40:04
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Mam też domek wolnostojący w
    > innej lokalizacji i 3 mieszkańców (młode ludzie) mają 2x takie zużycie
    > jakie mam ja. Też ich stać i nie chcą PV. Istotą jest to, że mogą
    > oszczędzić ale muszą się tego nauczyć.

    Zapis z tego domku:

    https://i.imgur.com/tx6hxXi.png

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 26. Data: 2023-09-20 20:45:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-09-2023 o 20:31, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Policzę śmiesznie :D
    > 560 brutto razy 100 lat

    A te 560 zł za rok to skąd?
    Bo u Tomka to była zapłata PO rozliczeniu PV, więc nic nie mówi o tym
    ile by płacił bez pv.
    Obstawiam z 15 tys rocznie.

    Policzysz na ile lat te oszczędności bez pv będą?

  • 27. Data: 2023-09-20 20:54:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2023 o 20:45 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

> [...]
    > ile by płacił bez pv.
    > Obstawiam z 15 tys rocznie.
    >
    > Policzysz na ile lat te oszczędności bez pv będą?

    Na obrazku są też szczegóły:
    "Dom" zużył od początku roku do dzisiaj 13 MWh
    PV wyprodukowały w tym okresie 19,4 MWh z czego do sieci poszło 14,6 MWh.
    Z sieci pobrałem 8,3MWh.
    Do zapłaty miałem na koniec czerwca (od stycznia) 560 brutto za 690 kWh
    (tyle mi zabrakło w magazynie u dystrybutora).

    TG

  • 28. Data: 2023-09-20 20:55:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2023 o 20:31 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Policzę śmiesznie :D

    Policz dokładnie to co podałem.

    TG

  • 29. Data: 2023-09-20 21:08:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2023 o 20:40 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Zapis z tego domku:
    >
    > https://i.imgur.com/tx6hxXi.png

    5,4MWh rocznie.
    Za "starego" prosumenta mógłbyś tam mieć instalację 6kWp za 10k PLN (po
    zwrocie dotacji i podatku) i wyzerowane faktury.
    Od 2024 już by była spłacona.

    TG

  • 30. Data: 2023-09-20 21:09:28
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Policz dokładnie to co podałem.

    Cóż mam liczyć? Musiałbym dokupić działkę na PV bo na dachu nie mogę
    (wspólnota). Plus/minus taki, że teoretycznie mnie ogrzewają (mam
    parter) a praktycznie to ja grzeję piętro nade mną. Z jednego boku mam
    klatkę schodową a drugi bok jest w szeregu kamienicy z drugą klatką
    schodową. OK, nie są wystawione na zewnątrz. Elektryka też nie naładuję
    bo musiałbym kabel przez chodnik ciągnąć i kupić tego elektryka.
    Odpycham się "złomami" za 20kzł, które trzymam 10 lat ale kupuję z małym
    przebiegiem i nie na "F" :) Sam naprawiam bo umiem. Sumarycznie wychodzi
    mi przy przebiegu 200kkm/10 lat taniej, niż zakup elektryka, który po 10
    latach raczej ma kiepską baterię. Generalnie nie narzekam i nie czuję że
    ktoś/coś mi kieszeń drenuje. Gdybym budował obecnie domek to na pewno
    niewielki bo nie mam "palmy" żeby mieć 200m2 i 8 pokoi. Wystarczą mi 3 z
    uwzględnieniem gości. PC też kosztuje a ja 30 lat to nie wiem czy pożyję
    żeby mi się wszystko zwróciło.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>