  • 11. Data: 2010-12-09 11:03:07
    Temat: Re: Dobrze ocieplony dach rulez!
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-12-09 11:29, robercik-us pisze:
> [...]
    ciwsniegowy-200-cm

    > To teraz kolejne pytanie...
    > Czy taki płotek jest w stanie utrzymać masę - załóżmy 3 tony -
    > zsuwającego się śniegu z dachu o kącie nachylenia 43 st...?
    >
    > Może być teź więcej, jak więcej napada.
    >
    > Coś mnie to nie przekonuje.

    Płotek utrzyma pod warunkiem, że właściciel płotka zastosuje podpórki w
    takiej ilości jak zaleca producent. Takich zaś jak na lekarstwo skutkiem
    czego przy porządnych opadach często gęsto zdarzając się przypadki
    zerwania płotka. Chyba ze 2 zimy wstecz tak było - człowiek w dużym
    składzie budowlanym opowiadał mi niedawno, że owym czasie nagle zaczęli
    napływać klieci z zapytaniem "CO ROBIĆ, CO ROBIĆ!?!?!". Żaden z nich nie
    zastosował podpór tak gęsto jak trzeba. Bo to i drożej, i gorzej wygląda.

    BTW. Ja sam dla 3 metrowego płotka dałem 3 podpory zamiast 5 :) ale u
    mnie ten plotek jest na małej połaci - nad garażem

    PZDR
    Shaman

  • 12. Data: 2010-12-09 12:11:01
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > Czy taki płotek jest w stanie utrzymać masę - załóżmy 3 tony - zsuwającego
    > się śniegu z dachu o kącie nachylenia 43 st...?

    Ja mam zrobione jakby trojkaty wygiete z plaskiej blachy przez dachowcow i
    przykrecone jakies pol metra od krawedzi dachu i rownolegle do niej na calej
    dlugosci. Trzecia zima i nic nie zjezdza a sniegu u nas nie brak. Na dachu
    lezy nawe kilkadziesiat cm. w niektorych miejscach. Nadmiar po prostu sie
    "przelewa" przez te trojkaty w jakichs symbolicznych ilosciach, ale nic sie
    nie wyrywa i snieg ladnie topi sie na dachu. Plotki nie sa zle, ale jak dla
    mnie cena z kosmosu jak na takie cos.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2010-12-09 13:32:34
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik shaman napisał:

    > BTW. Ja sam dla 3 metrowego płotka dałem 3 podpory zamiast 5 :) ale u
    > mnie ten plotek jest na małej połaci - nad garażem

    A do czego się takie płotki montuje? I czy można założyć takie płotki na
    już wykonanym dachu?

    pozdr
    robercik-us

  • 14. Data: 2010-12-09 20:03:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A do czego się takie płotki montuje? I czy można założyć takie płotki na
    > już wykonanym dachu?

    Mozna, mozna, do lat przez blache, zwykle dlugimi wkretami.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2010-12-09 20:08:39
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:

    > Mozna, mozna, do lat przez blache, zwykle dlugimi wkretami.

    Jak przez blachę to wiem jak..., ale
    Ja nie mam na dachu blachy :-))), tylko dachówkę cermaiczną i co...?
    W dachówce wiercić... ? To chyba nie za mądry pomysł...?
    pozdr
    robercik-us

  • 16. Data: 2010-12-09 20:16:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Jak przez blachę to wiem jak..., ale
    > Ja nie mam na dachu blachy :-))), tylko dachówkę cermaiczną i co...?
    > W dachówce wiercić... ? To chyba nie za mądry pomysł...?

    Do dachowek ceramicznych stosuje sie chyba jakies specjalne wygiete blachy
    zakladane za laty, przykrecane do nich pod dachowka. Do motazu pewnie pare
    dachowek bedzie trzeba zdjac, ale to chyba ne taki duzy problem. Jak widze
    sasiad raz na dwa lata cos z kominami kombinuje. A to cegla ceramiczna za
    dwa lata skuwana i budowane od nowa pod tynk, a to kolejne rury przybywaja w
    kominie coraz grubsze. Do tych wszystkich obsesyjnych zabiegow za kazdym
    razem zdejmuje dachowke wokol kominow. Ludzie lubia sobie szukac zajecia.
    :-)

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2010-12-10 07:05:01
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-12-09 14:32, robercik-us pisze:

    > A do czego się takie płotki montuje? I czy można założyć takie płotki na
    > już wykonanym dachu?

    Na alledrogo są uniwersalne płotki tzw. niezależnych producentów, które
    montowane są na odpowiednio wygiętych płaskownikach.

    Ja natomiast wziąłem systemowy płotek z BRAASa i do niego odpowiednie
    uchwyty montowane w miejsce dachówki. Trochę to widać na linku poniżej -
    chociaż niezbyt dokładnie.
    http://goo.gl/DZsDh

    Oczywiście na gotowych dachach nie ma problemu z montażem - ja
    zamontowałem na gotowym - bo się chłopaki rozpędzili i skończyli dach
    zanim znaleźli w blaszaku płotek :)

    PZDR
    Shaman

  • 18. Data: 2010-12-10 11:57:20
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-12-2010 o 21:16:10 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > razem zdejmuje dachowke wokol kominow. Ludzie lubia sobie szukac zajecia.
    Ale da się zrobić :) a ci co mają np blachodachówke już nic nie zrobią
    bo na taki dach ciężko wejść. Ja sam jak mi koło komina zaczeło ciec tak
    robiłem,
    od środka rozciałem membranę wyjąłem parę dachówek i mogłem komin
    naprawiać \
    bez wychodzenia na dach. Niby mam ławę kominiarską ale ona jest nad kominem
    i zniej za komin sie nie da sięgnąć.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 19. Data: 2010-12-10 11:59:58
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-12-2010 o 11:34:41 P <d...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisa? w wiadomo?ci
    >

    > Nie dziwie sie. Ja sie wychowa?em w bloku i pierwszej zimy (w zesz?ym
    > roku)
    > by?em te? przera?ony jak to s?ysza?em :-))

    No można sie przestraszyć bo huk spory i człowiek nie wie co się dzieje,
    czy mu się chałupa wali czy co. Teraz już powoli zaczynam się
    przyzwyczajać :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2010-12-10 13:00:23
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Gru, 21:08, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak przez blach to wiem jak..., ale
    > Ja nie mam na dachu blachy :-))), tylko dach wk cermaiczn i co...?
    > W dach wce wierci ... ? To chyba nie za m dry pomys ...?

    Ja mam ceramike i mam w sumie 6m plotka przed garazem i nad wejsciem
    do domu. Na pewno nic nie trzeba wiercic w dachowkach - wsporniki to
    plaskowniki ktore przechodza pod dachowka i krecone sa zwykle do lat.
    U mnie ciesla ktory robil mi wiezbe (moj kumpel zreszta) stwierdzil,
    ze to za slabe rozwiazanie i wsporniki sa czesto wyrywane razem z
    latami. Dlatego u mnie do kontrlat, rownolegle do lat, nabil normalne
    calowe deski i dopiero do nich krecil wsporniki od plotkow. Jedna zima
    minela i wszystko ani drgnelo :) Montaz na skonczonym dachu - bez
    zadnego problemu, sciagasz pare dachowek i dziubiesz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.