  • 1. Data: 2010-12-08 21:39:49
    Temat: Pękający K-G
    Od: "daniel97" <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam na suficie płyty katronowo-gipsowe przymocowane do rusztu. Raz pojawiły
    się pęknięcia które zostały usunięte po sezonie grzewczym i wszystko było
    ok. W czasie drugiego sezonu grzewczego pękło w tym samym miejscu - środek.
    Co byście zrobili? Wyrównać to pęknięcie i wypełnić np akrylem? Może coś
    innego? Dzięki za sugestie.
    Pozdrawiam.
    Daniel

  • 2. Data: 2010-12-08 22:16:25
    Temat: Re: Pękający K-G
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "daniel97" <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > miejscu - środek. Co byście zrobili? Wyrównać to pęknięcie i wypełnić np
    > akrylem? Może coś innego? Dzięki za sugestie.

    A jak to zostało naprawione? Przy szpachlowaniu łączeń płyt bardzo ważne
    jest dobre zagruntowanie łączenia przed zatopieniem siatki/taśmy zbrojącej.
    Również tych połączeń, gdzie sfazowanie płyty jest "fabryczne".
    Jeśli nie zostały popełnione żadne błędy, to problem może być np. w ruszcie.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2010-12-08 22:24:10
    Od: "daniel97" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > zbrojącej. Również tych połączeń, gdzie sfazowanie płyty jest "fabryczne".
    > Jeśli nie zostały popełnione żadne błędy, to problem może być np. w

    Zrobione tak jak piszesz, z siatką, fazowaniem.
    Daniel

  • 4. Data: 2010-12-08 23:17:34
    Od: "Piotr " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Gruntowanie krawędzi płyt g-k przed zbrojeniem??? Proszę o link do strony
    producenta, który to zaleca.
    Z mojego doświadczenia podpowiem, że często podczas wieszania rusztu na
    wieszakach obrotowych nie zwraca się uwagi na fakt, że fragmenty profili wiszą
    w powietrzu. Na pierwszy rzut oka wszystko jest ok. Po przykręceniu płyty wisi
    ona tylko na części swojej płaszczyzny. Należy sprawdzać "naciąg" blaszek na
    drutach. Poza tym oczywiście właściwe wypełnienie łączeń szpachlą, dobrej
    jakości siatka, bo te na półkach mocno schudły w ostatnich latach, odpowiednia
    szpachla, najlepiej z włóknem i dobra konsystencja to podstawy. Na końcu i tak
    zawsze się słyszy, że budynek siada :).

  • 5. Data: 2010-12-08 23:38:10
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Piotr " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > odpowiednia
    > szpachla, najlepiej z włóknem i dobra konsystencja to podstawy. Na końcu i

    http://budowairemont.knauf.pl/birw/168-%C5%9Aciany+w
    ewn%C4%99trzne+z+p%C5%82yt+gipsowych.html

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2010-12-09 00:23:59
    Od: "Piotr " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > http://budowairemont.knauf.pl/birw/168-%C5%9Aciany+w
    ewn%C4%99trzne+z+p%C5%
    82yt+
    > gipsowych.html

    No piszą o gruntowaniu, ale przed szpachlowaniem i malowaniem, a nie przy
    łączeniu:
    "Wzmacnianie i szpachlowanie połączeń
    Krawędzie płyt gipsowo-kartonowych są specjalnie wyprofilowane w celu
    ułatwienia obróbki połączeń między nimi. Najbardziej powszechne rodzaje
    krawędzi to HRAK &#8211; krawędź spłaszczona półokrągła i AK &#8211; krawędź
    spłaszczona.

    Krawędzie na pionowych stykach płyt należy odpylić, a krawędzie na stykach
    poziomych (a także wszystkie krawędzie cięte) odpylić i zagruntować. W
    szczeliny, które powstają na połączeniach płyt wciska się masę szpachlową, w
    której zatapia się taśmę wzmacniającą.

    W przypadku krawędzi HRAK połączenia wzmacnia się za pomocą taśmy papierowej,
    w przypadku krawędzi AK (lub samodzielnie sfazowanych) można używać taśmy
    papierowej lub z włókna szklanego. Taśma z włókna jest mniej odporna na
    zarysowania, ale daje gwarancję, że w wyniku zawilgocenia nie ulegnie
    deformacji.

    Po wyschnięciu pierwszej warstwy masy szpachlowej nakłada się drugą i
    ewentualnie trzecią. Ich zadaniem jest całkowite wyrównanie powierzchni
    między płytami na szerokości ok. 40 cm."

    Ja się z gruntowaniem łączeń nie spotkałem. Chyba, że Ty gruntujesz płyty
    zaraz po przykręceniu, a przed nakładaniem siatki zbrojącej.

  • 7. Data: 2010-12-09 17:16:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-12-2010 o 00:17:34 Piotr <c...@g...skasuj-to.pl>
    napisał(a):

    > szpachla, najlepiej z włóknem i dobra konsystencja to podstawy. Na końcu
    > i tak
    > zawsze się słyszy, że budynek siada :).
    To nie ma nic wspólnego z siadaniem budynku, więźba pracuje i przenosi
    siły na sufit i dlatego pęka, stelarz musi być bardzo dobrze powieszony
    i odpowiednio przykręcony do ścian nośnych wtedy mniej pęka.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2010-12-09 18:18:07
    Od: "Piotr " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

    > To nie ma nic wsp=C3=B3lnego z siadaniem budynku, wi=C4=99=C5=BAba pracu=
    > je i przenosi
    > si=C5=82y na sufit i dlatego p=C4=99ka, stelarz musi by=C4=87 bardzo dob=
    > rze powieszony
    > i odpowiednio przykr=C4=99cony do =C5=9Bcian no=C5=9Bnych wtedy mniej p=
    > =C4=99ka.

    Gdzie daniel napisał, że ma ten sufit podwieszony na więźbie?

  • 9. Data: 2010-12-09 18:59:04
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Piotr " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > poziomych (a także wszystkie krawędzie cięte) odpylić i zagruntować. W
    > szczeliny, które powstają na połączeniach płyt wciska się masę szpachlową,

    Przeczytaj jeszcze raz ostatni akapit (pierwsze zdanie). Płyta po cięciu
    jest po prostu pokryta pyłem gipsowym, który powoduje, że uniflott czy
    jakakolwiek inna masa, nie przylepi się do płyty w 100%. Z podobnego powodu
    ja radzę gruntować również oryginalne krawędzie płyt, bo na budowie nie
    uniknie się fruwającego wszędzie pyłu gipsowego, a odpylenie nie jest takie
    proste. Mi ściana na klatce schodowej pękła w 2 miejscach. Po szarpnięciu
    siatki zbrojącej, odszedł cały uniflott ze zbrojeniem, wraz z gładzią na
    wierzchu, zostawiając czyściutką płytę GK. Okazało się, że płyty (oryginalne
    krawędzie) nie były, albo były źle, zagruntowane. Po zagruntowaniu i
    ponownym zatopieniu siatki w tym miejscu, nic nie pęka od ponad roku.

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2010-12-09 19:56:46
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-12-09 19:18, Piotr pisze:

    > Gdzie daniel napisał, że ma ten sufit podwieszony na więźbie?

    Pomijając to.. to i tak się do ścian nośnych stelaża nie przykręca

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...