  • 1. Data: 2010-12-09 09:16:27
    Temat: Piec węglowo - drzewny jaki producent ??
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    Hej :)

    Pytanie za 100pkt - jakiego producenta polecacie piece które spalą i
    węgiel i drewno ?

    Pozdrawiam !

  • 2. Data: 2010-12-09 09:23:41
    Temat: Re: Piec węglowo - drzewny jaki producent ??
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Czarek Daniluk napisał:
    > Hej :)
    >
    > Pytanie za 100pkt - jakiego producenta polecacie piece które spalą i
    > węgiel i drewno ?
    >
    > Pozdrawiam !

    U mnie sprawdzony Pan Łukasz :-)))

    Jak chcesz piec - myślę o kaflowym - to kupujesz materiały, bierzesz
    zduna i Ci wymuruje taki, jaki chcesz.

    Na 'firmowe' bym nie patrzył, bo są koszmarnie drogie.

    Właśnie dogadałem się wstępnie ze zdunem i wybuduje mi piec - jak to
    nazwał - trzykanałowy, z przeznaczeniem na drewno, ale węglem też można
    w takim palić, tylko częściej trzeba go czyścić - bardziej się wtedy
    zasyfia.

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-12-09 13:45:49
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 9 Gru, 10:23, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > U ytkownik Czarek Daniluk napisa :

    > U mnie sprawdzony Pan ukasz :-)))
    >
    > Jak chcesz piec - my l o kaflowym - to kupujesz materia y, bierzesz
    > zduna i Ci wymuruje taki, jaki chcesz.

    Tfu, kocioł ;) piec taki skrót myślowy :)

    Pozdrawiam !

  • 4. Data: 2010-12-09 13:59:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Czarek Daniluk napisał:

    > Tfu, kocioł ;) piec taki skrót myślowy :)
    >
    > Pozdrawiam !

    Ja mam kocioł z palnikiem retortowym na ekogroszek z podajnikiem
    ślimakowym i z możliwością palenia drewnem i... niby wszystkim :-), ale
    coś z praktycznej strony nie widzę tego za bardzo.

    Trzeba by sobie postawić taboret w kotłowni i siedzieć tam podkładając.

    Kocioł to Seko Bawaria 25 kW. Ma wkładany dodatkowy ruszt i można w nim
    palić drewnem :-).

    W myśl zasady 'Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego' nie
    bazuję za bardzo na tych jego możliwościach palenia drewnem. Dlatego
    właśnie będę stawiał piec kaflowy w salonie - zostało mi chyba z osiem
    do dziesięciu kubików drewna po budowie.

    pozdr
    robercik-us

  • 5. Data: 2010-12-09 14:21:55
    Od: "firma" <hitokazja(wytnij to)@o2.pl>

    Polecam piece firmy zębiec z serii kwk/s bardzo dobrze sprawdzają się przy
    spalniu tzw wszystkiego ,węgiel drewno koks kartony--
    http://www.zebiec.com.pl/index.php?pname=110
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-12-09 22:09:18
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Hej :)

    Pytanie za 100pkt - jakiego producenta polecacie piece które spalą i
    węgiel i drewno ?

    Jeżeli chodzi o kotły automatyczne, to klimosz robi coś takiego. Nazywa się
    Ling. Instalowałem kilka razy tekie cudo. Niby pali groszek, pellety i
    owies, ale każda zmiana paliwa wymaga zrobienia doktoratu z regulacji i
    trzeba się nastawic że jednak podstawowym paliwem jest gorszek.

    Jako wielopaliwowce nieźle spisują się też KMW z Zębca
    http://www.fuego.pl/373_ZEBIEC_KMW_16_kW.html. Też kilka takich
    zainstalowałem i klienci chwalą sobie że co nie wrzucą do tego kotła to się
    dobrze pali. Dedykowanym paliwem jest tu miał, ale wszelkie barachło też się
    pali robiąc szkody jeno w atmosferze.....
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2010-12-10 09:18:41
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Jackare napisał:
> [...]
    > się Ling. Instalowałem kilka razy tekie cudo. Niby pali groszek, pellety
    > i owies, ale każda zmiana paliwa wymaga zrobienia doktoratu z regulacji

    Nieprawda. Mam taki, drewno czy groszek nic nie musisz zmieniać.
    > i trzeba się nastawic że jednak podstawowym paliwem jest gorszek.

    Prawda jak najbardziej, reszta to bajer. Tzn. albo palisz groszkiem,
    albo pelletami. Spalanie drewna to raczej okazjonalnie.

    pzdr.
    rafał