    From: "Kris" <k...@W...PL>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Docieplenie domu, styropian i już? nic nie wiem
    Date: Tue, 17 May 2011 23:28:03 +0200

    Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

    Dnia 16-05-2011 o 13:47:57 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Prawdę mówiąc nie spotkałem sie jeszcze z sytuacją żeby ceny były rózne w
    > zalezności od grubości.
    >temu
    >różnica była.

    Nie brnij

    > Piszesz ze jesteś fachowcem a proponujesz w ciemno 15cm a nie wiesz nawet
    > jakiej grubości mur ma autor.
    >Wyobraź sobie że w przeciwieństwie do ciebie mam doświadczenie
    Wybacz ale czytając twoje niektóre wypowiedzi powątpiewam w Twoje
    doświadczenie.
    i skąd wiesz jakie ja mam doświadczenie/;)

    i wiem
    >jak takie mury były budowane, sam też taki ocieplałem, w 1995 roku
    >na taki mur dałem 10cm styro !!! wtedy na ocieplenie nowych domów dawali
    >5cm
    >:)

    I spełniało to swoja rolę w tych starych budynkach które najczęściej miały
    grube mury.

    A powienieneś zauważyć że autor
    > wątku wspomniał że ma podwójny mur ze szczelina powietrezną wiec bardzo
    > prawdopodobne że już sciana ma grubość ze 40-50cm. Dodaj wtedy te Twoje
    > proponowane 15cm styro i pomyśl co z tego wyjdzie.
    >A co ma wyjść? b ędzie miał mur zrobiony dobrze, przeczytaj dokładnie co
    >mu napisałem.

    65cm to dobrze zrobiony mur? Fachowa rada fachofca;))

    > Bo czasami moze się
    > okazac że w tej konkretnej sytuacji 5- 8cm jest najbardziej optymalne.
    >A potem wymieni okna i okaże się że mur jest najgorszy, ty mu tak samo
    >proponujesz
    >jak ten 'fachowiec' od ociepleń. Poczytaj cały wątek i nie błądź.

    W przeciwieństwie do Ciebie przeczytałem

    --
    Pozdr
    JanuszK