  • 31. Data: 2016-06-22 09:37:42
    Temat: Re: Dom do dyskusji
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 23:48:20 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Po pierwsze jakie wysokie będą stropy, bo 190+50 i dodatkowe marginesy
    > na belki, to daje już około 250cm wysokości, zmieścisz się?

    stropy 2,7

    > Jak dla mnie powierzchnia tej łazienki jest za duża, ma około 14m2 razem
    > tym czymś o numerze "104", czy to ma być prysznic?

    to ma być pralnia

    > A jeżeli już muszą być schody, to zamieniłbym wszytko w ten sposób:
    > 1. kotłownia w pomieszczeniu "104" z wejściem od strony garażu
    > 2. klatka schodowa na wprost drzwi, obecnie to pomieszczenie "103",
    > Brak jest ściany i drzwi na wprost wejścia, powiększa się optycznie i
    > fizycznie powierzchnia przedsionka.
    > 3. w miejsce obecnej klatki schodowej prysznic+WC i jest druga łazienka.

    dobry pomysł, rozrysuję to i pogadam z żoną czy tak nie byłoby lepiej

    Dzięki

    uciu

  • 32. Data: 2016-06-22 09:39:26
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 czerwca 2016 06:58:42 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > sie musisz zdecydowac -albo strych (wtedy moze lekki strop, cieniutkie schody) albo
    potencjalne mieszkanie. I elewacje rysowane z podwyższoną scianą - bo ona zmienia
    proporcje budynku i czasem wychodzi kupa
    http://cdn20.muratordom.smcloud.net/t/photos/t/25144
    /scianka-kolankowa_1695120.jpg

    dokładnie takiej kupy się boję wiec mam obawy nad podnoszeniem ściany kolankowej.
    Strop raczej lany - szkody górnicze i wolę mieć wszystko :spięte: razem.

  • 33. Data: 2016-06-22 09:43:47
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 czerwca 2016 08:17:20 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Sam dom wewnątrz jest ważny ale równie ważne jest jak jest on usytuowany
    > na działce. Strony świata, jak przebiega droga, ile jest miejsca na
    > zewnątrz bo sporą część roku będziesz spędzał właśnie na zewnątrz. Bez
    > tego kontekstu omawianie wnętrza jest bezcelowe.

    wąska działka 19,5 x 50, wjazd od zachodu i jeden poziom wymusza kształ domu.
    Jakbym miał zrobić osobny garaż to dom musiałbym przesunąć jeszcze bardzij na środek
    działki a wiec cześć zielona jeszcze bardzie by się zmniejszyła - przy obecnej wersji
    zostaje tylko 21 x 18,5m na ogródek, bo tego co z tyłu 4m i tego co z przodu 5m nie
    licze

    uciu

  • 34. Data: 2016-06-22 09:44:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 Jun 2016 00:39:26 -0700 (PDT), uciu

    > dokładnie takiej kupy się boję

    Żeby nie było "kupy", musisz większy kąt na dachu dać i zwiększyć okap.
    Względnie iść w styl nowoczesny w ogóle bez okapów -- wtedy wygląda jak
    kupa, ale zaplanowana. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2016-06-22 10:22:09
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 21.06.2016 o 16:03, uciu pisze:

    > Cześć
    >
    > Doradzcoe co byście tu zmienili.
    >
    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIcXN4V2d
    ET1dnbDA/view?usp=sharing

    1. Nie widzę wentylacji, będziesz wchodził w mechaniczną? Nie widzę
    odprowadzenia wentylacyjnego dla okapu w kuchni, ale może po prostu go
    nie być na tym rzucie.
    2. Kominek, jesteś pewny? Byłeś u kogoś kto ma kominek, rozmawiałeś o tym?
    3. Trochę kuchnia mala, ale jedyna opcja to ukraść coś więcej z pokoju
    4. SUPER sprawa z pralnią, poprawił bym tylko okno na prostokątne,
    poziome, ale to zależy czy nie będzie kolidować z szafkami.
    5. Garaż za wąski. A może po prostu za mały jak na dwa samochody. Przy
    założeniu dwóch dzieci (sugeruje się pokojami) to 2 samochody + 3 rowery
    (żony zazwyczaj nie używają rowerów, na początku się im kupuje a później
    wiesza na ścianie i tak sobie wisi ;-)) + jakieś szafki techniczne, nie
    idzie tego zmieścić w obecnym garażu.
    6. Spora powierzchnia strychu.
    7. BArdzo dobrze połączenie garażu z domem, wszystkie pomieszczenia
    przylegające to techniczne.
    8. Poprawna szerokość drzwi tarasowych (3x90=270). Spotykałem się z 240tkami
    9. W pokojach 1.07 i 1.08, zastanowił bym się nad zamianą lokalizacji
    łóżek, z szafami pod zabudowę, ale to kosmetyka.
    10. W kuchni masz okno w rogu budynku bez nośnego filara w rogu. Fajna
    sprawa, ale łatwo zepsuć sprawę z izolacją w rogu i może (powtarzam,
    może), tab być niezły mostek.

    Ogólnie OK. Zasadniczo dużo domów parterowych jest OK. ;) Mimo braku
    gabinetu (brak pokoju w którym TY możesz się zamknąć i w spokoju
    popracować przy przy dokumentach, poczytać książkę)

    --
    GreDi

  • 36. Data: 2016-06-22 12:39:38
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-06-22 o 08:27, Myjk pisze:
    > Wed, 22 Jun 2016 07:56:29 +0200, wolim

    > To mnie akurat dotyczyć nie będzie. Okna i tak będą nieotwieralne, a nawet
    > jeśli miałyby być, to blaty mam mocno poszerzone. Swoją drogą skoro już
    > jesteśmy przy kuchni, to może "zjedzcie" moją _wstępną_ aranżację... trochę
    > uwag już poszło i niebawem będą zmiany, ale uwagi miłe mile widziane. ;)
    >
    > http://cadviewer.cadprojekt.com.pl/webGL/?rid=21255
    > Wtyk trzeba doinstalić jakby co.

    Mi to tylko ta kopuła w salonie jakoś tak dziwnie :)
    Z czego się to swoją drogą robi? Bo zwykłe płyty KG, to się raczej tak
    ładnie na okrągło nie zrobią...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 37. Data: 2016-06-22 12:45:54
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-06-21 o 20:11, wowa pisze:
    > Skoro się prosisz :)
    > Zlikwidować 1.03 i 1.04. Powiększyć 1,01, na tej powierzchni to butów
    > nie założysz.

    Ja raczej chciałem spytać co to jest to 1.03. Bo generalnie w całym tym
    domu brakuje mi jakiegoś większego pomieszczenia "gospodarczego". Chyba,
    że tą rolę ma pełnić strych. Bo sam u siebie właśnie spotkałem się z tym
    problemem, że niby mam całkiem sporą powierzchnię, ale albo same pokoje
    typu sypialnia czy salon, albo przechodnie, a brakuje takiego miejsca,
    gdzie by można regały ustawić i jakieś graty przechowywać.
    No chyba, że jak mówię strych i garaż w tym wypadku. Ale przy 2 autach,
    to ten garaż zbyt dużo miejsca mieć nie będzie na robienie tam jeszcze
    magazynu.

    > chałpie nie nosić. Powiększyć i zamknąć kuchnię.

    A po kiego? Według mnie tak, jak jest w projekcie jest optymalnie. Można
    rozważyć przesuwne drzwi od strony salonu, jakby raz do roku chciało się
    faktycznie tą kuchnię od salonowych pomieszczeń oddzielić.

    > codziennych posiłków. Zlew pod oknem to zły pomysł.

    Dlaczego? Ja mam i nie widzę w tym jakiegoś problemu. W dzień
    przynajmniej światło naturalne jest, a i spojrzeć można, co tam sąsiad
    robi w ogrodzie ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 38. Data: 2016-06-22 13:04:30
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 czerwca 2016 10:22:11 UTC+2 użytkownik GreDi napisał:

    > 1. Nie widzę wentylacji, będziesz wchodził w mechaniczną? Nie widzę
    > odprowadzenia wentylacyjnego dla okapu w kuchni, ale może po prostu go
    > nie być na tym rzucie.

    Tak, będzie mechaniczna z reku

    > 2. Kominek, jesteś pewny? Byłeś u kogoś kto ma kominek, rozmawiałeś o tym?

    mam kominek w domu na wsi....wiec znam uroki kotłowni w domu- i ja nie chce ale zona
    tak:-/

    > 3. Trochę kuchnia mala, ale jedyna opcja to ukraść coś więcej z pokoju

    kuchnie idzie powiększyć ale taka nam chyba wystarczy :-)

    > 4. SUPER sprawa z pralnią, poprawił bym tylko okno na prostokątne,
    > poziome, ale to zależy czy nie będzie kolidować z szafkami.

    zamysł był taki by nie widziec pralki:-) i by w pralni magazynować wszelki ręczniki
    itp

> [...]
    > (żony zazwyczaj nie używają rowerów, na początku się im kupuje a później
    > wiesza na ścianie i tak sobie wisi ;-)) + jakieś szafki techniczne, nie

    6m to mało? Pytam bo u znajomych 5,5 wiec myslalem ze 6 wystarczy. Jakby co to z boku
    może wiata jakas być. A z rowerem zony masz racje...

    > 6. Spora powierzchnia strychu.

    część nad garazem planowałem na moją rupieciarnie, opony zimowe itp,
    część nad domem - na jakieś rupiecie z dpmu, choinki itp

    > 7. BArdzo dobrze połączenie garażu z domem, wszystkie pomieszczenia
    > przylegające to techniczne.

    fajnie i nie fajnie - ktoś tu zasugerował ile razy włazi się na strych wiec może
    rzeczywiście schody nie są potrzebne. Można na niego wychodzić przez wyłaz w garazu a
    kotłownie zrobić w miejscu pralni z wejściem od garazu - trochę ją powiększając.Przez
    to część rupieci garazowych własnie tam by się mogła znaleźć. Powstałby duży hol w
    którym kiedyś, gdyby pojawiła się potrzeba można zrobić stałe schody na góry.

    > 8. Poprawna szerokość drzwi tarasowych (3x90=270). Spotykałem się z 240tkami

    raczej będę chciał przesuwne 2x135 ale zobaczymy jak ceny:-)

    > 9. W pokojach 1.07 i 1.08, zastanowił bym się nad zamianą lokalizacji
    > łóżek, z szafami pod zabudowę, ale to kosmetyka.

    dokładnie

    > 10. W kuchni masz okno w rogu budynku bez nośnego filara w rogu. Fajna
    > sprawa, ale łatwo zepsuć sprawę z izolacją w rogu i może (powtarzam,
    > może), tab być niezły mostek.

    własnie nad tym myśle czy nie lepiej dać tam słup i 2 okna przylegałyby do słupa.
    Wyszłoby taniej a i łatwiej to zrobić... ale zona chce narożnik:-)

    > Ogólnie OK.

    dzięki za opinie
    uciu

  • 39. Data: 2016-06-22 13:17:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 czerwca 2016 12:45:54 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > A po kiego? Według mnie tak, jak jest w projekcie jest optymalnie. Można
    > rozważyć przesuwne drzwi od strony salonu, jakby raz do roku chciało się
    > faktycznie tą kuchnię od salonowych pomieszczeń oddzielić.

    Kuchnia otwarta w pelni na salon to dzielo szatana :)
    Ja mam tak powiedzmy polotwarta (otwor ok 1,2-1,3m szeroki na 2,2) i czasem
    wkurza. Zmywarka chocby nie wiem jak byla cicha to i tak bedzie halasowac
    (pompa moze byc cicha ale naczynia beda i tak trzaskac). Krzatajaca sie
    osoba w kuchni przeszkadza totalnie w ogladaniu TV (na szczescie tego
    nie robie za czesto wiec mi to tak nie przeszkadza). Otwarta calkiem -
    moim zdaniem blad i projektanci chyba juz od tego odchodza, bo zorientowali
    sie, ze przestrzen przestrzenia ale jakies strefy trzeba zachowac zamkniete.
    Nie wiem skad wziela sie ta moda - moze lazienki tez otworzmy na salon -
    pojdziesz w gosci to sobie bedziesz mogl zone kumpla poogladac pod prysznicem?
    :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2016-06-22 13:44:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-06-22 o 09:37, uciu pisze:

    > to ma być pralnia

    Pralnia w sensie pralnia+suszarnia czy tylko ze względów estetycznych
    nie chcesz pralki oglądać w łazience?
    Masz dosyć mocno ograniczone pole manewru, a prawie 4m2 ma mieć sama ta
    pralnia, trochę szkoda tej powierzchni na samą pralkę.

    > dobry pomysł, rozrysuję to i pogadam z żoną czy tak nie byłoby lepiej

    Musisz mocno przemyśleć te Twoje schody, tak jak to jest teraz
    zaprojektowane, to będą one dosyć strome(mała powierzchnia i duża
    wysokość stropu - 2,70), no w WC nad głową będzie mało miejsca.
    Dlatego zastanów się co będzie obecnie i w przyszłości na tym strychu?
    Jak tylko jakaś graciarnia używana sporadycznie, to lepsze będą większe
    i szersze schody/drabinka, ale składana i najlepiej w garażu. Zyskujesz
    dodatkowe 4m2 na powiększenie drugiej łazienki i ewentualnie przedsionka.
    Jeżeli jednak strych ma pełnić jaką dodatkową funkcję, to klatkę chodową
    zrób tak jak zaproponowałem - w "103", nadal schody będą dosyć strome,
    ale po pierwsze lekkie i ażurowe schody na wprost drzwi wejściowych będą
    mniej przytłaczały niż obecny mały przedsionek. Po drugie możesz pod
    schodami zamontować jakieś półki na obuwie i wieszaki na ubrania, na
    które obecnie nie ma praktycznie miejsca.
    W wersji domu z mocno użytkowym strychem - suszarnię możesz też zrobić
    na tym strychu a pralkę zostawić w łazience lub kotłowni.

    Garaż faktycznie trochę mały na dwa samochody, może lepiej zrobić garaż
    na jeden samochód i wykroić więcej powierzchni mieszkalnej?

    Kominek też odradzam, pomijam już fakt, że nie masz obecnie za bardzo
    miejsca na paliwo do niego, to ogrzewanie domu kominkiem jest mało
    opłacalne(duże straty) i mocno upierdliwe(kotłownia z całym tym syfem w
    salonie).
    Jeżeli planujesz kominek jako ogrzewanie domu w razie awarii
    zasadniczego ogrzewania, to proponuje zakupić promiennik na butlę
    propan-butan i trzymać to "pod ręką" w razie "W". Będzie na pewno taniej
    niż kominek i komin do niego.
    Jeżeli natomiast kominek ma pełnić funkcję dekoracyjną, no to już Twoja
    wola.