  • Data: 2010-10-14 04:58:42
    Temat: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    W moim przypadku odpalanie kotla na
    > pare godzin wychodzilo nawet trzy razy drozej niz zostawienie ogrzewania
    > caly czas wlaczonego. Trudno to wytlumaczyc matematycznie, bo kociol ma niby
    > podobna sprawnosc w calym przedziale mocy, ale faktow nie zmienie.

    Ja nie chcę już tego tematu wałkować, bo były o tym dyskusje i
    rozbieżności zdań są spore, ale jak tylko będę miał warunki do zrobienia
    jakichś testów - wyłączanie kotła na jakiś czas, potem jego załączanie
    vs niewyłączanie i pomiar zużycia opału w obu przypadkach, to takie
    testy sobie zrobię, bo mnie samego to ciekawi.

    Inna spraw, że jak na mój gust - to tylko odczucie, jednak bardziej
    opłaca się nie wychładzać domu jeżeli mamy do czynienia z stosunkowo
    krótkim okresem - dwie - trzy doby, bo o dłuższych już nie mówię, to
    oczywiste, że sensowniej jest ogrzewanie zmniejszyć.

    Teoretyzować sobie można, ale pewnie jest jakiś czynnik, którego
    dyskutanci zwyczajnie nie biorą pod uwagę, a ma kardynalne znaczenie,
    skoro jest jednak tak, jak piszesz. W końcu domm to nie labolatorium :-DD

    pozdr
    robercik-us