    From: "/// Kaszpir ///" <k...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom prefabrykowany - ufać temu?
    Date: Tue, 14 Dec 2010 12:48:21 +0000 (UTC)

    > U mnie jest trochę więcej powierzchni - w projekcie niby 138,5 m2, ale
    > faktycznie to coś ok 160 m2 i ok 35 m2 pomieszczeń gospodarczych.

    U mnie będzie takie coś będzie , choć nie do końca :)
    http://www.horyzont.com/projekt-domu/pokaz/189/lustr

    Powierzchnia zabudowy: 158,6m2.

    Tyle że poddasze będzie służyło jako strych (około 40m2) , ale w przyszłości
    można je wykorzystać na użytkowe (mieszkalne)

    A tak obecnie wygląda ;)

    http://img697.imageshack.us/img697/7329/dsc1839r.jpg

    > Mnie do tego etapu o którym piszesz wyszło ciut ponad 280 tys plus
    > koszty działki - jakieś 50 - 55 tys z uzbrojeniem w mojej okolicy.
    > Działka 1269 m2.

    Działka jest w cenie domu. Za działkę nie musiałem nic dopłacać.
    Po prostu pojechałem , wybrałem sobie jedną z kilkunastu działek i tam zaczęli
    budować ...
    Co do ceny działki to ciężko mi powiedzieć po ile "chodzą" bo widziałem ceny
    od 50zł wzwyż , zależnie czy jest prąd na działce , jak blisko drogi i itd ..
    Moja działka miała prąd , jest blisko drogi "głównej" , dojazd do domu obecnie
    jest utwardzony (wykonawca sam zrobił utwardzenie).
    Więc sądzę że działka warta minimum 50tys zł.

    > Całość domu powinna zamknąć się w kwocie jakichś 300 tys z wykończeniem
    > do wniesienia mebli :-).

    To fajnie ...

    Domyślam się że wykonawca za darmo nie pracuje , ale sądzę że cena za jaką
    kupię dom (wraz z działką) jest i tak bardzo korzystna.
    Patrząc na standard i warunki ...

    > Jednak ja nie oszczędzałem na takich sprawach jak np dach - dachówka
    > ceramiczna i pełne deskowanie, ocieplenie - poddasze 25 cm wełny, na
    > ścianach 14 cm styro.

    U mnie też dachówka ceramiczna. Nie chciałem blachodachówki ani gonta.
    Deskowania nie mam.
    U mnie ocieplenie to 15cm styropian , a strop 20cm wełny i 10cm podłoga
    I tak więcej bo w "standardzie" było 12cm styropian i 15 wełna i 8cm podłoga.

    > Mam też spory taras na słupach [ok 24 m2] i dwa mniejsze przy wejściach
    > [po kilka m2 każdy] - od frontu i od ogrodu, trochę zadaszonej
    > powierzchni, co w tradycyjnym domu nie jest częste i jak występuje, to
    > jednak również podnosi koszt...

    U mnie wylany taras to 20m2 (wylewka tarasu do 20m2 w cenie). Będzie jeszcze
    wykończenie z przodu domu (wylewka ze schodami)

    > Trudno porównywać :-) faktycznie. Ja część środków miałem, a na resztę
    > musiałem wziąć kredyt. Nie goniło mnie nic poza chęcią zbudowania domu i
    > wyniesienia się z bloku... wynajmowanego tam mieszkania :-)...

    No widzisz u mnie sytuacja zupełnie inna.
    Mieszkanie mam własne , które kupiłem za gotówkę z 2004r.
    Ja chciałem najpierw zbudować dom , sprzedać mieszkanie , dopłacić i
    zamieszkać w domu.

    Kredytu w tak dużej wysokości bym nie dostał (za mało zarabiamy , a rodzina 4
    osobowa) a wiązać się na kilkadziesiąt lat nie chciałem ...

    > Tak czy siak, uważam, że budowa systemem tzw gospodarczym jest świetną
    > przygodą i nawet jak nie potrafi się własnoręcznie wiele zrobić, bo co
    > tu dużo gadać..., nie wszyscy mają do tego smykałkę :-), to też da się
    > taką budowę przeprowadzić z sukcesem.

    Zapewne masz rację.
    Tyle że trzeba mieć pewne predyspozycje aby nie okazało się że za coś co
    "chodzi" za 1000zł płaciło będzie się z 5000zł ..
    trzeba umieć się wykłócać ,licytować , targować i mieć stalowe nerwy
    (urzednicy ;) i itd ...

    > Nie cierpi na tym ani życie rodzinne, ani zawodowe..., a trzeba Ci też
    > wiedzieć, że mieszkam w odległości ok 280 km od miejsca, gdzie się
    > buduję :-) i... jestem niepełnosprawny.

    Podziwiam. Budować na taką odległość ...
    U mnie w przypadku posiadania dwójki małych dzieci czasu mam mało a jak już
    coś jest to wolę poleniuchować ...