    From: "Zbyszek Wiśniewski" <k...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom prefabrykowany - ufać temu?
    Date: Wed, 15 Dec 2010 07:32:55 +0000 (UTC)

    > Do stanu o ktĂłrym pisze - fundamenty, mury, strop, schody, dach, okna i
    > drzwi zewnÄ&#65533;trzne, instalacja elektryczna, grzewcza, wod-kan, tynki,
    > wylewki... to ja siÄ&#65533; mieĹ&#65533;ciĹ&#65533;em w lekko powyĹźej 250
    kzĹ&#65533;. MoĹźna odliczyÄ&#65533;

    Ale nie liczysz działki.
    Działki nie miałem. Działka jest wliczona w cenę domu.
    Działka powinna być warta minimum 50tys zł , wiec jak odliczymy działkę to
    wychodzi do 274tys zł ...

    > Ja w 300 tys mam dom z wykoĹ&#65533;czeniem budĹźetowym, ale gdybym chciaĹ&#65533;
    > zwiÄ&#65533;kszyÄ&#65533; kredyt - czego nie chcÄ&#65533; :-) - to za
    jakieĹ&#65533; 350 miaĹ&#65533;bym juĹź z
    > full wypasem i ogrodzeniem oraz podjazdami.

    Tutaj licytacja kto zapłacił lub zrobił taniej nie ma sensu ...
    Tak jak pisałem , ja nie miałem leżących odłogiem 300tys zł i sam nie byłem
    wstanie budować za własne pieniądze , a kredytu na 30lat nie chciełm brać , bo
    ten dom za 300tys kosztowałby by mnie po spłacie zapewne z 800tys zł ..
    A wzięcie kredytu na 30lat i po kilku latach jego spłacenie (pieniądze ze
    sprzedaży mieszkania) mogło by być kłopotliwe a napewno drogie ...
    Sądzę że jaky policzyć koszty kredytu , odsetek to nagle by się okazało że
    mimo że oddałbym banku kasę po roku/dwóch latach to zamiast pożyczonych 300tys
    musiałbym oddac dużo dużo więcej ...
    Ja szukałem długo i miałem oferty z 3 firm które budują domy za własne
    pieniądze i z tych ofert wybrałem dla mnie najlepszą ...

    Na wykończeniówkę można wydać fortunę , można i wydać mało.
    Cześć roboty będę wykonywał sam (położe panele , zamontuje drzwi). Teściu
    zapewne położy mi płytki. Pomalować ściany sam pomaluje. Kostkę brukową sam
    sobie położe.

    > DziaĹ&#65533;kÄ&#65533; mam za grosze, ale ze 20 kosztowaĹ&#65533;o mnie uzbrojenie
    - prÄ&#65533;d i
    > wod-kan.

    Nie każdy ma za grosze działkę , a dużo zapomina doliczyć koszt działki.
    Czasami koszt działki jest wyższy od ceny domu ...

    > No jednak dalej stojÄ&#65533; na stanowisku, Ĺźe system gospodarczy nie jest dla
    > geniuszy - 'nie Ĺ&#65533;wiÄ&#65533;ci garnki lepiÄ&#65533;' :-)))

    Ok. Ale jest dla ludzi którzy mają także kasę i mogą ją od ręki dysponować.

    > Kaszpir bÄ&#65533;dzie musiaĹ&#65533; wydaÄ&#65533; jeszcze jakieĹ&#65533; 50 - 60
    tys na budĹźetowe
    > wykoĹ&#65533;czenie, czyli do tej kwoty, o ktĂłrej mĂłwi trzeba jeszcze

    Wszystko zależy co to jest wykończenie i co bierzemy pod wykończenie.
    Ja mówię o takim stanie w jakim będę mógł się wprowadzić.

    Nie liczę mebli i itd , bo to jest wyposażenie a nie wykończenie ..