  • 21. Data: 2011-01-20 13:30:18
    Temat: Re: Dom stojący w wodzie
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Sebastian Sawicki wrote:

    > ..skoro mu stoi woda, to znaczy ze ma plytko warstwe nieprzepuszczalna,
    > gilne lub ily. Kopanie studni tu nic nie da, bo nie dokopie sie do
    > warstwy ktora odbierze wode.
    > Tylko i wylacznie meriolacja.

    Dokopie się. Mam dom na podłożu, gdzie glina jest na głebokości dwóch
    szpadli, i mam studnię odwadniającą. Co prawda przez bez mała 40 lat się
    zamuliła, ale był czas, że pięknie zbierała o odprowadzała wodę z piwnic.
    J.

  • 22. Data: 2011-01-20 13:44:13
    Od: denes <denesATpoczta.fm@nie_spamuj.invalid>

    Czyżby ostatnio słynne z różnych wiadomości Szczytniki?

  • 23. Data: 2011-01-20 14:16:46
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.01.2011 13:55, Sebastian Sawicki pisze:

    > ..skoro mu stoi woda, to znaczy ze ma plytko warstwe nieprzepuszczalna,
    > gilne lub ily. Kopanie studni tu nic nie da, bo nie dokopie sie do
    > warstwy ktora odbierze wode.

    Niekoniecznie. W niektórych miejscach warstwy potrafią być zdrowo
    porąbane, zwłaszcza jak wcześniej coś tam było (np. kopalnia piasku) a
    potem przysypali to nawiezionym skądś humusem (np. gliną).

    Jak kopałem sobie rów na kabel energetyczny, to najpierw przebijałem się
    przez glinę z czarnoziemem pod spodem(!), potem kawałek dalej miałem
    żółty piasek pod cienką warstwą gliny, dalej czerwony, potem szary,
    potem była porządna ziemia uprawna z gliną pod spodem... Dalej nie che
    mi się opisywać ;)

  • 24. Data: 2011-01-20 14:39:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Sty, 13:55, Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl> wrote:

    > ..skoro mu stoi woda, to znaczy ze ma plytko warstwe nieprzepuszczalna,
    > gilne lub ily. Kopanie studni tu nic nie da, bo nie dokopie sie do
    > warstwy ktora odbierze wode.
    > Tylko i wylacznie meriolacja.

    Niekoniecznie. Ja mialem 2,5m gliny, a ponizej piasek jak na saharze.
    Piasek odbiera cala wode perfekcyjnie - a ze mialem duza odkrywke to
    udalo mi sie w calosci dom posadowic na tym piasku - nawet sobie obok
    domu zrobilem wielka dziure i stamtad bralem piasek do zasypania
    law :-) Wszyscy sasiedzi (5 domow) nie dokopali sie do piasku (a
    niektorzy tez maja piwnice ale sa polozeni wyzej). Wiec.. Koparka i
    zrobic dziure na 3-3,5m i zobaczyc, tak chyba najtaniej. Najlepiej
    poprosic o fatyge jakiegos koparkowego ktory robi cos w naszej okolicy
    bo normalnie to sie zadnemu nie bedzie chcialo przyjezdzac na tak mala
    robotke ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2011-01-20 14:40:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Sty, 15:16, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

> [...]
    > żółty piasek pod cienką warstwą gliny, dalej czerwony, potem szary,
    > potem była porządna ziemia uprawna z gliną pod spodem... Dalej nie che

    Zbudowales chate na nasypie :]
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2011-01-20 15:06:00
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-01-20 12:37, Budyń pisze:

    > no bez jaj, tu jest sucho :-))))

    Nie mam odpowiedniej fotki, ale bywalo, ze dom byl otoczony woda
    i wchodzilo sie po desce. Teren gliniasty - woda stala tydzien - dwa

    Teraz mozna sie dopatrzyc, ze postawiono go w dolku circa 10-20 cm
    Uwazam, ze geodeta mógl sie lepiej postarac, a i my moglismy miec
    oczy dookola glowy. W projekcie wystaje z ziemi wiecej domu.

    Nie chcialem sypac zwyklej ziemi, wybralem ziemie na 2 szpadle,
    dalem solidna warstwe gliny i na powrót nakrylem ziemia.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 27. Data: 2011-01-20 15:17:38
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-01-20 15:39, Adam pisze:
> [...]
    > poprosic o fatyge jakiegos koparkowego ktory robi cos w naszej okolicy
    > bo normalnie to sie zadnemu nie bedzie chcialo przyjezdzac na tak mala

    Tu cos dodam, bo ciagle walcze z wielkimi kaluzami. Niezastapiony jest
    reczny swider o srednicy jak najmniejszej - mój ma 12 cm (lekkie
    wiercenie, malo syfu dookola). Byc moze trzeba go przedluzyc przez
    dolozenie metra gazrurki i powiercenie dziurek na przelotki mocujace
    (fabryka dala trzonek 1,5 m). Znakomite narzedzie do sondowania terenu.
    Tak sie spodobalo, ze u mnie bija sie, kto ma wiercic. Ja tylko
    pokazuje gdzie.

    Juz taka pojedyncza dziurka duzo mówi, jakie jest przyjmowanie wody.
    --
    A S

  • 28. Data: 2011-01-20 15:56:37
    Temat: Re: Dom stojacy w wodzie
    Od: "Papso Smurfso" <toważy...@g...ał>

    Órzytkownik "mkonst" napisal :

    > Myslalem o czyms takim, ale obawiam sie czy nie trafie na miejsce
    > które zamiast odebrac wode "dolozy cos od siebie"

    najpierw to sie powinienies zastanowic skad u ciebie sie ta woda bierze, bo
    jezeli na tfojej dzialce jest tak wysoki poziom wód gruntowych to nic nie
    poradzisz, a jezeli to woda opadowa ktura nie ma gdzie wsiaknac to da sie to
    odprowadzic, po prostu musisz zrobic studnie chlonna i do niej odprowadzac
    (rurami, rowami, z rynien) wode, nie zapomnij o studzience rewizyjnej przez
    chlonna, zeby jej za szybko nie zatkac smieciami, bo czyszczenie jest
    klopotliwe:O)

    musisz niestety wykopac gleboka dziure az do warstwy przepuszczalnej
    (piasek), moze to byc na glebokosci 2-3m a moze byc na glebokosci 10m, potem
    w ta dziure wtykasz rure o szerokosci dziury, zatykasz wlazem i turami do
    niej odprowadzasz wode, tylko pszy kopaniu zapomnij o lopacie, robisz to
    jakims wybierakiem na dlugim kiju:O)

  • 29. Data: 2011-01-20 17:44:50
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    Andrzej S. wrote:

> [...]
    > tylko pokazuje gdzie.
    >
    > Juz taka pojedyncza dziurka duzo mówi, jakie jest przyjmowanie wody.

    Mam taki świder, kupiony do wiercenia otworów pod słupki ogrodzenia, ale nie
    wyobrażam sobie ani kopania ani wiercenia w stojącej wodzie. Czy taki otwór
    po wyjęciu świdra się natychmiast nie zapcha? O koparce nie ma nawet co
    mówić. Po prostu nie wjedzie. Teren jest już tak nasiąknięty że w niektórych
    miejscach (tam gdzie było dosypywane i nie przerosło trawą ani innym
    zielskiem) zapada się pod ciążarem człowieka.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 30. Data: 2011-01-20 18:20:37
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-01-20 18:44, mkonst pisze:

> [...]
    > że w niektórych miejscach (tam gdzie było dosypywane i nie przerosło
    > trawą ani innym zielskiem) zapada się pod ciążarem człowieka.

    Nie chodzilo mi o otwór, którym ucieklaby woda (to bylby numer -
    spuscic wode z jeziorka).Myslalem o otworze badawczym,
    gdy bedzie sucho.

    --
    A S