  • Data: 2018-02-08 16:22:43
    Temat: Re: Dom z kontenera
    Od: ToMasz <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Grubosc izolacji bedzie na scianach w kazdym miejscu taka sama i ze blacha jest
    pofalowana nie ma zadnego znaczenia.

    ma znaczenie. nie mam pojęcia o ile taka izolacja będzie gorsza, ale
    spróbuj przeprowadzić następujący proces myślowy. bierzemy jeden kawałek
    styro o grubości 10cm. mierzymy jego przepuszczalność ciepła. następnie
    do tego właśnie styro, ilealnie (wiem ze to niemożliwe) wkładamy paski
    8cm blachy prostopadle domierzonej powierzchni. styro w swojej całości
    dalej ma te same parametry, poza miejscami które żartobiliwie nazwę
    "nadprzewodzącymi" ciepło. ta blacha przejmie temperature zmniejszoną o
    ( w tym przypadku ) 1cm styro i przekaże ja bez strat na drugą stronę.
    to by świetnie było widać w termowizji.
    Ta blacha falista też będzie miała ten sam problem, ale widoczny w
    miejszym stopniu. dlatego w poprzedniej dyskusji postulowałem ocieplenie
    tylko z jednej strony (*), i to najlepej od wewnątrz

    ToMasz

    Ocieplenie z drubiej strony, nie przeszkadza, ale mocno podnosi koszty