  • 11. Data: 2010-12-08 13:34:19
    Temat: Re: Dom za 1$
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Powiedz, czy jako zwolennik tanich "twoich domów" mieszkasz w takowym lub
    > planujesz zamieszka&#230;?
    >
    > Prze&#182;miewasz si&#234; ze wszystkich, którzy wzi&#234;li kredyt na
    dwucyfrow&#177; liczb&#234;
    > lat - czy sam kupiles mo&#191;e kemping za 20tys. i w nim mieszkasz zmieniaj&#177;c

    > jedynie kana&#179; do którego zlewasz ekskrementy?
    >
    > Jaki jest cel tych postów, je&#182;li Ty - or&#234;downik taniego domu sam w
    takowym
    > nie mieszkasz? Powiedz prosz&#234;, ile kosztowa&#179;o twoje mieszkanie? 1 dolara?
    Bo
    > je&#182;li nie to po co to wszystko?
    >

    > --
    > Mam pierdolca - zbieram na psychiatr&#234;.
    > Prosz&#234; o wsparcie
    > mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875
    >
    > &#175;adam ochrony BOR!

    Czesiu, on dobrze robi. Pokazuje głupotę Polaków. Niedawno bylem na Majorce. W
    nieduzym miasteczku obliczonym na turystow sporo agencji handlu
    nieruchomosciami. Z ciekawości oglądałem oferty. Za mieszkanie na 10 pietrze w
    wiezowcu z wielkiej płyty na polskim blokowisku. Można tam mieć w bloku
    apartament 70m2. W bloku tak jak u nas pralnie kiedyś byly tam dla lokatorów
    jest basen silownia itp. Niewiele dokladajac mozna miec cos takiego jak u nas
    domek w zabudowie szeregowej. Ja rozumie że do 1939 roku polacy byli
    niewolnikami w swoim kraju. Że po wojnie nie potrafili by sami dac sobie rady z
    wolnościa i im pasowalo ubezwlasnowolnienie. Ale dlaczego jak juz moga sami za
    siebie decydowac to zachowuja się jak burek co sie z lancucha urwal. Zamiast
    spokojne mala lyżeczka jesc to wzieli chochle i wiecej wyleja niz zjedza.

  • 12. Data: 2010-12-08 15:33:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:

> [...]
    > moga sami za siebie decydowac to zachowuja się jak burek co sie z
    > lancucha urwal. Zamiast spokojne mala lyżeczka jesc to wzieli chochle

    No i co z tego?

    sugerujesz że powinniśmy sie przenieść na Majorkę? A będziemy mieli tam z
    czego żyć i opłacać płatności?

  • 13. Data: 2010-12-08 15:35:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 08 Dec 2010 14:34:19 +0100, kogutek napisał(a):

    >Ja rozumie że do 1939 roku polacy byli
    > niewolnikami w swoim kraju.

    Do? A kto byl panem przed 1939, ze tak z ciekawosci spytam...?

    --
    Maciek

  • 14. Data: 2010-12-08 17:07:32
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Dnia Wed, 08 Dec 2010 14:34:19 +0100, kogutek napisa&#179;(a):

    > Do? A kto byl panem przed 1939, ze tak z ciekawosci spytam...?
    >
    > --
    > Maciek
    39 to umowna data bo związana z innym waznym dla historii Polski i Swiata
    wydarzeniem. W Europie zachodniej feudalizm skończyl się wraz z koncem
    sredniowiecza. Albo to konec sredniowiecza zakonczylo feudalizm. Kwestia umowy.
    Oczywiscie pewne formy feudalizmu, czyli zwyczajnego niewolnicta, trwały dłużej.
    Lecz nie byly dominujace w budowaniu spoleczenstw w tamtych panstwach. Dobil
    niewolnictwo Marcin Luter. Zauważ że mial on wtedy nazwisko. W Polsce było to
    niezwykle rzadkie żeby ktoś mial nazwisko. Przeczytaj jego życiorys. Pochodził z
    biedoty, i miał nazwisko po ojcu. Luter swiomi dzialaniami spowodował
    pzresuniecie kosciola ze sfery gospodarczej powiazanej z rzadzacymi do sfery
    nieobowiazkowych uslug niematerialnych. To bylo kluczowe posuniecie. Spowodowalo
    powstanie duzych nadwyzek finansowych. Powstaly programy spoleczne i co
    najwazniejsze ludzie dostali mozliwosc uczenia sie. Niedawno ogladalem program
    historyczny w tv. W polowie XVIII wieku dla angielskich rolnikow wydawane byly
    ksiazki o sposobach prowadzenia gospodarstw rolnych. Na pewno podobnie bylo w
    Niemczech, Szwecji, Norwegii. Czyli w panstawch w ktorych ludzie wybrali
    rozwiazanie zaproponowane prze Marcina Lutra. Wymien obecne europejskie panstwa
    o najwyzszej stopie zyciowej i najlepszej gospodarce? Pytanie retoryczne to
    bylo. W Polsce kler zachowal wladze i wplywy do II Wojny Swiatowej. A i po niej
    wspolpracowal z rzadzacymi. Przykre jest to że najwiecej dla Polakow zrobili
    zaborcy. Car zrobil reforme rolna i kazal panom uwolnic ludzi i dac im nazwiska.
    Wiaze sie z tym smieszna historia, ale to temat na inna opowiesc. Dlatego na
    wsiach kochali Cara nad zycie. Do pewnego momentu kochali chlopi i Hitlera za
    zniszczenie stosunkow spolecznych jakie panowaly pzred wojna na polskich wsiach.
    Przestali go kochac jak sie wzial za ich mordowanie i grabienie. Do tego momentu
    wcale im nie przeszkadzalo ze kazal zabijac Zydow. Cechami panstwa feudalnego,
    czyli takiego w ktorym sa niewolnicy, jest bardzo slabe i zatrudniajace duzo
    ludzi rolnictwo. Przed wojna w Polsce wiekszosc ludzi produkowala żywnosc.
    Niejednokrotnie byli to ludzie pracujacy za wikt i opierunek, jak to wtedy
    mawiano. Druga cecha jest powszechny analfabetyzm. Czyli cos co zostalo
    zlikwidowane w innych panstwach 300 lat wczesniej. Kto byl wlascicielem pytasz.
    Kosciol, obszarnicy, ale i tacy ludzie jak Boryna z Chlopow. To bylo najgorsze
    niewolnictwo w skali Swiata. Wszedzie niewolnika trzeba bylo kupic, kosztowal
    drogo. Niedawno spotkalem się z wyliczeniem jak drogi byl amerykanski niewolnik.
    Dobry silny mlody kosztowal tyle ile dzisiaj traktor. To bylo narzedzie o ktore
    trzeba bylo dbac. Amerykanski niewolnik mial szanse na wyzwolenie. Za dobra
    prace, za zaslugi dla pana itp. Polski niewolnik nie mial takiej szansy. Sam sie
    bezkosztowo reprodukowal. Nie mial zadnej wartosci. Myslę ze odpowiedzialem na
    Twoje pytanie. Pewien Irlandzki historyk zafascynoany stosynkami spoleczny
    panujacymi w w Polsce na przestrzeni ostatnch kilku wiekow napisal prace w
    ktorej szczegolowiej omawia zagadnienie niewolnictwa w Polsce. Nie pamietam jak
    sie nazywal. Jego praca to kilkaset stron. Zostal za nia w Polsce potepiony i
    gdyby byla taka mozliwosc to splaono by go na stosie. Ale pod koniec XX wieku
    nie wypadalo tego zrobic.

  • 15. Data: 2010-12-08 19:12:45
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-08 07:15, Jan Werbinski pisze:
    > Motto dla niewolników z kredytem na 30 lat "Ceny nieruchomości zawsze
> [...]

    To prawie dokładnie tyle, co kosztował najstarszy brytyjski bank
    inwestycyjny - 1funta. Nawet znalazł się na niego kupiec. Bank nazywał
    się Barrings Bank.

    Tylko czego dowodzą te przykłady? Że inwestycje w akcje banków są chybione?

    M.

  • 16. Data: 2010-12-08 19:13:48
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-08 11:52, Czesuaw P. pisze:

    > Jaki jest cel tych postów, jeśli Ty - orędownik taniego domu sam w

    trollowanie. Werbiński to troll.

    M.

  • 17. Data: 2010-12-08 22:42:06
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Dec 8, 8:31 am, "Panslavista" <p...@i...pl> wrote:
    > "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote in message

    z.googlegroups.com...

    > "Nie przeno cie nam Izraela do Polski...

    ...i kibuców do PGR-ów...

  • 18. Data: 2010-12-10 08:31:18
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-12-08 07:15, Jan Werbinski pisze:
    > Motto dla niewolników z kredytem na 30 lat "Ceny nieruchomości zawsze
> [...]
    walczysz z wiatrakami..
    spróbuj pijanemu wyperswadować, że jest pijany :)

    PZDR
    Shaman

  • 19. Data: 2010-12-10 08:34:20
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-12-08 20:12, M pisze:
> [...]
    > się Barrings Bank.
    >
    > Tylko czego dowodzą te przykłady? Że inwestycje w akcje banków są chybione?

    Może tego, że nie ma na świecie rzeczy stałych.. stąd wiara, że przez
    30lat hipoteka dobrze zabezpieczy kredyt jest ca najmniej naiwnością.
    Oczywiście może tak być, ale trzeba mieć świadomość, że może też być
    zupełnie inaczej.

    PZDR
    Shaman

  • 20. Data: 2010-12-10 08:41:12
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-12-08 13:39, Adam Szendzielorz pisze:

    > On, o ile dobrze go rozumiem, wcale nie zabrania bogatemu mieszkac w
    > duzym i bogatym domu - jest tylko fanatycznym przeciwnikiem kredytow.
    > Wedlug niego lepiej mieszkac w takiej ruderze kupionej za gotowke, niz
    > w ladnym domu z hipoteka.
    >
    > Pewnie, ze lepiej nie miec hipoteki. Ale jak ma sie zdolnosc kredytowa
    > i perspektywy na jej bezproblemowa splate - dla mnie - oczywiscie
    > lepszy dom z hipoteka :)
    > pozdr.

    Niestety perspektywy to jedynie pobożne życzenia. Analitycy już pokazali
    co potrafią. Z dnia na dzień robili "korekty perpsektyw" i ciągle czuli
    się fachowcami. To tak jakby budowlaniec wymurował kikiemu szczyty do
    wysokości kominów i nie czuł się niczemu winien twierdząc, że dotychczas
    były wszelkie przesłanki aby tak właśnie murować, a od jutra będzie
    murował do wysokości krokwii -20cm, bo nastąpiły zmiany na rynku. :)

    Niestety ale tak to właśnie jest w perspektywami.

    PZDR
    Shaman