  • 31. Data: 2010-12-12 11:22:24
    Temat: Re: Dom za 1$
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J-L-F wrote:
> [...]
    > społeczno-gospodarczymi, które na zachodzie zostały w XIX w sposób
    > rewolucyjny wyrzucone na śmietnik historii (cytując klasyka).
    >
    > Ale, trzymając się prawdy historycznej, pominąłeś jeden ważny element
    > tej układanki - roli sowietów po II Wojnie Światowej w Polsce.
    > To oni nadrobili stracony czas, w Polsce zrobili to, co we Francji
    > Wielka Rewolucja Burżuazyjna.
    > Jeśli dzisiaj czujemy się obywatelami i mamy silnie zakorzenione
    > fundamentalne poczucie równości wszystkich ludzi, niezależnie od
    > pochodzenia, stanu, wykształcenia i posiadanego bogactwa, to

    gówno prawda...

    Sowiecka okupacja pozostawiłą po sobie straszliwe spustoszenie moralne.
    Pozostawiła całe zastępy ludzi niezdolnych do smaodzilenego funkcjonowania,
    zbudowały pogardę dla pracy fizycznej i przedewszytskim zostawiły pogardę
    dla prawa. U twórców zaś prawa zostawiły pokutujące poczucie że prawo i
    włądza ma ciemiężyć obywateli a nie służy ć obywatelom.

  • 32. Data: 2010-12-12 12:49:18
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 12.12.2010 10:54, J-L-F pisze:
> [...]
    > W 1986 roku ZSRR umieścił na orbicie stację MIR, w Polsce, w tym samym
    > czasie, cała produkcja przemysłowa wagonami jechała na wschód.

    Domyslam sie, ze osobiscie nie doswiadczyles tego co "zawdzieczamy"
    czerwonym?

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 33. Data: 2010-12-12 14:51:15
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 10:54, J-L-F pisze:

> [...]
    > fundamentalne poczucie równości wszystkich ludzi, niezależnie od
    > pochodzenia, stanu, wykształcenia i posiadanego bogactwa, to

    Brednie.

    Jest zupełnie odwrotnie. Sowieci za wszelką cenę starali się zabić
    poczucie bycia obywatelami. Do dzisiaj wiele osób nie jest w stanie
    zrobić niczego samemu tylko "patrzą na centralę". Zamiast zrobić samemu
    to czekają na rząd, na władzę, itd.

    M.

  • 34. Data: 2010-12-12 15:21:15
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik M napisał:

> [...]
    > poczucie bycia obywatelami. Do dzisiaj wiele osób nie jest w stanie
    > zrobić niczego samemu tylko "patrzą na centralę". Zamiast zrobić samemu

    Tak..., tylko, czy to jest wina sowietów, czy systemu komunistycznego,
    który zakłada powszechny socjal i opiekę państwa...?

    Raczej chyba to drugie, to dlatego, że socjalizm [komunizm] jednak coś
    tam gwarantował i w myśl zasady 'Siedź w kącie - znajdą cię' każdy
    porządny obywatel tamtego państwa miał w obowiązku się nie wychylać, nie
    mieć swojego prywatnego zdania, być ubrany w ten sam drelich i jeździć
    posłusznie do pracy autobusem ze wszystkimi, a po pracy grzeczne stać w
    kolejce za papierem toaletowym.

    Sowietom po prostu taki system odpowiadał i teraz jest na sowietów :-),
    ale winny jest bardziej system, niż sowieci.

    Teraz ludziom przeniesionym z tamtej epoki ciężko wytłumaczyć, że się
    np. nie pracuje na etacie... :-). No jak to..? Nie pracujesz na
    etacie...? To chyba jakiś kombinator jesteś. :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 35. Data: 2010-12-12 15:35:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

> [...]
    >
    > Sowietom po prostu taki system odpowiadał i teraz jest na sowietów
    > :-), ale winny jest bardziej system, niż sowieci.

    może donosik za pochwałę ideologii totalitarnej?

    Niemcy tez byli dobrzy, dla nich poprostu był wygodny taki system (obozy
    mordowanie żydów i innych)

    System sowiecki był od początku budowany na zasadzie terroru i brutalnego
    tłumienia jakichkolwiek objawów niesubordynacji obywateli (nawet urojonej).

  • 36. Data: 2010-12-12 15:54:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Tak..., tylko, czy to jest wina sowietów, czy systemu komunistycznego,
    > który zakłada powszechny socjal i opiekę państwa...?

    A kto nam go tutaj na bagnetach przyniosl?

  • 37. Data: 2010-12-12 16:33:08
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > może donosik za pochwałę ideologii totalitarnej?

    A proszę bardzo :-)

    > Niemcy tez byli dobrzy, dla nich poprostu był wygodny taki system (obozy
    > mordowanie żydów i innych)

    Nie powiedziałem, że Sowieci byli dobrzy... Niemcy też nie byli dobrzy...

    > System sowiecki był od początku budowany na zasadzie terroru i
    > brutalnego tłumienia jakichkolwiek objawów niesubordynacji obywateli
    > (nawet urojonej).

    Tak, tylko ten system nie jest tylko przypadkiem Sowietów. Popatrz co
    dzieje się w Korei płn, co działo się w Kambodży, Chinach i innych tym
    podobnych państwach.

    Po prostu doszedł do władzy jakiś psychol i się zaczęło... wykorzystał
    durny system polityczny.

    Ot co.

    pozdr
    robercik-us

  • 38. Data: 2010-12-12 17:04:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

> [...]
    > podobnych państwach.
    >
    > Po prostu doszedł do władzy jakiś psychol i się zaczęło... wykorzystał

    w sam raz system komunistyczny ma w sobie wbudowaną potrzebę stosowania
    przemocy

  • 39. Data: 2010-12-12 18:14:06
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 12:22, Marek Dyjor pisze:

    > gówno prawda...

    Kto w Polsce zlikwidował powszechny analfabetyzm i kiedy to było?

    > Sowiecka okupacja pozostawiła po sobie straszliwe spustoszenie moralne.
    > Pozostawiła całe zastępy ludzi niezdolnych do samodzielnego
    > funkcjonowania, zbudowały pogardę dla pracy fizycznej i przede wszystkim
    > zostawiły pogardę dla prawa. U twórców zaś prawa zostawiły pokutujące
    > poczucie że prawo i władza ma ciemiężyć obywateli a nie służyć obywatelom.

    Pieprzysz, ktoś ci podsunął ten paszkwil i bierzesz go za prawdę.
    Takiego poparcia politycznego, jakie miał E. Gierek i linia rozwoju
    społeczno - gospodarczego Polski pod jego przywództwem, nie miał żaden
    inny przywódca polityczny w nowożytnej historii Polski.
    Byliśmy w dziesiątce najbardziej rozwiniętych państw świata i byliśmy z
    tego dumni. Do dzisiaj jeździmy drogami za Gierka wybudowanymi w ciągu
    nie całych dziesięciu lat.
    PRL miał różne oblicza, nie widzę powodu, żeby wybiórczo brać z
    historii, to co akurat jest propagandowo potrzebne.

  • 40. Data: 2010-12-12 19:03:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J-L-F wrote:

    > Kto w Polsce zlikwidował powszechny analfabetyzm i kiedy to było?

    Tja i wprowadził powszechną elektryfikację ale także pozbawił tysiące ludzi
    swojej ziemi, wsadził tysiące do więzień, tysiące pozbawił szansy rozwoju,
    bo mieli złe pochodzenie. Spowodował że pojęcie inteligencja przestało co
    kolwiek znaczyć.

    > Pieprzysz, ktoś ci podsunął ten paszkwil i bierzesz go za prawdę.

    wybacz ale urodziłem sie w komunie a moi rodzice w komunie musieli żyć.

    > Takiego poparcia politycznego, jakie miał E. Gierek i linia rozwoju
    > społeczno - gospodarczego Polski pod jego przywództwem, nie miał żaden
    > inny przywódca polityczny w nowożytnej historii Polski.

    no tak to jest argument socjalizm był dobry. ha ha ha...

    > Byliśmy w dziesiątce najbardziej rozwiniętych państw świata i byliśmy
    > z tego dumni. Do dzisiaj jeździmy drogami za Gierka wybudowanymi w
    > ciągu nie całych dziesięciu lat.

    Hitler i okupacja był dobry, do dzisiaj jeździmy po drogach zbudowanych
    przez hitlera. niestety ale drogi zbudowane przez Gierka już sie dawno
    rozsypały i trzeba je bylo wiele razy łatać. A inwestycje socjalizmu były
    kosmicznymi popisami niegospodarności i marnotrawstwa.

    > PRL miał różne oblicza, nie widzę powodu, żeby wybiórczo brać z
    > historii, to co akurat jest propagandowo potrzebne.

    No właśnie bierzesz wybiórczo kilka faktów i starasz sie udowadniać jak sie
    fajowo żyło w komunie.

    A prawda jest taka że w komunie sie żyło do dupy.