    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Drabina trzyczęściowa a schody
    Date: Thu, 5 May 2011 23:18:31 +0200

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ipgetm$fse$1@inews.gazeta.pl...
    > Niech mi ktoś zorientowany wytłumaczy, jak to jest z tymi drabinami w
    > kwestii schodów.

    Niejako dla podsumowania dyskusji - Krause robi drabinę z możliwością
    odwrócenia tego trzeciego elementu i podparcia nim drabiny od spodu, jak w
    wątku wyszło.
    Tyle, że jak się okazało, drabiny tej nie sposób kupić. We wszystkich
    obdzwonionych przeze mnie lokalnych sklepach i hurtowniach mają jedynie
    odmianę bez tej opcji.

    Co prawda, jak na szybko w Leroju sprawdziłem, ja jak najbardziej tez da się
    postawić w taki sposób, po prostu ryglując nadstawke jedynie na końcu,
    resztę załatwia sama grawitacja, jednak... no wiadomo, co cztery zaczepy, to
    nie dwa.
    Jedyne miejsce, gdzie te drabiny (z funkcją) znalazłem mieści się gdzieś w
    Polsce, a ja nie mam za bardzo czasu na czekanie na sprzedaż wysyłkową,
    zacząłem szukac innych firm.
    I w sklepie "za rogiem" znalazłem z funkcją "na schody" drabinę "Leader".
    Funkcjonalnie dokładna kopia Krause, różni sie głównie kolorami dodatków i
    tym, że rygle ma lakierowane proszkowo na czerwono. Atest też ma, więc jest
    szansa, że się nie rozpadnie. Ale nie znalazłem w necie żadnych opinii n/t
    tych drabin. I tu pytanie do grupy: słyszał ktoś o drabinach "leader"?

    J.