  • 21. Data: 2018-08-21 22:03:03
    Temat: Re: Dron do pomocy przy domu
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 21:42 Mateusz Viste <m...@n...pamietam> pisze:

    > Tak, do tych samych wniosków doszedłem po przeczytaniu grupowych
    > odpowiedzi i głębszym zapoznaniu się z obecną ofertą rynkową. No może nie
    > 1000 Eur, ale co najmniej 2/3 tego, a to i tak poza budżetem. Zostało
    > więc czekać aż te cuda jeszcze stanieją, a póki co będę spacerować jak
    > dotychczas i raz do roku tachał drabinę :)

    Inspekcję dachu bez problemu zrobisz najtańszym dronem. Jakiś czas temu
    były w Biedronce (sieć sklepów) drony za 100 lub 200 PLN. Kupiłem synowi
    na prezent. Dron miał kamerkę (nagrywał na kartę SD) i zasięg około
    100-150m. Latał na jednym ładowaniu kilkanaście minut (bliżej 10 niż 20).
    Dopóki nie odleciał z wiatrem "w siną dal" zabawa była przednia - bez
    problemów latał nad domem, po wyregulowaniu dało się nim zawisnąć w
    powietrzu na wysokości kilkunastu metrów - do Twoich potrzeb związanych z
    inspekcją dachu domu/stodoły na 100% wystarczy. Kluczowe w przypadku tego
    drona było to aby latać w bezwietrzną pogodę (był bardzo lekki) - byle
    podmuch i traciłem nad nim kontrolę, ale gdy było bezwietrznie po
    wyregulowaniu trymerami dało się nim precyzyjnie sterować. Kamerka była
    bez "szału" (800x600 lub ciut więcej) ale do inspekcji zupełnie by
    wystarczyła. Dron był biały, czterowirnikowy, w komplecie były osłony na
    wirniki.

    TG

  • 22. Data: 2018-08-21 23:33:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 21.08.2018 22:03, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Inspekcję dachu bez problemu zrobisz najtańszym dronem. Jakiś czas temu były w
    > Biedronce (sieć sklepów) drony za 100 lub 200 PLN.

    Tak, takim dronem zrobisz taką inspekcję dachu, jak kamerą
    endoskopową z Lidla za 199 zł zrobisz w domu inspekcję rury
    kanalizacyjnej. Krótko mówiąc - zarówno w pierwszym jak
    i drugim przypadku gówno będzie widać.

  • 23. Data: 2018-08-22 00:30:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    21 Aug 2018 12:41:17 GMT, w <5b7c086d$0$11069$426a34cc@news.free.fr>, Mateusz
    Viste <m...@n...pamietam> napisał(-a):

    > Drony teraz dość tanie, widzę na amz jakieś modele już od 20-50 Eur.
    > Dobrze kombinuję, czy to w ogóle się nie nadaje do poważnych zastosowań?

    Te w Polsce sprzedawane za tą cenę to raczej nic specjalnego.

    Zabawkowy Hubsan H107C+ powinien spełnić twoją funkcję.
    Na aliexpress masz za 50$ (w Polsce jego cena x2), części zapasowych pełno.

    Pooglądaj sobie filmiki na youtube, choć mam wrażenie że yt sporo pogarszają
    jakość jego obrazu.

    > Idealnie byłoby coś sterowane z komputera, dżojpadem, z funkcją
    > bezpośredniego nagrywania, ale nie wiem czy coś takiego istnieje w ogóle.

    H107C+ ma to wszystko z pilota.
    Lata 5min, obraz HD w formacie mjpeg, no i ma tryb headless (o tym pamiętaj).
    Za tę cenę solidniejszego raczej nie znajdziesz.

    Do inspekcji dachu wystarczy.

  • 24. Data: 2018-08-22 07:05:24
    Od: l...@g...com

    Czyli ta kamerka z Lidla się sprawdza???, hehehe

  • 25. Data: 2018-08-22 08:55:35
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, August 21, 2018 at 6:39:23 PM UTC+2, Mateusz Viste wrote:

    > Na stodole brak takiego veluxa. Trzeba drabinę. Na domu dach z trzciny.
    > Trzeba drabinę.

    to ja bym sie bal nad tym latac, a zwlaszcza wisiec (gorsze chlodzenie chlodzenie),
    nie wiem jak dron kilkusmiglowy, ale helikopter potrzebuje mniej mocy lecac niz
    wiszac...

    Taki dron jak na ladowaniu lata ~10-15min to rozladowuke akumulatory dosc duzym
    pradem (5-10C), czesto konczy sie to tak:
    https://www.youtube.com/results?search_query=rc+mode
    l+li-ion+fire+in+flight

    WS

  • 26. Data: 2018-08-22 09:43:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-21 o 21:56, Lisciasty pisze:

    > Jeden koleś w Australii ma ponoć farmę wielkości Polski.
    > Może z nim zagadać, coś doradzi? ;P
    Ale nie ma lasów ani górek więc i widoczność lepsza :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 27. Data: 2018-08-22 10:09:51
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 21 Aug 2018 23:55:35 -0700, WS wrote:
> [...]
    >
    > Taki dron jak na ladowaniu lata ~10-15min to rozladowuke akumulatory
    > dosc duzym pradem (5-10C), czesto konczy sie to tak:

    O tym w ogóle nie pomyślałem, a to zaiste mocny argument za klasyczną
    drabiną. Ta mało kiedy dokonuje samozapłonu.

    Mateusz

  • 28. Data: 2018-08-22 14:15:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 21 Aug 2018 15:33:50 GMT, Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    wrote:
    > To już prędzej lokalizator GPS na arduino z modułem LoRa. Ale
    > wątpię by

    A czemu nie lokalizatory GSM zGPS? Nie ma tam zasięgu GSM?

    --
    Marek

  • 29. Data: 2018-08-22 17:47:40
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 21 sierpnia 2018 16:49:41 UTC+2 użytkownik collie napisał:
    > No to rzeczywiście może się nada dron w wersji pro,
    > z rozdzielczością 4K i zasięgiem 2 km. Ale cenę też
    > ma pro. Tak tylko gdybam, bo owiec nie mam a całą
    > posiadłość spokojnie ogarniam z okien na poddaszu.

    w cenie drona 10 kosiarek może kupić :P
    Po jednej na każdy hektar.

  • 30. Data: 2018-08-22 18:59:28
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 22 Aug 2018 14:15:57 +0200, Marek wrote:

    > A czemu nie lokalizatory GSM zGPS? Nie ma tam zasięgu GSM?

    Zasięg GSM jest... kiedy nie ma chmur. I to tylko w dni parzyste :)
    Poza tym GSM jest nieco prądożerne i wymaga karty SIM z abonamentem (albo
    pre-paidem) u operatora. LoRa nie ma tych wad.

    Ale generalnie to nie tyle o gołą lokalizację chodziło, co możliwość
    zdalnego zobaczenia że panienki się wszystkie uśmiechają i żadna nie jest
    w tarapatach. Ale z wątku dość jednoznacznie wynika że to jednak
    (jeszcze) nie robota dla drona.

    Mateusz