    From: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Ekspres do kawy
    Date: Tue, 8 Nov 2011 15:39:14 +0100

    news:slrnjbibsq.l3t.joshua@tau.ceti.pl...

    > Miałem na myśli to, że pewnie zaraz by się znalazł jakiś ZNAFFCA, który by
    > stwierdził że najgorszy kolbowiec jest lepszy od każdego automata :)
    A za cenę dobrego kolbowca kupisz niejeden automat :)

    > Ja uważam że kawa z siemensa jest znacznie lepsza - crema porównywalna,
    > temperatura bardzo zbliżona, za to kawa zawsze świeżo zmielona (przy
    > kolbowcu było tak od święta) no i przede wszystkim kawę przyrządza sobie
    > każdy domownik a nie tylko ja wszystkim. Skutek? spożycie kawy x10 ;)

    Jeśli tak ci smakuje, to OK, ale to nie jest crema. Dla mnie kawy z automatu
    nie mają smaku, a bez łyżeczki cukru nie dają się pić. Dla gości może być,
    ale nie dla mnie. Kawę z taniego kolbowca bez młynka piłem parę razy, też
    bez smaku. Gdyby nie duża ilość wody i cukier, zaliczyłaby zlew w pierwszej
    minucie.
    Podstawą dla dobrej kawy jest odpowiednie ziarno, odpowiednie zmielenie,
    stabilna temperatura ekstrakcji i odpowiednie ciśnienie. Muszą być spełnione
    wszystkie warunki.

    > Jeszcze większym dramatem jest kawa rozpuszczalna - a prawda jest taka, że
    > gdy masz zrobić kawę dla 4 osób bawiąc się kolbowcem i młynkiem, to 3
    > stwierdzą "a to ja poproszę rozpuszczalną. Nie ma? E, to herbatę" :)

    Ja szukając ekspresu wyszedłem od kawy rozpuszczalnej, której miałem
    serdecznie dość, długo wybierałem automat, a po spróbowaniu kawy z kilku
    takich maszyn, wybrałem właśnie kolbowca, oczywiście z młynkiem (Ascaso
    i.Steel uno prof). Przyzwoity domowy ekspres pozwala cieszyć się kawą nie
    gorszą, a wręcz lepszą niż w większości kawiarni. Dobre espresso jest na
    tyle wyraziste i przyjemne w smaku, że nie wymaga żadnych dodatków. Problem
    w tym że nie jesteśmy przyzwyczajeni do smaku dobrej kawy, a polskie
    kawiarnie w tym nie pomagają
    Zrobienie kilku kaw na kolbowcu nie jest większym problemem, bo od tego są
    podwójne sitka. Młynek sypie kawę wprost do sitka. Cztery cappuccino robi
    się w "jednym cyklu produkcyjnym": dwa razy po dwa espresso i jedno
    spienianie dużego dzbanka mleka. Są też takie ekspresy kolbowe Demoka
    (domowego użytku), które mogą za jednym razem zrobić sześciokrotną porcję
    kawy.

    Pozdrawiam,
    Druid29