  • 41. Data: 2019-01-07 08:04:42
    Temat: Re: Escape roomy a prawio budowlane
    Od: quent <x...@x...com>

    On 06.01.2019 23:52, ToMasz wrote:
    > Zastanów się dlaczego ludzie giną na przejściach dla pieszych. Bo
    > "samochód" musi ustąpić.

    Czyli im więcej prewencji państwa tym gorzej.
    Ludzie przestają myśleć.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 42. Data: 2019-01-07 08:42:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 08:04:43 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Czyli im więcej prewencji państwa tym gorzej.
    > Ludzie przestają myśleć.

    korwinistyczne gadanie. Ludzie przestają myśleć bo tak ich wychowujemy, system
    edukacji "fajny i bezstresowy" powoduje ze wychodzą z niego ludzie absolutnie do nas
    niepodobni. Co do tego ma panstwo? Tyle samo - tyle ze na szczycie decyzyjnym moze
    siedziec konserwatysta albo liberał. Konserwatysta bedzie mial mocno pod górkę jak
    giertych gdy usiłował zaprowadzic jakąkolwiek dyscyplinę.
    Zaproponowalem jednej nauczycielce zeby założyła stowarzyszenie "stop demontażu
    edukacji" z pierwszym postulatem przywrócenia narzedzi wychowawczych nauczycielom.
    Słabo to widze.
    A jesli przeminie pokolenie które jeszcze wie jak moze wyglądać przezwoite
    kształcenie to następne juz trendu nie odwróci.

    b.

  • 43. Data: 2019-01-07 08:46:39
    Od: quent <x...@x...com>

    On 07.01.2019 08:42, Budyń wrote:
    > korwinistyczne gadanie.

    Korwin? No... gość dużo racji ma zwykle. Dzięki za porównanie.

    > Ludzie przestają myśleć bo tak ich wychowujemy,
    > system edukacji "fajny i bezstresowy" powoduje ze

    No i jak widzę podzielasz mój pogląd.

    Wystarczy aby państwo wycofało się z większości dziedzin a ludzie będą
    zmuszeni do myślenia.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 44. Data: 2019-01-07 09:02:57
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 08:46:41 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Korwin? No... gość dużo racji ma zwykle. Dzięki za porównanie.

    nie ma, on rzuca ładnie brzmiące hasła kompletnie nierealizowalne. To tak jakbym jako
    katol zaproponował abyśmy się w końcu wzajemnie pokochali i na tym oparli więzi
    społeczne. (Taki model komunizmu w praktyce działał całkiem sprawnie w ameryce
    południowej w jezuickich koloniach, ze 100 lat przetrwał.)
    Więc mieć pomysły , idee to jedna sprawa, druga jest możliwosc ich wdrożenia.

    > No i jak widzę podzielasz mój pogląd.
    >
    > Wystarczy aby państwo wycofało się z większości dziedzin a ludzie będą
    > zmuszeni do myślenia.

    To jakas posapokaliptyczna wizja. Owszem, bedzie jak mówisz ale nam nie zyczę.
    Natomiast panstwo nie moze sie wycofac bo przedsiębiorca nie da sobie rady z prywatną
    swiatową korporacją. Skonczyły sie czasy drobnego kapitalizmu, molochy są nie do
    ruszenia - a nad tym sprawowac kontrole moze wyłącznie państwo.

    b.

  • 45. Data: 2019-01-07 09:15:03
    Od: quent <x...@x...com>

    On 07.01.2019 09:02, Budyń wrote:
    > nie ma, on rzuca ładnie brzmiące hasła kompletnie nierealizowalne. To tak jakbym
    jako katol zaproponował abyśmy się w końcu wzajemnie pokochali i na tym oparli więzi
    społeczne.

    Gdybyś jeszcze umiał podać jakąś analogiczną do powyższego wypowiedź
    Korwina....

    > Więc mieć pomysły , idee to jedna sprawa, druga jest możliwosc ich wdrożenia.

    Prześledź sobie okresy największego prosperity w rożnych częściach globu
    (pomijając casusy norweskopodobne) a dowiesz się, że właśnie wtedy
    najwięcej było tam praktyki opisywanej przez Korwina ale nie tylko przez
    niego. Zafiksowałeś się na człowieku a przecież On tylko powtarza co sam
    przeczytał w mądrych książkach pisanych choćby przez znamienitych
    przedstawicieli austriackiej szkoły ekonomii.

> [...]
    nie do ruszenia - a nad tym sprawowac kontrole moze wyłącznie państwo.

    Przestań bredzić. Małe i średnie przedsiębiorstwa robią najwięcej pkb.
    Tak było i będzie.
    Nawciskali Ci propagandyści lewicowi ciemnoty.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 46. Data: 2019-01-07 09:18:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2019 06:25:57 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Czasy sie zmieniaja. Kiedys byly trzepaki teraz sa inne metody spedzania czasu
    przez nastolatkow/latki.

    Fakt
    Wisze po córce i jej koleżankach.
    Niby postuluje teraz przekonanie że nastolatki tylko przy kompach smartfonach itp a z
    moich obserwacji wynika ze tak nie jest
    Córka, jej koleżanki wolny czas spędzają w escape rommach czasami, często bywaj w
    lokalach gdzie młodzież gra w gry planszowe(w okolicy wysypało tego typu lokalami),
    bywają na lodowiskach w parkach itp
    Czyli dość podobnie jak ja za młodu tylko ja z kumplami to raczej wokół komina domów
    bywaliśmy a małolactwo teraz się przemieszcza. Potrafią w sobota rano się zebrać i
    pojechać na lodowisko czy inny escape room 80km dalej

  • 47. Data: 2019-01-07 09:22:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 08:01:30 UTC+1 użytkownik quent napisał:
> [...]
    strop Twojej rodzinie na łeb spadnie bo ekipa partacka a nadzoru

    > ????
    > Staram się zrozumieć co napisałeś ale poległem.
    Chopdzi o to że jak będzie tak jak Korwin marzył czyli żadnego nadzoru
    Państwa(instytucji kontrolnych) to pewnego dnia strop w galeri tobie na łeb zleci bo
    wykonawcy oszczędzili na czyms tam i kompletnie niezgodnie ze sztuką zrobili a że
    nadzór budowlany czy inni strażacy się do tego nie wtrącali to wyszło jak wyszło
    Strach się bać jakby developerzy budowali gdyby cały nadzór i inne odbiory techniczne
    znieść

  • 48. Data: 2019-01-07 09:37:32
    Od: quent <x...@x...com>

    On 07.01.2019 09:22, Kris wrote:
    > Chopdzi o to że jak będzie tak jak Korwin marzył czyli żadnego nadzoru
    Państwa(instytucji kontrolnych) to pewnego dnia strop w galeri

    Czyli wykluczasz istnienie prawa karnego, sądów, odpowiedzialności za
    krzywdę wyrządzoną innym???
    Korwin nic o czym takim nie wspomina AFAIK

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 49. Data: 2019-01-07 09:51:20
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 06 Jan 2019 14:26:59 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
    > Powiedz ze tryskacze sa zbedne tym co im sie domy spalily. Oni pewno tez
    > uwazali ze gasnica w domu to zbytek luksusu. Zeby instalacja prostego
    > systemu p-poz kosztowala tyle co pol domu.

    Ale przecież jeszcze wczoraj miało być po "pomijalnych kosztach na etapie
    budowy". Inflacja??

    Mateusz

  • 50. Data: 2019-01-07 11:12:45
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 06.01.2019 o 02:56, PiteR pisze:

    > Pierwszy raz w życiu usłyszałem o tym gównie. Ciekawe jakie jeszcze
    > pojebane pomysły mają nastolatki. Najbardziej mnie wzruszyło
    > oświadczenie Polskiego Zrzeszenia Rumóf.

    Najlepiej pierdolić o czymś o czym się nie ma zielonego pojęcia.
    Jestem jednym z takich z "nasranym we łbie", który się bawił w escape
    room i bardzo daleko mi do nastolatka i uważam, że jest to świetna
    zabawa. Co więcej, zdecydowanie lepiej, jakby te nastolatki zamiast przy
    kompach to siedziały w czymś takim, bo tu przynajmniej trzeba trochę
    ruszyć mózgownicą, wykazać się jakimś sprytem i łączeniem faktów. Zabawa
    jest z gatunku dla tych inteligentnych, a nie tych "nasrane we łbie",
    jak niektórzy tutaj sobie łatwo piszą.

    A to, że ktoś debilnie coś takiego zorganizował, tudzież akurat wydarzył
    się wypadek, to nie oznacza, że od razu cała ta zabawa jest zła i należy
    wszystkie escape roomy pozamykać.
    Na drogach codziennie ginie setki razy więcej osób i jakoś nikt nie
    zakazuje jeżdżenia samochodami. Co więcej sami też w nie wsiadacie i
    jedziecie, a pod kątem ryzyka trzeba mieć o wiele bardziej "nasrane we
    łbie", żeby wsiadać w auto w porównaniu do zabawy w escape roomie.

    Pzdr
    --
    /__/_* /