  • 31. Data: 2019-01-06 22:27:54
    Temat: Re: Escape roomy a prawio budowlane
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sienkiewicz stwierdzil ze Polska jest panstwem teoretycznym. Ma granice, jezyk, rzad
    , parlament. I nic z tego nie wynika. Ci co rzadza maja wyjebane na to co sie dzieje.
    Liczy sie tylko ich interes. Chyba ze dojdzie do przebijania dna, wtedy pojawia sie
    ekipa odnowicieli. Jak panstwo odbije sie troche od dna to proces biodegradacji
    panstwa zaczyna sie od nowa. Politykom zwyczajnie odjebalo i stracili kontakt z
    rzeczywistoscia. Mowili w tv ze dzialalnosc pokoi zagadek jest otwierana jako zwykla
    dzialalnosc gospodarcza i nie jest to zgodne z przepisami. Powinna byc jako
    rozrywkowa i wtedy by sie zalapala na okresowe kontrole strazy pozarnej. W zwiazku z
    tym pytanie brzmi dlaczego urzedy rejestrowaly dzialalnosc rozrywkowa niezgodnie z
    przepisami?

  • 32. Data: 2019-01-06 22:35:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze mozna starac sie zeby nic zlego sie nie zdarzylo. Jak bedzie celowe
    podpalenie to zadne tryskacze nie dadza rady jesli ktos wleje do domu 500 litrow
    benzyny i podpali. Sytuacji od ktorych nalezalo by sie zabezpieczyc zeby sie nic nie
    stalo jest tak wiele ze da sie przewidziec niewielka ich czesc. Tryskacze dzialaja na
    sytuacje ktore mozna przewidziec i na te ktorych sie nie przewidzialo. Gadanie ze
    akurat wody w wodociagu nie bedzie to typowe trolowanie i nie ma co sobie nim
    zawracac dupy.

  • 33. Data: 2019-01-06 22:39:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.01.2019 o 13:00, Budyń pisze:

    > wieksze prwadopodobienstwo było ze go ktos potrąci na chodniku, gdy tam szedł niz
    w samym pomieszczeniu.
    > Alez tu pitolicie :-)
    tym bardziej że rozsądni właściciele escape roomów, pokazują fotki jak w
    ich pomieszczeniach wygląda wyjście awaryjne ( w rzeczywistości będące
    oknem - ale jednak wyjście) albo przycisk awaryjny - kończący
    natychmiast zabawę. Więc nie wszędzie jest takie zagrożenie jak w tym
    przypadku
    Podobne przypadki trafiają sie w parkach linowych, gokartach i innych
    atrakcjach. tyle ze rodzic musi trochę pomyśleć za dziecko, zanim wyda
    zezwolenie.
    ToMasz

  • 34. Data: 2019-01-06 22:45:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A to już nie taniej, zapewnić żeby na 100% nic złego się nie wydarzyło? :-P

    Niestety nic/nikt nie jest w stanie w 100% zawsze, wszędzie i wszystkim
    zapewnić bezpieczeństwo. Tak mamy już ten świat urządzony.
    Więc szacuje się ryzyko oraz koszty, a z nich wynika, że w domach,
    szczególnie jednorodzinnych instalacja tryskaczowa jest raczej zbędnym
    wydatkiem. No ale już na przykład czujki gazów/dymu mogą mieć sens.
    Oczywiście nikt bogatemu nie zabroni wyposażyć dom we wszelkie
    zabezpieczenia p.poż i inne.

  • 35. Data: 2019-01-06 23:26:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Powiedz ze tryskacze sa zbedne tym co im sie domy spalily. Oni pewno tez uwazali ze
    gasnica w domu to zbytek luksusu. Zeby instalacja prostego systemu p-poz kosztowala
    tyle co pol domu. Jak jest stawiany dom to w wersji oszczednosciowej kosztuje nie
    wiecej niz tysiac zlotych.

  • 36. Data: 2019-01-06 23:52:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.01.2019 o 19:25, Jacek pisze:
    > Obserwuję u nas jakąś paranoję.
    > Podczas wichury drzewo spada harcerzom na namiot = kontrole wszystkich
    > obozów harcerskich.
    > W espace roomie zapalił się gaz = kontrole wszystkich escape roomów.
    > Czy nie da się dopuścić trochę więcej rozumu, a mniej przepisów do
    > regulowania różnych sfer życia?
    fajnie by było, ale tak nie jest. mało który rodzić wbija swoim dzieciom
    podstawowe informacje dotyczące przetrwania. mało który sprawdza czy
    dziecko je przyswoiło. Zbudowaliśmy, albo jeszcze budujemy świat który
    ma być rajem dla ludzi, ale to niedościgniona mrzonka. Za każdym razem
    gdy trafia się tragedia zastanawiamy się jak to możliwe. No tak, że
    kiedyś sami unikaliśmy zagrożenia, teraz wychowujemy pokolenia którym
    się wtłacza do głowy ze zagrożeń niema, więc tracą zdolność przetrwania.
    Zastanów się dlaczego ludzie giną na przejściach dla pieszych. Bo
    "samochód" musi ustąpić. A instynkt? ruch głową? Bo escape room musi być
    bezpieczny. a wyjście awaryjne? Bo przecież ktoś powinien zadbać aby
    pasek klinowy w silniku gokarta był zabudowany. JA na warsztatach
    szkolnych musiałem mieć zapięte wszystkie guziki, ciasne rękawy i duuuży
    problem z długimi włosami. zgumkowane i schowane. a dziewczynie
    "tyrolka" oskalpowała głowę. Mnie matka nauczyła szukać dziury w całym,
    myśleć co może się stać złego i jak wybrnąć z kłopotów.

    > Za chwilę będzie, jak w USA, gdzie baba wsadziła kota do mikrofalówki i
    > potem były pretensje, że w instrukcji nic o kotach nie napisali.
    > Jacek
    tak już jest. Dziecięcy rowerek, musi mieć zabudowany łańcuch i końcówkę
    chwytu o średnicy 4.6cm. ale hamulca dostosowanego do siły dziecka już
    nie musi mieć. PEwien producent rowerów dostał karę, za to ze nie
    umieścił informacji w instrukcji obsługi o tym, że gdy wiezie się towar
    na bagażniku to droga hamowania może ulec wydłużeniu. Na lekach
    nasennych jest informacja że mogą powodowac senność.
    ToMasz

  • 37. Data: 2019-01-07 02:41:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marcin N pisze tak:

    > Mam 40+. Byłem w takim escape roomie i świetnie się bawiłem.
    > Zalecam więcej umiaru w ocenianiu rzeczy, o których - jak sam
    > stwierdziłeś - nigdy w życiu nie słyszałeś.

    Wiesz komu możesz zalecać?

    Kajdanki i kłódki to nie są rzeczy do zabawy (w przybudówce).

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 38. Data: 2019-01-07 05:52:14
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Sienkiewicz stwierdzil ze Polska jest panstwem teoretycznym.
    Czyli czas na to aby starsi i mądrzejsi objęli władzę nad mniej
    wartościowym narodem tubylczym?
    > W zwiazku z tym pytanie brzmi dlaczego urzedy rejestrowaly dzialalnosc rozrywkowa
    niezgodnie z przepisami?
    Pytanie bez odpowiedzi. Bo czy widział ktoś kiedyś aby urzędnik zawinił?
    Jacek

  • 39. Data: 2019-01-07 06:57:56
    Od: l...@g...com

    Starsi i mądrzejsi już dawno to zrobili.

  • 40. Data: 2019-01-07 08:01:28
    Od: quent <x...@x...com>

    On 06.01.2019 20:11, Kris wrote:
    > W drugą stronę: bedziesz miał tak ze zamłacisz ekipie za zrobienie stropu, ten
    strop Twojej rodzinie na łeb spadnie bo ekipa partacka a nadzoru
    > nie było

    ????
    Staram się zrozumieć co napisałeś ale poległem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info