  • 1. Data: 2019-11-16 19:36:06
    Temat: Fotowoltaika w ogrodzie na stojakach
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Jaka jest praktyka? Czy lepiej dać falownik w ogrodzie i podłączyć tylko
    siłę czy ciągnąć do domu prąd stały i tam dopiero falownik?

  • 2. Data: 2019-11-16 19:52:46
    Temat: Re: Fotowoltaika w ogrodzie na stojakach
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-11-16 o 19:36, KIKI pisze:
    > Jaka jest praktyka? Czy lepiej dać falownik w ogrodzie i podłączyć tylko
    > siłę czy ciągnąć do domu prąd stały i tam dopiero falownik?

    Prawa fizyki mówią jasno: im mniejsze natężenie prądu tym mniejsze
    straty. Im szybciej podniesiesz napięcie - tym niższe będziesz miał
    natężenie.

    --
    MN

  • 3. Data: 2019-11-16 20:20:29
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 16.11.2019 19:52, Marcin N wrote:

    > Prawa fizyki mówią jasno: im mniejsze natężenie prądu tym mniejsze
    > straty. Im szybciej podniesiesz napięcie - tym niższe będziesz miał
    > natężenie.

    Ale co? Robić wiązkę możliwie na wysokie napięcie np 1000V i ciągnąć DC ?
    Trzeba fazami przy niższym napięciu więcej prześlesz.

  • 4. Data: 2019-11-16 20:28:12
    Temat: Re: [OT] Fotowoltaika w ogrodzie na stojakach
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/11/2019 19:36, KIKI wrote:
    > Jaka jest praktyka?

    Za daleko od słońca.

    Powiesiłem kiedyś antenę satelitarną na elewacji zamiast na kominie jak
    tradycja nakazuje.

    Przyszedł jeden sąsiad i dowiedziałem się że jak powiesze wyżej to
    będzie lepszy odbiór bo bliżej do satelity.

    Montuj na dachu, odmieńcu, inaczej ktoś przyjdzie z widłami.

  • 5. Data: 2019-11-16 20:50:24
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-11-16 o 20:20, KIKI pisze:

    > Ale co? Robić wiązkę możliwie na wysokie napięcie np 1000V i ciągnąć DC ?
    > Trzeba fazami przy niższym napięciu więcej prześlesz.

    Nagabywali mnie telefonicznie, że jeśli mam domek to dostanę dotację jak
    założę ich instalację FV.
    Nie mogłem się odczepić więc postanowiłem pogadać o szczegółach.
    Ponieważ wyszło, że dach ze względu na okoliczne drzewa jest nie do
    wykorzystania zaproponowałem łąkę. Podchwycili temat ale gdy dowiedzieli
    się o 120m odległości stwierdzili, że za daleko i przestali mnie nagabywać.
    Tyle mówi teoria wydrwigroszy.

    Moim zdaniem natomiast z wielu względów należy falownik postawić przy
    panelach i podłączyć się z siecią po stronie AC odpowiednio dobierając
    przekrój kabla.

  • 6. Data: 2019-11-16 20:50:53
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 16.11.2019 20:28, heby wrote:

    > Montuj na dachu, odmieńcu, inaczej ktoś przyjdzie z widłami.

    dach w złą stronę...odpada

  • 7. Data: 2019-11-16 20:53:50
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 16.11.2019 20:50, t-1 wrote:

    > Moim zdaniem natomiast z wielu względów należy falownik postawić przy
    > panelach i podłączyć się z siecią po stronie AC odpowiednio dobierając
    > przekrój kabla.

    Mnie też się tak wydaje tylko czy te falowniki wytrzymają na zimnie?

  • 8. Data: 2019-11-16 21:05:00
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-11-16 o 20:53, KIKI pisze:

    > Mnie też się tak wydaje tylko czy te falowniki wytrzymają na zimnie?

    Raczej tak, urządzeniom elektronicznym bardziej przeszkadza gorąco.
    Parametry przykładowego inwertera:
    https://www.lumel.com.pl/resources/Pliki%20do%20pobr
    ania/PVSA/PVSA_karta_katalogowa.pdf

  • 9. Data: 2019-11-16 21:46:33
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 16 listopada 2019 19:36:09 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Jaka jest praktyka? Czy lepiej dać falownik w ogrodzie i podłączyć tylko
    > siłę czy ciągnąć do domu prąd stały i tam dopiero falownik?

    falownik koło paneli, wytrzyma spokojnie bo zwykle to sa zewnetrzne urzadzenia, potem
    w ziemi kabel 230V zapewne dosc cienki bo tam chyba mocy duzo nie będzie.

    b.

  • 10. Data: 2019-11-16 23:37:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 16 listopada 2019 19:36:09 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Jaka jest praktyka? Czy lepiej dać falownik w ogrodzie i podłączyć tylko
    > siłę czy ciągnąć do domu prąd stały i tam dopiero falownik?

    Zależy od mocy. Jak to jakaś popierdółka to najwygodniej puścić przewód
    AC a pod modułami dać mikrofalowniki. Chyba, że to coś większego.

    L.