    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Thu, 22 Oct 2015 16:52:33 +0200

    Dnia Wed, 21 Oct 2015 14:34:52 -0700 (PDT), dsw napisał(a):

    > Witaj, parę pytań mam:
    > Dużo kucia ścian?

    Zero :-) Jest to w pobliżu licznika energi (ja go mam w domu, przy
    wejściu), u mnie wszystko idzie kablami w białych osłonkach - od paneli na
    dachu, na zewnątrz po ścianie pod samym dachem, potem schodzi pionowo,
    przy drzwiach wejściowych wchodzi do sieni przez scianę przy drzwiach,
    bardzo czysto i precyzyjnie. Kable poprowadzone estetycznie, jak na ten
    rodzaj roboty. U mnie ich prawie nie widać, bo mamy jasny tynk, a w sieni
    biała farba. Jest trochę kabla w sieni, bo nie było miejsca obok samego
    licznika, więc od urządzenia do licznika idzie kabel na przeciwną scianę
    sieni. Ale idzie on ponad drzwiami (tam jest ciemnawo) i od razu wchodzi do
    szafki, więc praktycznie niewidoczny.
    Ale to u mnie trochę kabli widać - oni chcieli poprowadzić wprost przez
    strych do wewnątrz domu, lecz się nie zgodziłam, bo nie chcę mieć żadnych
    kabli elektrycznych na strychu.

    > Ustrojstwo dużo miejsca zajmuje? (to w domu, bo na dachu to nie robi).

    Oczywiście licząc bez kabli- u mnie zajmuje niecały m2 ściany, moze nawet
    2/3 m2. Tzn jest to obszar, na którym są w sporych odl. od siebie
    rozmieszczone 3 urządzenia - jedna duża skrzynka z wyświetlaczem, ma ona
    60/35/20 cm (wys/szer/gł) i obok jedna pod drugą dwie małe wielkości
    tradycyjnego licznika energii.

    > To tylko na bieżąco energie daje czy akumuluje gdzieś?

    Nie, nie ma zadnej możliwości akumulacji - chyba, że masz samochód
    elektryczny, to sobie możesz w nim magazynować prąd
    Jednak to nie żadna sprawa, bo rolę akumulatora spełniać ma ten licznik
    dwukierunkowy, który mają doinstalować. Działa on jako roz-licznik energii
    z dostawcą :-)

    > Jak się program dofinansowania nazywa? (bo to chyba nie jest KAWKA? ZTCP KAWKA jest
    dla wymiany ogrzewania z węglowego na mniej emisyjne)

    To dokładnie ten projekt - pierwszy wynik z Google linkuję:
    http://www.cieszanow.org/index.php/318-zaproszenie-d
    o-udzialu-w-projekcie

    > Dużo miejsca w skrzynce elektrycznej potrzeba, żeby ustrojstwo spiąć razem z siecią
    domową/energetyki?

    Po prostu kabel wchodzi do skrzynki dziurką i gdzieś tam jest wpięty przy
    liczniku - zajrzałam aż. I to wszystko.

    > :)

    Mam nadzieję, ze się przydadzą informacje.