  • 11. Data: 2012-07-28 17:02:49
    Temat: Re: GWC -krzyzowy vs przeciwpradowy
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@W...gazeta.pl>

    kiki <l...@l...net> napisał(a):

    > "tynkiozdobne.pl " <t...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Na jego stronie jest wykres. 200 pa

    To tyle co dla popularnych centrali przeznaczonych na standardowy domek o
    kubaturze 350-450m3 powierzchni wentylowanej. Teraz tylko ubrać to w ładne
    pudełko, skropliny jakoś odprowadzić, podłączyć dwa EBM-y stałoprądowe ze
    sterowaniem, jakis bypass i podliczyć kwotę końcową. Strzelam że 5 tysięcy
    może pęknąć.

  • 12. Data: 2012-07-28 23:33:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "tynkiozdobne.pl " napisał w wiadomości grup

> [...]
    > sterowaniem, jakis bypass i podliczyć kwotę końcową. Strzelam że 5 tysięcy

    Pewnie tak. Dobry wentylator EBM-Papst to nawet 1tys. zł / sztuka. Ale jest
    cichy i tani w eksploatacji. Dokładając takie dwa i dwie kieszenie na filtry
    dostajesz centralę która ma większą sprawność, pobiera mniej prądu i pracuje
    ciszej niż jakakolwiek kompaktowa centrala dostępna na rynku. Trzeba tylko
    chcieć to wszystko samemu połączyć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2012-07-29 09:24:55
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@W...gazeta.pl>

    Ergie <e...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    pracuje
    > ciszej niż jakakolwiek kompaktowa centrala dostępna na rynku. Trzeba tylko

    Bypass za 600 można znaleźć, jeszcze tylko coś mądrego i czasami estetycznego
    do sterowania by się przydało.

  • 14. Data: 2012-07-29 12:17:02
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > i pracuje ciszej niż jakakolwiek kompaktowa centrala dostępna na rynku.
    > Trzeba tylko chcieć to wszystko samemu połączyć.

    to są 3-fazowe bezszczotkowe wentylatory a konkretnie silniki?
    Swoją drogą jak za śmigło silnik, łożysko to dość porażająca cena.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 15. Data: 2012-07-29 16:05:04
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > to są 3-fazowe bezszczotkowe wentylatory a konkretnie silniki?
    > Swoją drogą jak za śmigło silnik, łożysko to dość porażająca cena.

    ale cena sie dosc szybko zwraca - one zużywają mało prądu. A to przeciez
    inwestycja na lata.

    b.

  • 16. Data: 2012-07-29 20:43:34
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > ale cena sie dosc szybko zwraca - one zużywają mało prądu. A to przeciez
    > inwestycja na lata.

    przeglądałem ofertę i powiem tak, sam bawie się w modelarstwo
    lotnicze. Dobrej jakości silnik bezszczotkowy 3-fazowy+ regulator o
    sporej mocy + śmigło, kupię w cenie 600-700zł. Zwróć uwagę, że modelarstwo
    jest dość drogą zabawą, gdzie płacisz również sporo za zmniejszenie
    wymiarów i wagi. Dla rekuperatora jest to wentylator przemysłowy,
    gdzie gabaryty i waga silnika nie są krytyczne. Również regulator można
    wykonać znacznie bardziej toporny i tańszy niż dla modelarstwa.

    Ja nie polemizuje z faktem, czy to ma sens czy nie i czy się zwróci
    czy nie ale IMHO z zaporową ceną. Nie wiem co do budowy tego wentylatora
    zostało użyte, ale w materiale i myśli technicznej zapewne tej ceny nie
    znajdziesz.
    Profili aerodynamicznych na łopatki wiatraka raczej nikt nie opatentował,
    ponieważ
    temat jest już dawno rozpoznany. Sterowanie BLCD jest również już dawno
    tematem
    opanowanym.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 17. Data: 2012-07-30 08:22:47
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > przeglądałem ofertę i powiem tak, sam bawie się w modelarstwo
    > lotnicze. Dobrej jakości silnik bezszczotkowy 3-fazowy+ regulator o
    > sporej mocy + śmigło, kupię w cenie 600-700zł. Zwróć uwagę, że modelarstwo

    no to kup i zobaczysz jak poległes na parametrach :-) Tam sie nie stosuje
    smigła jak w samolotach :-)

    > Ja nie polemizuje z faktem, czy to ma sens czy nie i czy się zwróci
    > czy nie ale IMHO z zaporową ceną.

    bo to jest ta lepsza półka - ja generalnie kupuję rzeczy najtańsze bo nie
    bardzo wierze ze te 2x droższe nie są z tej samej chińskiej fabryki- ale na
    wentylatory sie szarpnę, trudno...

    b.

  • 18. Data: 2012-07-30 10:29:50
    Od: g...@g...com

> [...]
    > ciszej niż jakakolwiek kompaktowa centrala dostępna na rynku. Trzeba tylko

    Przykładowe samoróbki:

    * Mr_Mabram http://forum.muratordom.pl/showthread.php?57886-Reku
    perator-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony&p=4833463
    &viewfull=1#post4833463 zdjęci http://forum.muratordom.pl/showthread.php?57886-Reku
    perator-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony&p=4930817
    &viewfull=1#post4930817
    * piotrmw http://forum.muratordom.pl/showthread.php?57886-Reku
    perator-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony&p=3176292
    &viewfull=1#post3176292
    * marko222 http://forum.muratordom.pl/showthread.php?57886-Reku
    perator-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony&p=5053602
    &viewfull=1#post5053602
    * Dragster3 http://forum.muratordom.pl/showthread.php?57886-Reku
    perator-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony&p=5193281
    &viewfull=1#post5193281
    * danielw http://forum.muratordom.pl/showthread.php?57886-Reku
    perator-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony&p=5229686
    &viewfull=1#post5229686
    * suj http://forum.muratordom.pl/showthread.php?57886-Reku
    perator-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony&p=5237925
    &viewfull=1#post5237925 http://forum.muratordom.pl/showthread.php?57886-Reku
    perator-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony&p=5238582
    &viewfull=1#post5238582
    * jwbrzezinski http://forum.muratordom.pl/showthread.php?57886-Reku
    perator-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony&p=5240560
    &viewfull=1#post5240560
    * hala_k http://forum.muratordom.pl/showthread.php?57886-Reku
    perator-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony&p=5240908
    &viewfull=1#post5240908
    * http://makeprojects.com/Project/Heat-Exchanger/279/1
    #s1706
    * teco http://forum.muratordom.pl/showthread.php?57886-Reku
    perator-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony&p=5451592
    &viewfull=1#post5451592

  • 19. Data: 2012-07-30 12:23:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Darek" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > to są 3-fazowe bezszczotkowe wentylatory a konkretnie silniki?
    > Swoją drogą jak za śmigło silnik, łożysko to dość porażająca cena.

    Nie wiem, czy porażająca, ale wiem, że są ciche. Ja wiem, że teoria jest
    znana od lat, ale jakoś taki nasz lokalny Dospel nie potrafi (albo nie chce)
    zrobić wentylatorów o podobnej charakterystyce i tak samo cichych, więc może
    w tym przypadku ta cena to nie tylko za logo producenta.

    A co do modelarstwa (bo też się trochę bawię, choć nie lotnictwo) to tu są
    inne wymagania istotna jest wielkość i masa, ale za to kompletnie można się
    nie przejmować hałasem. No i jeszcze jest sprawa żywotności ludzie kupują
    wentylatory EBP-Papst'a z odzysku które już przepracowały naście lat w
    ciągłej pracy i one dalej działają. To kilka rzędów wielkości więcej niż
    silniki modelarskie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2012-07-30 16:14:38
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > chce) zrobić wentylatorów o podobnej charakterystyce i tak samo cichych,
    > więc może w tym przypadku ta cena to nie tylko za logo producenta.

    problem w tym, że w naszym kraju wielu rzeczy nie opłaca się robić i to
    wcale
    nie ze wzgledu na koszty materiału czy bezpośrednie koszty opracowania
    a o zabijające podatki albo o tak restrykcyjne spełnienie norm, że przeradza
    się
    to w wariactwo. Wiem, niby CE obowiązuje całą europę ale, tu napiszę z
    doświadczenia,
    w innych krajach podchodzi się jakoś trochę luźniej do tematu pomimo tych
    samych
    norm (nie mówie o niemczech ponieważ nie wiem jak tam jest).

    > A co do modelarstwa (bo też się trochę bawię, choć nie lotnictwo) to tu są
    > inne wymagania istotna jest wielkość i masa,

    to już dużo. Koszt miniaturyzacji nie jest bez znaczenia...

    >ale za to kompletnie można się nie przejmować hałasem.

    to prawda ale przy wentylatorach nie trzeba się przejmować masą i
    gabarytami.
    W każdym z tych przypadków są do rozwiązania jakieś problemy które kosztują.

    >No i jeszcze jest sprawa żywotności ludzie kupują wentylatory EBP-Papst'a z
    >odzysku które już przepracowały naście lat w ciągłej pracy i one dalej
    >działają. To kilka rzędów wielkości więcej niż silniki modelarskie.

    Nie wiem na czym latasz, ale jakoś silniki bezszczotkowe które kreta nie
    ubiły nie chcą się psuć. Nie wiem czy Ci chodzi o mechaniczne uszkodzenia
    czy o zużycie. Silnik modelarski BLCD tak długo będzie działał aż się
    łożysko
    nie zużyje, co dość długo trwa.

    Myślę, że ciągnięcie tematu nie ma sensu, ponieważ jest to dyskusja, którą
    trudno
    poprzeć dowodami co do zasadności jednego a bezzasadności drugiego.
    Ja tylko wyraziłem opinie odnośnie ceny, być może się mylę.

    Pozdrawiam
    Darek