  • 1. Data: 2009-03-04 21:40:11
    Temat: Gaz ziemny - którędy poprowadzić przyłącze?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Na dniach mam spotkanie z projektantem firmy wykonującej mi
    przyłącze gazowe i zanim do niego pójdę chciałbym ustalić jedną
    rzecz: planuję dwa odbiorniki gazu (piec CO i kuchnia), traf
    chciał, że rozmieszczone są one niemal dokładnie po przeciwnych
    stronach domu. Dojść do nich można dwiema drogami:

    1) rozdział rury gazowej wykonujemy na zewnątrz, w ziemi i
    osobnymi rurami wchodzimy do domu, z jego jednej i drugiej
    strony, co minimalizuje nam ilośc rur układanych w domu.
    2) jedną rurą wchodzimy wprost do domu, co minimalizuje nam ilośc
    potrzebnych prac ziemnych i dopiero w domu ją rozdzielamy na oba
    odbiorniki.

    Które z powyższych jest korzystniejsze z punktu widzenia
    ekonomii, bezpieczeństwa i sam nie wiem, czego jeszcze? Tak się
    składa, że oba rozwiązania mi pasują, pierwsze - wiadomo,
    drugie - całość rur w domu mógłbym bezproblemowo schować ponad
    sufitem podwieszonym (pamiętając rzecz jasna o jego wentylacji,
    "łatwodemontowalność" w przypadku płyt GK jest zapewniona z
    urzędu).

    Przy okazji - czy przepisy zezwalają na przeprowadzenie rury
    gazowej przez garaż?

    J.

  • 2. Data: 2009-03-04 21:53:01
    Temat: Re: Gaz ziemny - którędy poprowadzić przyłącze?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jarek P. <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:

    > Przy okazji - czy przepisy zezwalają na przeprowadzenie rury
    > gazowej przez garaż?

    To już wiem, gdyby ktoś potrzebował, to stosowny cytat z
    przepisów brzmi: "Sprawę tę regulują przepisy Rozporządzenia
    Ministra Infrastruktury "W sprawie warunków jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie" Dz. U. nr 75 2002r i Dz.U.
    nr 109 2004r, który mówi: "165...... 6. Dopuszcza się prowadzenie
    przewodów gazowych z rur stalowych bez szwu i rur stalowych ze
    szwem przewodowych, łączonych za pomocą spawania przez jedną
    kondygnację garażu, znajdującą się bezpośrednio pod kondygnacją
    nadziemną budynku, pod warunkiem zabezpieczenia tych przewodów
    przed uszkodzeniem mechanicznym.". Znaczy się można.

    Pojawiła mi się natomiast inna wątpliwość: wchodzę rurą gazową do
    domu, dajmy na to wprost do kuchni, na wysokości zainstalowanej
    kuchenki. Czy można to zrobić tak, że rura wychodzi sobie z
    podłogi, tuż nad poziomem blatu zagina się do poziomu, na
    poziomym odcinku jest zawór gazowy (musi być i musi być
    łatwodostępny, obuduję go sobie jakąś estetyczną budką), po czym
    rura zawraca w dół pod blat i tam jest dopiero przyłącze
    elastyczne dokręcane? Nie ma żadneog przepisu mówiącego, że ta
    rura musi gdzieś pod sufit wleźć?

    J.

  • 3. Data: 2009-03-05 07:39:10
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

> [...]
    > gazowy (musi być i musi być łatwodostępny, obuduję go sobie jakąś
    > estetyczną budką), po czym rura zawraca w dół pod blat i tam jest dopiero

    U mnie w kuchni wszystko jest pod poziomem blatu - w szafkach.
    Otwierasz drzwiczki i zawór jest w środku :-)

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2009-03-05 08:19:53
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Czy przy rozwiązaniu wg p. 1 nie będzie przypadkiem potrzeba dwóch
    liczników? 2 x opłata stała itp.?
    Jacek

  • 5. Data: 2009-03-05 09:44:45
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Jacek pisze:

    > Czy przy rozwiązaniu wg p. 1 nie będzie przypadkiem potrzeba dwóch
    > liczników? 2 x opłata stała itp.?

    Nie, bo licznik zamontowany jest w skrzynce w granicy działki. Trójnik
    rozdzielający będzie na ścianie zewnętrznej domu, już za licznikiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2009-03-05 09:59:55
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Sebcio" <s...@n...net> wrote in message

    > Nie, bo licznik zamontowany jest w skrzynce w granicy działki. Trójnik
    > rozdzielający będzie na ścianie zewnętrznej domu, już za licznikiem.

    Jeśli musi być na ścianie i reszta instalacj ma iść po ścianie, to mogiła,
    ja chciałem to wszystko w ziemi schować, a po ścianie jedynie krótkie
    podejścia z poziomu gleby do miejsca przejścia do wewnątrz budynku.

    J.

  • 7. Data: 2009-03-05 11:27:55
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Jarek P. pisze:

    > Jeśli musi być na ścianie i reszta instalacj ma iść po ścianie, to
    > mogiła, ja chciałem to wszystko w ziemi schować, a po ścianie jedynie
    > krótkie podejścia z poziomu gleby do miejsca przejścia do wewnątrz budynku.

    Ja mam cześciowo w ścianie a częściowo w ociepleniu, przy czym główna
    rura prowadzona jest w nieco większej rurze a ta jest wentylowana
    poprzez takie małe krateczki w ociepleniu. W sumie więc nic nie widać :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 8. Data: 2009-03-05 11:48:47
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    > Ja mam cześciowo w ścianie a częściowo w ociepleniu, przy czym główna rura
    > prowadzona jest w nieco większej rurze a ta jest wentylowana poprzez takie
    > małe krateczki w ociepleniu. W sumie więc nic nie widać :)

    Tak, ale u mnie ta rura puszczona na zewnątrz po ścianie by musiała przejść
    naokoło budynku z jednej jego strony na drugą, poprzez drzwi wejściowe i tym
    podobne :-)
    Na szczęście wiem już, że można w ziemi, a po budynku tylko podejścia.

    J.

  • 9. Data: 2009-03-05 19:37:29
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

> [...]
    > wejściowe i tym podobne :-)
    > Na szczęście wiem już, że można w ziemi, a po budynku tylko podejścia.

    i tak mam wlasnie zrobione, w domu tylko krotkie dwie rurki

    Pozdrawiam
    Tim

  • 10. Data: 2009-03-05 19:58:46
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Tim" <q...@q...pl> napisał w wiadomości

    > i tak mam wlasnie zrobione, w domu tylko krotkie dwie rurki

    Jedyna niedogodność jest taka,
    że gazownia krzywo patrzy, jak na ziemi coś stoi
    na trasie przebiegu rury - budka. altanka, itp.

    Pzdr

    JKK