  • 1. Data: 2009-03-04 16:24:11
    Temat: taras drewniany
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    jestem dość mocno przekonany do drewna egzotycznego ale...

    zastanawiam sie jak sie bezie sprawowała sosna karelska?

    jest tego trochę w handlu i ma niezła cenę.

  • 2. Data: 2009-03-04 16:37:10
    Temat: Re: taras drewniany
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > jestem dość mocno przekonany do drewna egzotycznego ale...
    >
    > zastanawiam sie jak sie bezie sprawowała sosna karelska?
    >
    > jest tego trochę w handlu i ma niezła cenę.

    O sosnie nie wiem ale regularnie odwiedzam 'konstrukcje' gdzie uzyto
    modrzewia syberyjskiego.
    Sprawuje sie bez zarzutu (impregnowany co jakis czas jakimis impregnatami z
    marketu, nic szczegolnego) a wg wlasciciela wyszlo to mase taniej niz
    egzotyki. To nie typowy taras ale konstrukcja na zewnatrz - taka altanka z
    kawalkiem tarasu. Na tyle jestem przekonany ze moj taras napewno bedzie z
    czegos tanszego niz egzotyki - mam duzy taras do zrobienia a wydatkow od
    groma ;)

    Aha ta altanka to je rocznik 2000.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2009-03-04 16:40:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kane wrote:

> [...]
    > ze moj taras napewno bedzie z czegos tanszego niz egzotyki - mam duzy
    > taras do zrobienia a wydatkow od groma ;)

    hm muszę jeszcze podrążyć ten temat bo 7000 piechotą nie chodzi :)

  • 4. Data: 2009-03-05 09:51:38
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Kane pisze:

    > O sosnie nie wiem ale regularnie odwiedzam 'konstrukcje' gdzie uzyto
    > modrzewia syberyjskiego.

    Znajomy ma taras na legarach, w desce tarasowej ryflowanej z modrzewia
    syberyjskiego. Po kilku miesiącach deski wykazują "łódkowanie", tj.
    wygięły się lekko tak że nie są już płaskie. Nie jest to jakoś
    szczególnie poważne wygięcie, ale taras nie jest już płaski. Wygięcie na
    głębokość ryfla, więc daje się przeżyć.

    Ja osobiście wolę odłożyć kasę i zrobić taras z massaranduby. Nie mam
    wielkiego tarasu, więc kwotowo różnica nie będzie wielka. Poza tym jasne
    deski nie będą pasowały do jasnych płyt wokół.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2009-03-05 19:14:38
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    > jestem dość mocno przekonany do drewna egzotycznego ale...
    >
    > zastanawiam sie jak sie bezie sprawowała sosna karelska?

    Z czasu kiedy sam się zastanawiałem nad tarasem pamiętam że jeden z zarzutów do
    wszystkiego co iglaste był taki że przez 2-3 lata można się spodziewać żywicy co
    na tarasie nie jest raczej zbyt miłe.

    TomekD