  • 1. Data: 2009-03-04 11:44:10
    Temat: Gładź , sufit podwieszany itp
    Od: tomas <t...@n...nospamm.pl>

    Witam
    Planuje maly remont w swoim pokoju a ze jestem poczatkujacy to mam pare
    pytan.Mam obecnie stara tapete i zamierzam polozyc gładz i zamontowac
    sufit podwieszany.Rozumiem ze najpierw musze zerwac tapete i stara farbe
    a pozniej zagruntowac.Pozniej polozyc gładz czy najpierw zawiesic sufit
    podwieszany?Czy sufit przed malowaniem pomalowac jakims gruntem?
    Jaka gladz polecacie?Mam tynk cementowo wapienny.Ile razy klasc gladz?
    Czy laczenia miedzy plytami gisowymi tez moge wypelnic gladzią i ile
    razy je sie wypelnia?Z góry dzieki.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-04 12:38:25
    Temat: Re: Gładź , sufit podwieszany itp
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 04 Mar 2009 12:44:10 +0100, tomas napisał(a):

> [...]
    > Jaka gladz polecacie?Mam tynk cementowo wapienny.Ile razy klasc gladz?
    > Czy laczenia miedzy plytami gisowymi tez moge wypelnic gladzią i ile

    Od początku.
    Tapete solidnie moczysz wodą, szpachelka w dłoń i jazda. Na starym tynku
    zostanie Ci klej do tapet, dlatego warto zagruntować dobrym gruntem
    głębokopenetrującym np. ceresit ct17, nawet dwa razy. Kolejność prac - czy
    najpierw gładź czy sufit - jest obojętna. Sufitu przed malowaniem nie
    musisz niczym gruntować, ale spoiny musisz. Ile razy kłaść gładź? Tyle,
    żeby było gładko. Z reguły kładzie sie dwa razy, ale jeśli nigdy tego nie
    robiłeś, to pewnie po dwóch razach nadal będzie kiepsko ;) Dobra gładź to
    np. megaron gt120. O łączeniach między płytami poczytaj na stronie jakiegoś
    producenta, np. na http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-03-04 13:12:46
    Od: tomas <t...@n...nospamm.pl>

    >Sufitu przed malowaniem nie musisz niczym gruntować

    gdzies widzialem na jakims filmiku ze gosc czyms malowal caly sufit ,
    czyba po to zeby po pomalowaniu byl jednolity kolor i nie bylo widac
    tych laczen.

  • 4. Data: 2009-03-04 13:27:05
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 04 Mar 2009 14:12:46 +0100, tomas napisał(a):

    > gdzies widzialem na jakims filmiku ze gosc czyms malowal caly sufit ,
    > czyba po to zeby po pomalowaniu byl jednolity kolor i nie bylo widac
    > tych laczen.

    Wg mnie tak czy inaczej bedzie widac łączenia jak dasz mocne oświetlenie,
    chyba że zrobisz gładź na całości. Papier ma inną strukturę niż gips.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-03-04 14:17:16
    Od: tomas <t...@n...nospamm.pl>

    > Wg mnie tak czy inaczej bedzie widac łączenia jak dasz mocne oświetlenie,
    > chyba że zrobisz gładź na całości. Papier ma inną strukturę niż gips.

    Dlatego wlasnie najpierw przed malowaniem daje sie jakis podklad na te
    plyty.Zapytam sie w sklepie jak cos.Mam jasny pokoj wiec na pewno by
    bylo widac.

  • 6. Data: 2009-03-04 14:20:15
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 04 Mar 2009 15:17:16 +0100, tomas napisał(a):

    > Dlatego wlasnie najpierw przed malowaniem daje sie jakis podklad na te
    > plyty.Zapytam sie w sklepie jak cos.Mam jasny pokoj wiec na pewno by
    > bylo widac.

    :))
    Powodzenia

    --