  • 1. Data: 2013-12-09 18:57:36
    Temat: Re: Grzejniki a brudne ściany
    Od: m...@g...com

    W dniu sobota, 29 marca 2008 12:03:15 UTC+1 użytkownik Nafcio napisał:
    > Witam,
    >
    > mam w domu zamontowany grzejniki firmy Korado, model bodajze Radik. W
    > zwiazku z uzywaniem tych grzejnikow strasznie brudza sie sciany. Nad
    > grzejnikami powstaja czarne smugi, zamontowalem juz nad nimi parapety
    > jednak smugi pojawiaja sie teraz z bokow parapetow. Czy jest jakis
    > sposob na te smugi, oprocz wymiany grzejnikow oczywiscie?
    >
    > Dziekuje

    Powstające smugi na ścianach nie generują konieczności wymiany grzejników ani nic w
    tym stylu! Jest to efekt powstającego zjawiska fizycznego polegającego na tym, iż
    strumień płynu (gazu lub cieczy) ma tendencję do przylegania do najbliższej
    powierzchni. Efekt ten został nazwany od nazwiska odkrywcy Henri Coandy efektem
    Coandy'ego.