  • 1. Data: 2013-12-08 13:58:08
    Temat: Zapowietrzony grzejnik drabinkowy
    Od: fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    Problem dotyczy drabinkowego grzejnika łazienkowego z doprowadzeniem
    bocznym i poziomymi rurkami. W grzejniku dolne rurki praktycznie nie
    grzeją. Odpowietrzanie za pomocą zaworka w górnej części grzejnika nie
    pomaga. Może poluzować korek na dole bocznej kolumny? Będę wdzięczny za
    radę?
    f.

  • 2. Data: 2013-12-08 17:23:26
    Temat: Re: Zapowietrzony grzejnik drabinkowy
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > grzeją. Odpowietrzanie za pomocą zaworka w górnej części grzejnika nie
    > pomaga. Może poluzować korek na dole bocznej kolumny? Będę wdzięczny za

    Jeśli z odpowietrznika wypływa woda, to grzejnik jest odpowietrzony. Zimny
    dół swiadczy o zbyt małym przepływie wody która oddaje ciepło w górnej
    części grzejnika.
    Wojtek

    --
    Bo my, Polacy tak mamy,
    że we wszystkim przesadzamy :(

  • 3. Data: 2013-12-08 18:58:46
    Od: fonon <f...@p...onet.pl>

    On 08.12.2013 17:23, wowa wrote:
    > Jeśli z odpowietrznika wypływa woda, to grzejnik jest odpowietrzony.
    > Zimny dół swiadczy o zbyt małym przepływie wody która oddaje ciepło w
    > górnej części grzejnika.
    Dzięki za odzew. Wydawałoby się, że takie powinno być wyjaśnienie, ale
    różnica w temperaturze jest niemal "skokowa". Górna i środkowa sekcja są
    gorące. Tylko kilka poprzeczek na dole praktycznie nie grzeje. Wcześniej
    miałem grzejnik żeliwny o podobnej mocy i problemów nie było. Nie ma
    powodów, by wystąpił jakiś deficyt w dopływie ciepłej wody. Do tego
    sytuacja nie zależy od temperatury zewnętrznej. Od chwili zamontowania
    grzejnika zawsze jest tak samo. Może jakaś wada konstrukcyjna -
    niedrożne poprzeczki?
    Czy poluzowanie korka w pobliżu odpływu grozi fontanną nie do opanowania
    lub jakimiś innymi problemami?
    f.

  • 4. Data: 2013-12-08 19:23:44
    Od: "MarekPasek" <m...@w...pl>

    In news:52a4b356$0$2369$65785112@news.neostrada.pl,
    *fonon* <f...@p...onet.pl> typed:
> [...]
    > niedrożne poprzeczki?
    > Czy poluzowanie korka w pobliżu odpływu grozi fontanną nie do opanowania

    Instrukcja z mila obsluga
    http://deccoria.pl/warto-zobaczyc/poradniki-jak-odpo
    wietrzyc-grzejniki-w-domu-,15,568.html

  • 5. Data: 2013-12-09 15:38:55
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>

    W dniu 08-12-13 19:23, MarekPasek pisze:

    > Instrukcja z mila obsluga
    > http://deccoria.pl/warto-zobaczyc/poradniki-jak-odpo
    wietrzyc-grzejniki-w-domu-,15,568.html

    Dzięki za odzew, ale instrukcje nie wnoszą wiele do tematu. Problem
    dotyczy grzejnika innego typu niż w instrukcjach, a "zwykłe"
    odpowietrzenie nie pomaga.
    f.

  • 6. Data: 2013-12-09 19:22:18
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...org>

    W dniu 2013-12-09 15:38, Olek Kwas pisze:

> [...]
    >>

    > Dzięki za odzew, ale instrukcje nie wnoszą wiele do tematu. Problem
    > dotyczy grzejnika innego typu niż w instrukcjach, a "zwykłe"

    Ale jak masz zimny grzejnik na dole, to na 100% nie jest kwestia
    zapowietrzenia - powietrze zawsze idzie do góry...

    Masz za słaby przepływ w instalacji.

    Paweł

  • 7. Data: 2013-12-09 20:37:32
    Od: fonon <f...@p...onet.pl>

    On 09.12.2013 19:22, Paweł Muszyński wrote:

    > Ale jak masz zimny grzejnik na dole, to na 100% nie jest kwestia
    > zapowietrzenia - powietrze zawsze idzie do góry...
    > Masz za słaby przepływ w instalacji.

    No cóż - wypada mi uwierzyć.
    Dzięki i pozdrawiam,
    f.

  • 8. Data: 2013-12-10 15:22:26
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2013-12-08 13:58, fonon pisze:
> [...]
    > grzeją. Odpowietrzanie za pomocą zaworka w górnej części grzejnika nie
    > pomaga. Może poluzować korek na dole bocznej kolumny? Będę wdzięczny za

    TTTM. U mnie majster montując od razu zapowiedział, że rurki powyżej i
    poniżej bocznego podłączenia wody będą wyraźnie chłodniejsze. I tak
    jest. Po prostu są poza głównym obiegiem gorącej wody.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-12-12 18:53:56
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Jak widzisz "Polak potrafi" (znaczy ten producent).
    Kiedyś zasilanie było do góry grzejnika, a powrót od dołu, a teraz się majstrom
    wydaje, że pompa wszystko przepompuje.
    "Korek" Ci się zrobił z zimnej wody i tyle, fizyka.

    -----