  • 1. Data: 2012-05-29 00:11:36
    Temat: Grzejniki - liczba żeberek
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Czy liczbę żeberek w grzejniku żeliwnym można dość dowolnie zmieniać?
    Chodzi mi o takie stare grzejniki w których każde żeberko jest zdaje się
    oddzielnym elementem, a całość jest zapewne jakoś skręcana. O co chodzi:
    u mojej mamy w 30-paro letnim bloku jest pion CO i do tego pionu
    podłączone są dwa grzejniki. Pierwszy ma 20 żeberek, drugi 4, wygląda to
    tak:
    o--------------------

    gdzie:
    o - pion CO
    -/| - żeberko grzejnika

    Przydałoby się połączyć te dwa grzejniki w jeden. Co mogło być powodem
    takiego rozdzielenia grzejników? Masa tak długiego grzejnika? Jakieś
    problemy z przepływem przez tak długi grzejnik? Jeszcze coś innego?

    Maciek

  • 2. Data: 2012-05-29 07:10:56
    Temat: Re: Grzejniki - liczba żeberek
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Maciek wrote:
> [...]
    > takiego rozdzielenia grzejników? Masa tak długiego grzejnika? Jakieś
    > problemy z przepływem przez tak długi grzejnik? Jeszcze coś innego?

    raczej długość ściany, albo długość całkowita grzejnika ( jak za długi
    to końcówka nie chce grzać)
    ja osobiście stawiam na fantazję budowlańców a raczej ich niechęć do
    roboty bo łatwiej było dospawać grzejnik niż go dokręcać
    w celu jakichkolwiek zmian należy zwrócić się do zarządcy budynku
    (spółdzielni?), jeżeli masz podzielniki ciepła osobiście proponuję
    zlikwidować jeden z grzejników ale to już sam wiesz jakie jest
    zapotrzebowanie na ciepło

    jeffrey

  • 3. Data: 2012-05-29 09:32:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-29 07:10, Jeffrey pisze:
    > raczej długość ściany, albo długość całkowita grzejnika ( jak za długi
    > to końcówka nie chce grzać)
    Nie jest to kwestia długości ściany - te dodatkowe, oddzielone żeberka
    spokojnie zmieściłyby się na końcu dłuższego grzejnika. Pozostaje
    długość: obecnie dłuższy ma około 170 cm, krótszy około 30 cm.

> [...]
    > (spółdzielni?), jeżeli masz podzielniki ciepła osobiście proponuję
    > zlikwidować jeden z grzejników ale to już sam wiesz jakie jest
    Dzięki. Ten krótszy grzejnik jest na północnej ścianie, więc w sumie się
    zastanawiam nad jego usuwaniem, chociaż moc ma i tak symboliczną.

    Maciek

  • 4. Data: 2012-05-29 14:02:40
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki. Ten krótszy grzejnik jest na północnej ścianie, więc w sumie się
    > zastanawiam nad jego usuwaniem, chociaż moc ma i tak symboliczną.

    może się tak stać ze gdy usuniesz ten mały grzejnik lub połączysz w jeden,
    to na ścianie lub w narożu ogrzewanym przez tego malucha pojawi ci się
    biegun zimna i zacznie się lać, plesnieć itp atrakcje.
    Rozkręcanie i skręcanie starych grzejników to zajęcie dość mozolne,
    niewdzięczne i mogące się skończyć niepowodzeniem :)

  • 5. Data: 2012-05-31 15:40:01
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    On 29 Maj, 14:02, "Jackare" <1...@t...com.pl> wrote:
> [...]
    > Rozkręcanie i skręcanie starych grzejników to zajęcie dość mozolne,
    > niewdzięczne i mogące się skończyć niepowodzeniem :)

    Dla doświadczonego instalatora to krótka piłka.
    Uwaga o zimnych narożach, szczególnie w niedocieplonych budynkach jak
    najbardziej słuszna